לא רק בטוויטר: מעכשיו גם מטא מציעה מנוי המאמת חשבון

מאז שאילון מאסק רכש את הפלטפורמה המצייצת, ה-וי הכחול המאמת חשבונות נמכר לכל דורש ב-8 דולר לחודש ● כעת צוקרברג "מעתיק" את הרעיון ● המחיר כמעט כפול, אך מעניק את ה-Meta Verified גם באינסטגרם וגם בפייסבוק

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

מטא התקנאה ככל הנראה בטוויטר, ומשיקה גם היא כעת שירות מנוי חודשי, בשם Meta Verified, שיאפשר לכל משתמש החפץ בכך "לאמת" את זהותו באינסטגרם ובפייסבוק, החברות הבנות שלה. רכישת המנוי תזכה את המשתמש בסימון ה-וי הכחול הנחשק בפלטפורמות, כמו גם תעניק לו או לה גישה לפיצ'רים אחרים, וכן תציע שירותים נוספים כגון הגנה משופרת מפני פישינג וגישה ישירה לתמיכת לקוחות.

הפוסט של צוקרברג שמבשר עיל השקת חבילת המנוי.

הפוסט של צוקרברג שמבשר עיל השקת חבילת המנוי. צילום: לכידת מסך מפייסבוק

לא רק למען המשתמשים

המהלך האחרון של מטא, אינו קשור רק ל"השראה" שהיא קיבלה מהמתחרה טוויטר בכל הכרוך בשדרוג המשתמשים ולתועלתם, אלא נובע גם מסיבה אחרת – זהה לזו שבגללה המהלך נעשה ברשת החברתי המצייצת – ניסיון להגדיל את ההכנסות של החברה, שנקלעה למצוקה בשנה החולפת, כשהכנסותיה קטנו באופן דרמטי.

מוקדם יותר החודש הודיעה מטא כי היא צופה שההוצאות שלה ב-2023 יעמדו על בין 89 ל-95 מיליארד דולר, כאשר המנכ"ל מארק צוקרברג כינה את התקופה באוזני משקיעים במהלך שיחת הרווחים האחרונה של החברה "שנת התייעילות". התוצאות ש-מטא הציגה באותה עת היו גרועות. אחר כך, בסוף השבוע שעבר, נודע כי מטא עיכבה את גיבוש התקציבים לכמה צוותים שלה, משום שהיא מכינה סבב חדש של פיטורים, וזאת אחרי שבנומבר אשתקד היא כבר קיצצה כ-11,000 משרות, שהם כ-13% מכוח העבודה שלה. 

ערוץ ההכנסות החדש, שזכה להצלחה חלקית בלבד אצל יריבתה הקטנה יותר, יכול לספק למטא רוח גבית, בהתחשב בכך שהיא עדיין מתגאה במיליארדי משתמשים בפלטפורמות שבבעלותה, וכן שמחירו כמעט כפול מעלות מנוי Twitter Blue, העומדת על 8 דולר בחודש.

מחיר שירות המנויים של הענקית ממנלו פארק, אשר מושק לראשונה בניו זילנד ואוסטרליה החל מהשבוע, יעמוד על 11.99 דולר לחודש למשתמשי הפלטפורמות דרך ה-ווב, או 14.99 דולר למשתמשים דרך הניידים במכשירי אפל. החברה לא אמרה מתי היא מתכננת להפוך את השירות לזמין לרכישה גם דרך מכשירים מבוססי אנדרואיד.

מייסד ומנכ"ל מטא, צוקרברג, פרסם פוסט בפייסבוק ובו בישר על שירות המנויים וציין כי זה יושק ב"עוד מדינות בקרוב", מבלי לפרט יותר. "התכונה החדשה הזו עוסקת בהגברת האותנטיות והאבטחה בכל השירותים שלנו", כתב צוקרברג.

חולל מהומת עולם. ה-וי הכחול בתשלום של טוויטר.

חולל מהומת עולם. ה-וי הכחול בתשלום של טוויטר. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: BigStock

האם צוקרברג ומטא מוכנים לבאות?

נזכיר כי בטוויטר יצאו הדברים משליטה די מהר כשסימון ה-וי הכחול הוצע לקנייה, ממש אחרי שאילון מאסק רכש את החברה ב-44 מיליארד דולר בשלהיי אוקטובר.

בנובמבר הפלטפורמה הוצפה בגל של מתחזים לחברות ותאגידי ענק, בשל האפשרות שניתנה לכל משתמש לרכוש וי כחול של חשבון מאומת, שמאסק הכניס לשירות עם הפיכתו לבעליו. מאסק טען אז שהוא מתכוון לבטל את "מערכת האדונים והאיכרים" שפעלה בטוויטר ולכן הוא מציע את המנוי במחיר זול ולכולם.

אולם ה"כוח" הזה שהעניק המנכ"ל החדש של טוויטר לאנשים ה"פשוטים" יצר כאוס עצום ברשת החברתית המצייצת ממש ביום-יומיים שבהם החלה החבילה להימכר.

רבים מצאו את החידוש בתהליך האימות כראוי להתייחסות פרודית, רכשו את החבילה וברגע ששמו ידיהם על ה-וי הכחול – עוד לפני שהרעיון שהוא השתנה הופנם כהלכה על ידי מרבית המשתמשים – והחלו להתחזות לארגונים, לסלבס, לדמויות פוליטיות, אפילו לפוליטיקאי עבר. למעשה מי שהיה אולי אחד הראשונים "לזכות" בחיקויים ומתחזים היה לא אחר מאשר מאסק עצמו.

כמו כן התחזו המשתמשים במהלך סוף שבוע אחד לענקית הפארמה אלי לילי, ובישרו כאילו מטעמה כי האינסולין שלה יחולק בחינם; לחברת הנשק לוקהיד מרטין, ואמרו כי היא תפסיק כל סחר נשק עם סעודיה וישראל, עד שתחקור את הפרות זכויות האדם האפשריות שלהן; לפפסי שצייצה כביכול: "קוקה קולה יותר טעימה"; וכדומה. חלק מחברות אלו חוו ירידות בבורסה במקביל לפרסומים, אך לא התגלה הקשר ברור ביניהן לבין הציוצים של המתחזים. 

בכל אופן, בתגובה סילקה טוויטר חשבונות מתחזים וחסמה אותם וכן חזרה בה מהצעת חבילת המנוי והקפיאה אותה עד אמצע דצמבר, אז עלתה החבילה במתכונת שונה שלא אפשרה עוד התחזות. במקביל החלו חברות וארגונים להתהדר ב-וי זהוב, שהבדיל אותם מהסימון הכחול אשר מאמת משתמשים "פשוטים".

מטא, שלעת עתה לא הודיעה על שינוי בסימון האימות של ארגונים, חברות וסלבס, אמרה ל-BBC שהשינוי לא ישפיע על חשבונות שאומתו בעבר, אך ציינה שהיא צופה כי תחול עלייה בנראות של המשתמשים האחרים, אחרי שירכשו את האימות וחשבונותיהם יהפכו למאומתים הודות לתכונה שקנו.

בנוסף, בניסיון ללמוד מטעויותיו של מאסק, מטא הודיעה כי לצורך רכישת ה-Meta Verified יצטרך המשתמש לאמת את זהותו בהצגת תעודת זהות שהונפקה על ידי המדינה, עניין המעלה את השאלה מה יקרה כשאדם ששמו מארק צוקרברג יבקש גם הוא לרכוש, ובצדק, סימן אימות כחול לחשבונו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים