הסיבה להורדה של ChatGPT: היסטוריית השיחות נחשפה

משתמשים ראו היסטוריית שיחות של משתמשים אחרים – במקום את זאת שלהם ● OpenAI הורידה את השירות באופן יזום והחזירה אותו הבוקר (ג', שעון ישראל), אולם ללא היסטוריית השיחות

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

התקלה שאירעה בשירות המגה פופולרי ChatGPT החל מאתמול (ב') אחר הצהרים ועד להיום בבוקר (שעון ישראל) נגרמה מהורדה יזומה של השירות על ידי OpenAI, מאחר שהיסטוריית השיחות של המשתמשים נחשפה. ChatGPT חזר לפעול הבוקר, אך עדיין לא ניתן לראות את היסטוריית השיחות.

בבלומברג צוין שהסיבה לכך שהשירותים לא היו באוויר למשך שעות הייתה בעייתית הרבה יותר מעוד תקלה: באג שאפשר למשתמשים לראות, בסרגל הכלים הצידי שלהם, את היסטוריית השיחות של משתמשים אחרים. בצילום מסך שפרסמו משתמשים ברדיט ובטוויטר נראה כי הוצגה לכל אחד מהם היסטוריית השיחות של משתמש אחר, במקום זו שלו.

הסיבה לתקלה הייתה באג בתוכנת הקוד הפתוח ש-OpenAI משתמשת בה. עם זאת, עדיין לא ברור, נכון לכתיבת שורות אלה, באיזה באג מדובר בדיוק.

שיא התקלה בשירות בן 100 מיליון המשתמשים נמשך ארבע שעות – אתמול בין 19:00 ל-23:00 (כאמור, שעון ישראל). עם זאת, ה-"ניצנים" שלה נראו כבר ב-16:00 והשירות חזר לפעול הבוקר ב-07:00. אחרי שהשירות חזר, במקום היסטוריית השיחות של המשתמשים הוצגה להם הודעה שלפיה "ההיסטוריה לא זמינה באופן זמני. אנחנו פועלים על מנת לשחזר את הפיצ'ר מוקדם ככל האפשר".

כלי רב עוצמה ומאוד מבוקש

ChatGPT, ששוחרר לשימוש רחב רק בנובמבר האחרון, הפך לכלי רב עוצמה ומאוד מבוקש בקרב מיליונים רבים של משתמשים ונחשב כשירות משבש שמשפיע וישפיע על תחומים רבים בחיינו. כרגע הצ'אטבוט מסייע למשתמשיו לכתוב מסמכים, לנסח פוסטים ומכתבים, להמציא סלוגנים ואפילו לקודד. לפני זמן מה השירות שודרג להתבסס על GPT-4, ומאז אף השתכלל יותר, אפילו עם אפשרות ליצור סרטוני וידיאו באמצעות תיאור מילולי פשוט. בנוסף הכלי החל להפגין יכולות התנסחות מרשימים במגוון שפות נוספות, ביניהן עברית.

חסרונו של הצ'אטבוט כנראה הפריע לרבים שהורגלו בשימוש בו, ומסתמן כי חלק מהמשתמשים המשלמים פנו אל OpenAI Playground – שירות אחר של החברה, שמוענק בתשלום – בזמן ש-OpenAI שקדה על תיקון התקלה ב-ChatGPT. שירות זה מציע מצב צ'אט (כרגע בגרסת הבטא שלו) שיכול להשתמש בדגמי GPT-3 או CODEX לבחירת המשתמשים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורון

    נסו להכפיל שני מספרים בני 5 ספרות באמצעות chatGPT ותופתעו לגלות שבמקרים רבים מקבלים תוצאה שגויה ....

    1. פאנאט חרדי

      התלהבת סגדתי ועכשיו כבר חוזר לענתיקה גוגל כי מידע מדוייק קשה למצא.. זה טוב לידע כללי

אירועים קרובים