למרות השהיית החקיקה: מחאת ההיי-טקיסטים נמשכת

מטה המחאה של עובדי הענף מתכוון להוסיף ולהיאבק "עד שהדמוקרטיה שלנו תובטח" ● אצל המנהלים הזמירות קצת אחרות, אם כי גם שם תומכים בהמשך ההפגנות

שאלה ל-ChatGPT: מה זו דמוקרטיה?

ארגוני ההיי-טק שפעילים במחאה נגד התוכנית המשפטית של הממשלה החליטו להמשיך במחאה, על אף ההשהיה בחקיקה שעליה הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלשום (ב'), ושבעקבותיה פתחו נציגי הקואליציה והאופוזיציה במשא ומתן.

באופן כללי, הדעות בקרב הארגונים שמרכיבים את המחאה חלוקות בשאלה האם להמשיך בה או להשהות גם אותה. חלק מהארגונים סבורים שיש לתת סיכוי למשא ומתן, ואחרים טוענים שמדובר בלא יותר מאשר אחיזת עיניים של נתניהו והזדמנות לממשלה להתארגן מחדש וטוב יותר לקראת העברה של החקיקה במושב הקיץ של הכנסת, שיחל לאחר יום העצמאות. במערכת הבנקאית, למשל, מעדיפים להשהות את המחאה, ואומרים שהקריאה העיקרית שלהם הייתה להידברות, "ולא פוליטית". לעומת זאת, בהיי-טק שוררת כמעט תמימות דעים לגבי הצורך בהמשך המאבק, אם כי אצל המנכ"לים ניתן לשמוע מוזיקה קצת אחרת מזו ש-"מתנגנת" אצל ההיי-טקיסטים בשטח.

הכרזה שנשאו עובדי ההיי-טק בהפגנה מול הכנסת, שלשום (ב').

הכרזה שנשאו עובדי ההיי-טק בהפגנה מול הכנסת, שלשום (ב'). צילום: מטה המאבק

מה "מנגנים" המנכ"לים – ומה בשטח?

הנהלות של חברות רבות החליטו להחזיר אותן לעבודה מלאה לאחר שנתניהו הודיע על השהיית החקיקה, על אף שזו תוכננה במקור ליומיים. חלק מהמנהלים, כמו ישי דוידי, המייסד ובעל השליטה בקרן פימי, מהקרנות הגדולות שפועלות בעולם ההון-סיכון המקומי, בירכו על ההידברות וקראו לצדדים לשבת ולדבר עד שיצא עשן לבן. במטה המאבק של מנהלי ההיי-טק אומרים ש-"נמשיך לתמוך בהפגנות וניתן רוח גבית למי שמנהל את המשא ומתן".

לעומת זאת, במטה מחאת ההיי-טקיסטים חשדניים כלפי המגעים והכוונה האמיתית של הממשלה. המטה הוציא היום (ד') הודעה, שהועברה בקבוצות הווטסאפ הפנימיות, שבה נכתב: "היי-טקיסטים.יות, בואו נעשה סדר – הידברות אינה מספיקה. יצאנו לרחוב כדי להביא למעשים שיבטיחו את הדמוקרטיה שלנו. מחאת ההיי-טקיסטים לא משהה את המאבק! הקטר של המשק ממשיך קדימה עד התחנה הסופית: גניזת החקיקה הדיקטטורית ומימוש חקיקת חוק יסוד מגילת העצמאות, כבסיס לחוקה מוסכמת". המטה קרא להיי-טקיסטים.ות להשתתף בהפגנה הבאה, במוצאי שבת ברחוב קפלן בתל אביב, ולגייס א.נשים נוספים.ות שיגיעו להפגנות.

בנוסף, היום נפתחה קבוצת ווטסאפ נוספת של המחאה, שמבקשת לגייס עוד מתנדבים.ות, "מתוך ההבנה שהכוח שלנו הוא באחדותנו, ושלא נעצור עד שנבטיח את עתידה של ישראל כדמוקרטית".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סמול ועמורה

    מה שאנשים לא מבינים כי הינדסו להם את התודעה הוא, שמובילי המאבק נגד הרפורמה המשפטית לא דואגים לדמוקרטיה, אלא דואגים מדמוקרטיה.

  2. הייטק

    חצופים. תחזרו לעבוד. דעתכם לא נחשבת יותר מ2.5 מליון אזרחים שקטים ועמלים יום יום. מפונקים נמאסתם

  3. יותר מזה

    לא צריך סיבה באמת בשביל להשבית את המדינה. הפגנה לא חשוב על מה.

אירועים קרובים