המעבר לעבודה היברידית מחייב התייחסות ל-AV בתכנון משרדים
כך סיפר מיכי סתר, אדריכל ובעלי המשרד סתר אדריכלים, בפאנל "אתגרים בתכנון קמפוסים וחללי עבודה בעידן של שינוי מתמיד" - שנערך במסגרת כנס AVTLV 2023, אשר התקיים בשבוע שעבר
"גם בהיבט של תכנון קמפוסים חדשים של משרדים – הקורונה, כמו בהרבה תחומים אחרים, זרזה תהליכים שבכל מקרה היו כנראה מתרחשים מאוחר. למעשה, אני חושב שכיום, לפחות באזור תל אביב, להוציא עורכי דין, כמעט כל העבודה היא היברידית, וזה הרבה מעבר לעניין של ועידות וידיאו. זו בהחלט צורת עבודה לכל דבר ועניין, ובהחלט היא באה לידי ביטוי בתכנונים של משרדים", אמר מיכי סתר, אדריכל ובעלי המשרד סתר אדריכלים, בפאנל "אתגרים בתכנון קמפוסים וחללי עבודה בעידן של שינוי מתמיד". הפאנל נערך במסגרת הכנס AVTLV 2023.
האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים בשבוע שעבר באולמי לאגו שבראשון לציון, ואת הפאנל, כמו גם את שאר הפאנלים האחרים בכנס, הנחה אביעד כהן מאתר AVmaster והמנהלת חברת הייעוץ קומיט.
"האמת שלא חשבתי אי פעם שזה יקרה עם חברות במדינת תל אביב, שיהיו מוכנות לוותר על פגישות פנים אל פנים", הוסיף סתר. "כמעט כל פגישות הווידיאו הן של מנהלים עם מנהלים, והתוצאה היא לא רק שאיוש המשרדים השתנה, אלא גם שחוסכים את הכניסה ואת מקום החנייה בתל אביב, וזה חסכון שיכול להיות משמעותי. זה גם אומר שבעולם היברידי צריך לחשוב על מרחבי עבודה בהרבה גדלים, לשימושים היברידיים".
ליאור שחר, יועץ בתעשייה, עם התמחות בתחום המלונאות ובעל המשרד שחר ייעוץ תקשורת, הבהיר שבסופו של דבר התפקיד העיקרי הוא לספק דרכי התקשרות.
"הסלוגן של המשרד שלנו זה 'להיות אדריכל התקשורת שלך'. התפקיד שלי כיועץ מולטימדיה ותקשורת הוא לתת פתרונות טכנולוגיים שיעזרו למימוש הרצונות של הלקוח מבחינה תפקודית – ואז גם בהיבט העיצוב של המרחב, שייראה הכי טוב שאפשר, בלי לוותר על תפקודיות. אחד היתרונות הוא שיש כיום כלים שיכולים להציג ללקוח ברמה יותר מוחשית כיצד חלל העבודה שלו יראה בעתיד, כך שידע בדיוק מה הוא הולך לקבל ומה הוא הולך לחוות לאחר ההקמה או השיפוץ של המשרד".
כיצד חווה זאת הלקוח?
גיל ברק, סמנכ"ל תפעול באייטק מערכות, סיפר על הקמת מרחב ארגוני חדש מהצד של הלקוח. "המעבר שלנו למקום החדש היה יותר מרק מעבר, כי המטרה הייתה לשדר מראה חדשני ומתקדם יותר, ול-AV (ר"ת Audio Visual) יש חלק משמעותי מאוד בתהליך הזה. הוא צריך להביע את החדשנות של החברה, את החזון ואת הרצונות שלה, ואז גם הגיעה הקורונה והמעבר לעולם היברידי. אז עכשיו זה היברידי, וצריך לספק פתרונות לכל סוגי העבודה, ולעשות את זה בבת אחת, כולל ברמה הוויז'ואלית. בעבודה מול האדריכל צריך לשדר כל הזמן בזמן אמת ולשקף רצונות קדימה ואחורה, וגם לדעת לקבל שהעיצוב המוצע הכי מתאים לצורך ולתקציב שלך".
דני פיכמן, יועץ מולטימדיה, סאונד, מערכות במה ומופעים, התייחס לחלק של האודיו בחיים בכלל ובארגוניים בפרט, ודיבר על החשיבות שלו שלא תמיד זוכה להכרה.
"מכירים את הביטוי 'חיים בסרט"? אז האודיו הוא הפסקול של הסרט הזה והוא מלווה אתכם לכל אורך הפעילות", הוא אמר. "הבעיה היא שאין מספיק מודעות לאודיו בחיי היומיום, והיא מתעוררת רק כשמשהו לא בסדר איתו, אם לא שומעים אותך, או שצריך להתאמץ לשמוע אותך. אם אתם שומעים אחד את השני טוב, הכל בסדר. יש גם את מה שמכונה 'הרעש ההתחלתי', מה שסובב אתכם ולפעמים אתם בכלל לא שמים לב אל זה, רק כשזה מתחיל להפריע. האמצעים כיום מאפשרים תיאום ציפיות עבור כל אביזר מולטימדיה שמכניסים, והאדריכלים יכולים לראות הדמיה של הכל, ולהגיע לעמק השווה בין הצרוך בעיצוב והצורך באקוסטיקה טובה. ככל שהשנים חולפות, יש יותר ויותר מודעות מצד האדריכלות לאקוסטיקה ודיבור ברור, עם השקעה יותר גדולה שזה במערכות מולטימדיה".
גליה בן דור, מומחית לאינטגרציה של פתרונות AV, ומנכ"לית וול-סמארט, הוסיפה כי, "הפרספקטיבה והמטרה הן להגיע למצב שבו מציעים תפקודיות מרבית, על כל הצרכים שדורש הלקוח מתחום ה-AV, וזאת שמציעים מינימום פגיעה, אם בכלל, והשתלבות מרבית באסתטיקה ובחומרים בהם משתמשים כדי לשפץ את מרחב העבודה. בבנייה חדשה אפשר לחשוב על הכל כמעט עד הרגע האחרון, ורמת הביצוע היא יחסית עדיין גבוהה, למרות הבעיות של שרשרת האספקה. הדבר שצריך לחשוב עליו הוא שתפקודיות לא חייבת להיות מתחרה של העיצוב. אולי יש פשרות שצריך לעשות, אבל לאפשר למצוא את הדרך להשתלב".
תגובות
(0)