נשים ומחשבים: אינגריד עם שלם, רנו ניסאן מיצובישי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטק? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אינגריד עם שלם, מובילת חדשנות ברכב החשמלי במעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בישראל

אינגריד עם שלם, מובילת חדשנות בתחום הרכב החשמלי במעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בישראל.

שם ותפקיד: אינגריד עם שלם, מובילת חדשנות בתחום הרכב החשמלי במעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בישראל.

ותק בתפקיד: כמעט שלוש שנים.

תפקידים קודמים: תפקידי הנדסה, תעשיה וניהול בקבוצת רנו ומנהלת פרויקטים ואסטרטגיה בחטיבת הביוטי והבשמים של שאנל – כולם בצרפת.

השכלה: תואר שני בהנדסת מכונות ב-Ecole Centrale de Nantes. עם שלם עלתה לארץ מצרפת לפני חמש שנים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"מגיל מאוד צעיר התעניינתי במקצועות הריאליים: אהבתי מתמטיקה, פיזיקה וכימיה, והייתי טובה בזה. כתלמידת תיכון בצרפת בחרתי לתגבר את המקצועות המדעיים כדי לפתוח לעצמי אפשרויות להמשיך ולנסות להתקבל ללימודי הנדסה. ואמנם, התקבלתי לפקולטה להנדסה ב-Ecole Centrale בעיר נאנט. את הסטאז' שלי עשיתי בקבוצת רנו, וכעבור חצי שנה קיבלתי הצעה להישאר שם כעובדת מן המניין. נראה לי לא פשוט להתחיל את הקריירה שלי בסביבת מפעל 'קשוחה' כמו ברנו, אבל החלטתי ללכת על זה, הודות לאהבה שלי לתחום והאתגר שבכך. בין היתר עבדתי בצוות התיעוש של רנו טווינגו – מכונית מיני עירונית של רנו, שהייתה פורצת דרך מסוגה. אחרי רנו המשכתי לחברת הקוסמטיקה שאנל, כמנהלת אסטרטגיה תעשייתית, וטיפלתי בפרויקטים של שני מפעלי ייצור של התאגיד.

כעבור שנים, כשעליתי לארץ ב-2018, מצאתי הזדמנות 'לחזור הביתה' לרנו. התפקיד במעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בתל אביב יצר עבורי היכרות מעמיקה עם האקו-סיסטם הישראלי, ואפשרות לחבר בין רנו העולמית לסטארט-אפים מקומיים שמציעים פתרונות שישפרו את חוויית המשתמש במגוון תחומים".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? האם נתקלת בכזו אישית?
"למזלי, לא נתקלתי בכלל באפליה נגד נשים בכל מסלול הקריירה שלי. להפך – בצרפת עבדתי בחברות שבהן זה היה אפילו יתרון. כשעשיתי את צעדיי הראשונים בתעשיית הרכב ברנו צרפת, התחלתי לעבוד בסביבת עבודה מאוד גברית, של מפעל. הגברים בצוות כיבדו את הממד הנוסף שהבאתי כמהנדסת אישה – בעיקר עוצמה רכה, Soft power, שמעשירה את הצוות בפן המקצועי ומשפיעה לטובה על סביבת העבודה.

במעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בארץ, שוויון הוא דבר מובן מאליו. גויסתי לתפקיד על בסיס כישורים בלבד, כאשר תנאי ההעסקה שווים לגמרי לנשים ולגברים. כשהתחלתי לעבוד במעבדה כבר הייתי אימא לילד קטן, וזה אף פעם לא היווה אישיו. גם לא כשהייתי בהריון עם הילד השני ועם זה השלישי. קיבלתי שוויון הזדמנויות מלא.

עוד דבר שאני רוצה לציין הוא שאני חברה בקהילת Women in Mobility, ובאחרונה הצטרפתי לתוכנית המנטורינג של הקהילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים