בקרוב: חוק בינה מלאכותית אירופי

הפרלמנט האירופי נתן אור ירוק להצעת חוק הבינה המלאכותית האירופי, שיכלול כיסוי לגבי הדרך שבה משמשים כלי הבינה המלאכותית יוצרת התוכן בחומרים תחת ההגנה של זכויות יוצרים לצורך הפיתוח שלהם

מה עם זכויות היוצרים בתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית?

הפרלמנט האירופי נתן אור ירוק להצעת חוק הבינה המלאכותית האירופי. האישור ניתן לאחר שינוי ברגע האחרון, שהוסיף כיסוי לגבי הדרך שבה משתמשים כלי הבינה המלאכותית יוצרת התוכן בחומרים תחת ההגנה של זכויות יוצרים לצורך הפיתוח שלהם – אחת הבעיות שמוגדרת כמשמעותית בדור הנוכחי של המודלים הללו.

חוק הבינה המלאכותית נמצא למעשה בדיונים כבר למעלה משנתיים, והתברר שזה לא היה מוקדם מדי לאור ההתפתחות המהירה בתחום ולאור ההבנה מה כלים כמו ChatGPT יכולים לעשות.

התיקון שהוסף יחייב את החברות המפעילות כלי בינה מלאכותית יוצרת תוכן לחשוף באופן מלא אם וכיצד נעשה שימוש בתוכן המוגן בזכויות יוצרים כדי לאמן את הכלי. מעבר לכך, החוק יאפשר לדרג את רמת הסיכון של השימוש בכלי הבינה המלאכותית הללו, ועד כמה נדרשת שקיפות בנוגע לדרך הפעולה של הכלי.

החוק עובר עכשיו לטיפול של הוועדה הייעודית לצורך ניסוחים סופיים והגדרה מלאה של החוק, והוא אמור להגיע להצבעה במסגרת הוועדה כבר החודש. לאחר מכן הוא יחזור למליאה של האיחוד לצורך הצבעה סופית, וזה אמור להתרחש כבר ביוני הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים