כך ה-IT מסייע להטסת מטענים כבדים ברחבי העולם

יניב דינר, סמנכ"ל מערכות המידע של חברת הקרגו צ'אלנג', מספר על אתגר ניהול ה-IT באחת מהחברות הגדולות בתחום - מרגע הזמנת המוצר ועד שהוא מגיע ללקוח

מטוס של Challenge.

הטסת מטענים אוויריים, שמשקלם הכולל בדרך כלל כבד מאוד, הוא דבר שיש מאחוריו לוגיסטיקה מורכבת. מדובר בתוצאה של עולם האי קומרס שפחות מדברים עליה. זה עולם שלם, שמוכר תחת השם המקצועי קרגו, והוא משרת שלל מגזרים בכלכלה העולמית, בין היתר חברות טכנולוגיה וחדשנות.

גם כאן, מערכות המידע משחקות תפקיד קריטי – הן בהיבט התפעולי-אפליקטיבי והן בהיבט התשתיות. המערכות הללו שולטות על כל תהליך השינוע של המוצר – מהרגע שהלקוח מזמין אותו ועד שהוא מגיע אליו.

בישראל פועלת כבר לא מעט שנים קבוצת צ'אלנג' וסמנכ"ל מערכות המידע שלה הוא יניב דינר, שהגיע אליה אחרי שעבד במשך 22 שנים ב-Tomia (לשעבר סטארהום) הישראלית. "עקב מיזוגים ורכישות ש-Tomia עברה נעשו בה הרבה שינויים, והייתה לי הזדמנות להתקדם ולעבור לקבוצת צ'אלנג'", אמר.

יניב דינר, סמנכ"ל מערכות המידע של צ'אלנג'.

יניב דינר, סמנכ"ל מערכות המידע של צ'אלנג'. צילום: פרטי

צ'אלנג' עוסקת בהובלה אווירית של מטענים, לוגיסטיקה, תחזוקה ושירותים מסחריים. יש לה ברחבי העולם שורה של חברות בנות, שמתמחות בתחומים שונים, וצי של שמונה מטוסים. היא טסה למגוון יעדים בארצות הברית, באגן הים התיכון ובמזרח.

דינר אמר כי "יש לנו האב מרכזי בבלגיה, בעיר ליאז', ומשם אנחנו משלחים את כל המטענים לכל העולם, מדלת לדלת. המומחיות שלנו היא בהעברת מטענים כבדים ומורכבים, כגון כלים וציוד לחברות היי-טק, חומרים מסוכנים, חקלאות, מכוניות יוקרה ואפילו סוסים לתחרויות בינלאומיות".

הטכנולוגיה שבה צ'אלנג' משתמשת

בקבוצה מועסקים כ-1,000 עובדים ודינר מנהל את ה-IT בכל השלוחות שלה, בהיבטים היישומי והתשתיתי. "ה-IT בחברה כמו שלנו הוא קריטי", ציין דינר. "כל התהליכים שקשורים בהעברת המטענים אל היעד מושתתים על מערכות המידע שלנו, וחוץ מהמערכות במטוסים עצמם, כמעט בכל תהליך יש מעורבות של צוות ה-IT של החברה".

מערכת ה-ERP המרכזית של צ'אלנג' היא מבית פריוריטי, והיא מוגדרת כמערכת קריטית, שחייבת לפעול כל הזמן.

בנוסף אמר דינר כי "אנחנו שמים מאוד לב להגנה על המידע, על המערכות. אתה יכול לדמיין מה המשמעות של השבתת מטוס שצריך להטיס מטענים".

יש לציין שתהליכי הקליטה והטיפול במטענים הם כולם דיגיטליים. "הלקוח מבצע את ההזמנה באחד מכמה אפיקים, והוא יכול לעקוב אחרי התהליך, עד לרגע שבו המטען מגיע ליעדו, ואז או שהוא מגיע לאסוף את זה, או, כמו במדינות שונות באירופה, שאנחנו מביאים לו את זה עד לבית או לארגון", הוסיף.

דינר הדגיש כי המטען האווירי מועבר במהירות, וזה אתגר עבור צ'אלנג', לרבות אנשי ה-IT שלה, "בין כשמדובר בזמן, קיבולת, זמינות צי, בטיחות, אבטחה, ניתוב וההגבלות והתקנות במדינות השונות".

"יש לנו מערכות בקרה שעוקבות אחרי המטען לאורך כל הדרך, מבחינת טמפרטורה ותנאי סביבה אחרים, כדי לוודא שהוא לא ייפגע, וגם תהליכים אלה נמצאים באחריותי", אמר.

לצ'אלנג' יש שני דאטה סנטרים – אחד בארץ, במתקן של MedOne, ואחד בחו"ל, מערכות BI של קליקסנס וכן מערכות ייעודיות לעולם התעופה. הכול מנוהל בסביבה עננית, על גבי AWS ו-365 של מיקרוסופט.

ספר על אתגר הניהול הגלובלי שיש לך בחברה.
"זה אכן אתגר. יש לנו צוותים בכמה אתרים בעולם, כאשר כל המערכות וכל תהליכי ה-IT הם אחידים, בשפה אחידה. האתגר הזה מוכר לי מתפקידי הקודם – גם שם ניהלתי צוותים במקומות שונים. צוות ה-IT העולמי של צ'אלנג' כולל 30 איש, בנוסף לעבודה עם נותני שירותים ברחבי העולם".

איך זה לנהל מערכות מידע בעולם הקרגו?
"מדובר בתחום מרתק, עתיר אתגרים וביחד עם ההנהלה, שנותנת גיבוי, יש לנו תוכניות להעצמה דיגיטלית של החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים