גוגל: בסוף השנה נתחיל למחוק חשבונות לא פעילים

ענקית הטק ממאונטיין וויו הודיעה כי תתחיל למחוק חשבונות גוגל שאינם פעילים ולא היו בשימוש במשך יותר משנתיים ותפצח בפעולה הזו בדצמבר הקרוב ● מה ניתן לעשות כדי שחשבונכם לא ימחק?

יש לכם חשבון גוגל לא פעיל? הוא בסכנת סגירה.

האפשרות לכל משתמש גוגל לקבוע מה יעשה עם החשבון שלו אם הוא יהפוך ללא פעיל, מסיבה זו או אחרת, כבר מוצעת בידי החברה מזה מספר שנים. לכל משתמש ניתנת הזכות להחליט מתי החשבון שלו יוגדר כלא פעיל ומה לעשות במקרה כזה, עם מספר אפשרויות לביצוע.

אבל, בהסדר הזה גוגל היא צד פסיבי בלבד, ובחברה החליטו להפוך לאקטיביים ולהתחיל באופן מוסדר לבטל חשבונות שכבר בפועל לא פעילים – וההגדרה לפי גוגל היא שנתיים ללא פעילות ברגע הבדיקה.

החברה הודיעה שהיא כבר בפועל החלה להכין רשימות של חשבונות לא פעילים ברמה הצרכנית, ומשאירה בינתיים בצד חשבונות עסקיים וחשבונות בתי ספר.

המחיקות עצמן יחלו רק בדצמבר השנה, ועוד לפני כן מתחייבת החברה לנקוט באחריות ובמשך מספר חודשים ליידע את הגורמים המקושרים לחשבון שהם עומדים לאבד לא רק את כתובת הדואר שמקושרת אליו, אלא גם את כל מה ששמור תחתיה.

כדי למנוע מחיקת חשבון גוגל, כמובן שלא צריך לעשות הרבה מעבר לשליחת דואר אלקטרוני באמצעות הכתובת, או העלאת תמונה, או פתיחת מסך וכדומה. גם מנויים ורישומים לאתרים פעילים באמצעות חשבון גוגל משרתים את הצורך הזה.

בחברה מסבירים כי החליטו להתחיל לבטל חשבונות, בגלל היבטי האבטחה של חשבונות לא פעילים, שהאקרים יכולים להפוך לבסיס לצורך ביצוע דיוג, הונאה וגם כבסיס לפריצה למערכות ברמת סיכון שגדולה פי כמה מזו של חשבונות פעילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים