"הענן הוא זרז לטיפול במידע הארגוני"

"ההחלטה על מעבר לענן היא החלטה עסקית הכרחית - על מנת ליהנות מיתרונות תחרותיים, עסקיים וטכנולוגיים, בדרך הגמישה, המהירה והיעילה ביותר", אמר זאב שניר, ארכיטקט פתרונות ענן ב-נס קלאוד

זאב שניר, ארכיטקט פתרונות ענן ב-נס קלאוד.

"כאשר ארגון מחליט להגר לענן, יש לבנות עבורו 'מסע לקוח לענן'. המסע כולל כמה שלבים, שהראשון שבהם הוא תכנון ובניית אסטרטגיה: מה להעביר לענן, לאן, כמה – הכול או חלק, ואם חלק – איזה. יש לבחון ולהחליט מה עושים בקלאוד. הענן הוא המקום הטבעי למחסן נתונים ארגוני, כמו גם לשימוש בבסיסי נתונים כשירות. השלב הבא הוא מיפוי והערכה, ולאחריו מגיע שלב דרכי ההגירה – אז מחליטים מה להגר ומה לחדש. ככזה, הענן הוא זרז לטיפול במידע הארגוני", כך אמר זאב שניר, ארכיטקט פתרונות ענן ב-נס קלאוד (Ness Cloud), קבוצת הענן של החברה.

שניר השתתף במפגש של eGOV – פורום המנמ"רים של משרדי הממשלה, מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך אתמול (א') במלון אוריינט בירושלים, בהשתתפות יותר מ-100 אנשי מחשוב ממשלתי. פתח אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שניר, "הענן הוא כיום כורח ולא אופציה. כל ארגון בישראל מבין זאת. מכרז נימבוס של המחשוב הממשלתי לענן הציבורי משנה וישנה את כלכלת ה-IT בישראל. היבט נוסף כרוך בכך שהעבודה ההיברידית הפכה ל-'נורמלי החדש', והארגונים עוברים תהליכי מודרניזציה עמוקים ואמיתיים: במקביל למערכות הלגאסי הוותיקות, הם מפתחים ומקימים מערכות דיגיטל 'טבעיות', קלאוד נייטיב, לטובת תהליכי הדיגיטל".

הוא ציין כי "ההחלטה על מעבר לענן היא החלטה עסקית הכרחית – וזאת על מנת ליהנות מיתרונות תחרותיים, עסקיים וטכנולוגיים, ולעשות זאת בדרך הגמישה, המהירה והיעילה ביותר, וכן כדי לממש תהליכי דיגיטל בצורה הנכונה ביותר".

סיוע למימוש הפוטנציאל הגלום בתשתיות ענן

"אנחנו מכינים הקרקע עבור לקוחות ארגוניים ומסייעים להם להעביר משתמשים, יכולות ועומסים – לענן. ב-נס יש עשרות מומחי ענן מכל עולמות התוכן – תשתיות, פיתוח, סייבר והגנת מידע, BI וניתוח מעמיק, עבודה בסביבות סאפ ועוד, לצד עשרות מוצרים, שירותים ופתרונות מבוססי ענן. קבוצת הענן של נס מאגדת בתוכה את כל התמחויות הקלאוד, מציעה ללקוחות פתרונות ושירותי ענן המותאמים לצורכיהם ומטמיעה אותם אצלם. תפיסת הסביבה מרובת העננים, מולטי קלאוד, מהדהדת לתפיסה שלנו: להיות יועץ נאמן ללקוחות הארגוניים ולהעניק להם את הפתרון הנכון ביותר לצורכיהם".

שניר ציין כי "יש לנו שותפות אסטרטגית עם AWS, לניהול פרויקטים רחבי היקף בתחום. זכינו ברובד 3 במכרז נימבוס של ענן המחשוב הממשלתי".

כך, אמר, "אנחנו מסייעים לחברות ולארגונים מכלל המגזרים והגדלים לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות ענן – הן בשלב פרויקט המעבר או ההקמה, תוך תמיכה מלאה במערכות המוכנות למעבר, והן בהכנת הסביבות הדורשות התאמה לסביבת ענן. כל זאת, לצד האפשרות לנהל את כלל צורכי הארגון סביב עולמות הענן במודל כשירות (as a Service), עם הפחתת סיכונים, תקורות ועלויות – על מנת לייצר יציבות מלאה והמשכיות עסקית לארגון, תוך יישום מתודולוגיות מעבר מהיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים