מינסוטה תחייב יצרנים לספק לצרכנים כלים לתיקון המכשירים שלהם

החוק, שייכנס לתוקף בקיץ הבא, יחייב את היצרניות לספק את הכלים, ויגרור עונשים כלפיהן אם הן לא יעשו זאת ● לפי מומחים, מדובר ב-"חוק הכוללני ביותר" שנחקק עד כה בנושא

בקרוב: לאזרחי מינסוטה תהיה הזכות לתקן את המכשירים שלהם בעצמם.

חוק חדש במינסוטה, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2024, יחייב יצרני מכשירים אלקטרוניים וטכנולוגיים לספק לצרכנים את אותם כלים הדרושים לתיקון המכשירים שהם מספקים לטכנאים. כך, מי שירצה בכך יוכל לתקן את המכשיר שלו, ולא יהיה חייב לשכור את שירותיו של טכנאי שיעשה זאת. מושל מינסוטה, טים וואלז, חתם על החוק באחרונה.

החוק, שנקרא "תיקון דיגיטלי הוגן", או "הזכות לתיקון", כולל כמעט את כל המכשירים האלקטרוניים. הוא מחריג כלי רכב, ציוד בנייה וחקלאות, קונסולות של משחקי וידיאו, כלי סייבר מתקדמים, כלים ביתיים לאחסון אנרגיה ומכשירים רפואיים.

על פי החוק, היצרנים יחויבו לתת את הכלים לתיקון לאזרחי מינסוטה בתנאים "הוגנים והגיוניים", ויחויבו לספק להם תיעוד, שממנו עולה כי כלי התיקון ניתנו ללא עלות נוספת. כמו כן, החוק מחייב את היצרנים לספק חלקים וכלים, כולל תוכנות משובצות, אלא אם כן להן עצמן אין אותם. יצרנים שיסרבו לעשות זאת לאחר 60 יום מהגשת הבקשה על ידי הלקוח יהיו חשופים לקנסות, ואולי לעונשים נוספים.

תנועה שעוסקת ב-"זכות לתיקון" ומנהלת קמפיינים בנושא היא PIRG. נתן פרוקטור, מנהל בכיר בתנועה, אמר כי החוק במינסוטה הוא "הכוללני ביותר שנחתם עד כה, וסותם רבים מהחורים שיש בחוק המקביל שהתקבל במדינת ניו יורק. אזרחי מינסוטה יודעים שכשדברים מתקלקלים – מתקנים אותם, וכשיצרנים מסרבים לתת ללקוחות גישה למה שהם צריכים לטובת התיקון – מתקנים את החוק, כדי לגרום להם לשתף פעולה. ירידה בעלויות התיקון חוסכת את הכסף של הלקוחות. זה אך הגיוני, והולך ונעשה ברור שהניסיונות של היצרנים לסכל אפשרויות לתיקון מכשירים הם דבר שלא ניתן לסבול. מינסוטה לא תהיה המדינה האחרונה שבה יחוקק חוק כזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים