"נדרשת זירת 'דרושים' מקוונת לעסקים פיזיים"

כך אמרה גל ברזילי, סמנכ"לית התפעול של Boosst, שהיא וחבריה לתוכנית זל (Zell) באונ' רייכמן - מור שלזינגר, סמנכ''ל הטכנולוגיות, ועומר זילברמן, המנכ''ל - הקימו סטארט-אפ העוסק במכירה וקנייה של עסקים ברשת

המייסדים השותפים של Boosst. מימין לשמאל: מור שלזינגר (CTO), גל ברזילי (COO) ועומר זילברמן (CEO).

"דור ה'בייבי בומרס' מתקרב לגיל פרישה ומעוניין למכור את העסקים שלו. זהו שוק עסקים קטנים בשווי 10 טריליון דולר, שיחפש בעלים חדשים. מדובר בשינוי משמעותי בשוק. הממשל האמריקני, שמודע לעניין זה, מציע הלוואות במימון המדינה, של עד חמישה מיליון דולר – המיועדים לרכישה של עסקים קטנים ובינוניים. לצד התובנות מתקופת הקורונה לגבי העוצמה של עסקים מקוונים – נוצר בשוק צורך גדול לזירה, אשר תרכז גם עסקים מקוונים וגם עסקים פיזיים, בתהליך מכירה קל ופשוט", כך אמרה גל ברזילי, מייסדת-שותפה של Boosst.

חברת ההזנק הוקמה לפני שנתיים על ידי ברזילי, עם שותפיה לתוכנית זל (Zell) באוניברסיטת רייכמןמור שלזינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועומר זילברמן, המנכ"ל. ברזילי משמשת כסמנכל"ית התפעול (COO) בחברה.

לדבריה, "קנייה ומכירה של עסק דורשת הבנה בתחום ומדובר בתהליך מורכב. רוב רובם של בעלי העסקים הקטנים אינו מצויד בכלים לבצע זאת, ולכן הם פונים למתווכים. כיום, המתווכים מסייעים בתהליך, בלא שימוש בכלים טכנולוגיים, ולכן התהליך יכול לארוך זמן רב, הוא מתבצע באופן ידני ולפעמים עלול אף להיכשל".

"הגענו לרעיון", סיפרה, "במהלך הלימודים. בתוכנית ב-זל עלו כמה רעיונות לסטארט-אפים, והרעיון של מכירה וקנייה של עסקים ברשת – ריתק את שלושתנו מההתחלה. הייתה לנו הכרה מוקדמת עם התחום, הורינו היו בעלי עסקים או היו מעורבים בתחום. הוריי הם בעלי עסקים עצמאיים. שניהם בנו, בעשרות שנות עבודה, עסקים משגשגים עם תיק לקוחות מסור ומוניטין יקר ערך. כשהם ירצו לפרוש, הם ייאלצו לסגור את העסק או לנסות ולמכור אותו דרך מתווכים. השירות שלנו מאפשר לבעלי עסקים שכאלה ליהנות מתהליך ידידותי, שקוף ופשוט, ולקבל תמורה הוגנת".

לדבריה, "הקורונה עזרה לנו משמעותית, בהיבט ההבנה של האפשרויות שיש לבעלי עסקים מקוונים למכור את העסק שלהם. כרגע אנחנו מציעים למכירה בפלטפורמות המקוונות שלנו יותר ממאה עסקים. עד היום גייסנו קונים פוטנציאליים, שלהם הון זמין לרכישה בסך של 500 מיליון דולר".

אתרה של Boosst.

אתרה של Boosst. צילום: לכידת מסך מאתר החברה

"שואפים להפוך את התהליך לכמה שיותר אוטומטי ומהיר"

על פי ברזילי, "בצד המוכר, מדובר בתהליך קצר וידידותי. לאחר אישור, המערכת מתחברת לחשבון של המוכר, ושולפת משם את נתוני המכירות שלו ואת הדו"חות הפיננסים. הנתונים עוברים ניתוח, הכולל איסוף נתונים אוטומטי והשוואה לעסקים דומים. בפרק זמן קצר אנו מספקים למוכר הערכת שווי ראשונית". היא הוסיפה כי "בצד הקונה, אנחנו מציגים לו בצורה אנונימית עסקים בקטגוריות שהוא בחר מראש, ונתונים פיננסיים עיקריים. אם יש עניין מצד הקונה והמוכר, אנחנו יוצרים ביניהם קישור ומחתימים אותם על מסמך הצהרת כוונות (LOI), ומלווים אותם בתהליך עד לסגירת העסקה. יש לנו כמה עסקאות שנמצאות בשלבים שונים. אנחנו שואפים להפוך את התהליך לכמה שיותר אוטומטי ומהיר".

"כיום", ציינה, "אנו מתרכזים בשלב הראשון במכירה וקנייה של עסקים ברשת. בקרוב נציע גם אפשרות לקניית עסקים פיזיים, בעיקר בארה"ב. בשנה הקרובה נתמקד בשיפור היכולות וניתוח המידע שלנו, תוך התממשקות לכלים שונים המאפשרים לקבל יותר מידע על העסק. המטרה שלנו, בסופו של דבר, היא שלקונה ולמוכר יהיו שקיפות וביטחון לגבי אמיתות הנתונים המוצגים בפניהם".

"בהיבט הטכני", סיימה ואמרה ברזילי, "אנו רצים על פלטפורמת הענן של AWS. אנחנו משתמשים בשירותים כמו Amazon EC2 ו-Amazon RDS. מעבר לשימוש בפלטפורמה, קיבלנו עזרה רבה מאנשי AWS ישראל, השתתפנו באקסלרטור שלהם, שהפגיש אותנו עם משקיעות, מומחיות לבניית מותג ויועצות למכירות – שליוו אותנו בכל שלב של בניית החברה. יצרנו רשת קשרים עם יזמים ומשקיעים, השתתפנו באירועים שונים ואנחנו נפגשים עם סטארט-אפים בשלב דומה לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים