קנס של 2.2 מיליון דולר לגוגל בצרפת: ליקויים בתוצאות החיפוש ובחנות Play

לדברי הרשות הצרפתית לתחרות, לצרכנות ולמניעת הונאה, לתוצאות החיפושים על מקומות לינה תיירותיים אין הסברים למחירים, וגם בחנות Google Play של החברה נמצאו ליקויים

ליקויים בתוצאות חיפוש בצרפת.

גוגל נקנסה אתמול (ג') ב-2.2 מיליון דולר על ידי הרשויות בצרפת בשל תוצאות לא שלמות במנוע החיפוש ובחנות האפליקציות שלה.

הרשות הצרפתית לתחרות, לצרכנות ולמניעת הונאה אמרה, שמנוע החיפוש של ענקית הטק האמריקנית לא סיפק מידע הולם לגבי הקריטריונים לדירוג התוצאות, וציינה, כי לתוצאות החיפושים על מקומות לינה תיירותיים אין הסברים למחירים. עוד ציין הרגולטור הצרפתי, כי בחנות Google Play חסר מידע על קריטריוני הדירוג של תוצאות, פרטי תשלום והליכי יישוב סכסוכים, וכי החנות לא אפשרה לצרכנים לפרסם את הביקורות שלהם על אפליקציות בחנות.

הרשות הצרפתית ציינה כי הגיעה למסקנה שגוגל נקטה נוהל עסקי מטעה, ובשיתוף התביעה הציבורית הוטל הקנס על גוגל.

הרשות ציינה גם, כי גוגל "תיקנה חלק מהליקויים שעליהם נקנסה".

בתגובה להאשמות, דובר גוגל הביע חוסר שביעות רצון מהצו ואמר כי הרגולטור לא לקח בחשבון את השינויים שבוצעו על ידה. "תמיד היינו שקופים עם המשתמשים שלנו לגבי אופן הפעולה של המוצרים שלנו", אמר הדובר, והוסיף, כי הוא פתוח לעבוד "באופן קונסטרוקטיבי" עם הרגולטורים הצרפתיים והאירופיים.

זוהי כבר הפעם השנייה שגוגל נקנסת בצרפת בשל תוצאות מטעות בדירוג מלונות במנוע החיפוש שלה. בפברואר 2021 נקנסה החברה ב-1.1 מיליון אירו לאחר שחקירה העלתה, כי דירוג המלונות מטעה צרכנים. החקירה נגדה נפתחה ב-2019 בעקבות תלונות של מלונאים על מערכת הדירוג שלה, שהוטמעה במנוע החיפוש שלה ובאפליקציית המפות בהתבסס על מערכת אלגוריתמים שלה. החקירה מצאה, שענקית החיפוש החליפה את מערכת הסיווג הסטנדרטית של לשכת התיירות הציבורית בצרפת עם מערכת דירוג שפעלה לפי קריטריונים משלה – והשפיעה על יותר מ-7,500 מקומות אירוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים