טוויטר ויתרה בשקט על התניית הצפייה בציוצים בכניסה למערכת

הרשת החברתית המצייצת ואילון מאסק, הבעלים הדומיננטי שלה, הסירו את הדרישה לכניסה למערכת לשם צפייה בציוצים, לאחר ביקורת נרחבת מצד משתמשים ואפשר שגם ביקורת וזעם מעסקים ומפרסמים

בכל זאת תוכלו לראות אותם גם בלי להתחבר למערכת. ציוצי טוויטר.

טוויטר הסירה בשקט את דרישתה לכניסה (Login) לרשת החברתית לשם צפייה בציוצים, וזאת ימים ספורים בלבד לאחר הבשורה על המדיניות החדשה שתוכננה. השינוי הובחן לראשונה על ידי TechCrunch, שדיווח כי תצוגות מקדימות של ציוץ מתפרסמות כעת בסלאק (Slack) ובווטסאפ (WhatsApp) גם למי שאינו בתוך חשבון הטוויטר שלו. במקביל, Engadget ציין כי קיימים דיווחים על כך שתצוגות מקדימות של טוויטר היו גלויות גם ב-iMessage.

הדרישה לכניסה למערכת כדי לחזות בציוצים ובתכנים הוצגה לראשונה בסוף השבוע (ש') האחרון, על ידי הבעלים החדש-יחסית של טוויטר, אילון מאסק. מאסק אמר כי הוא נוקט באמצעי זה כדי למנוע גירוד נתונים, שהוא נוהג לאיסוף ואחסון אוטומטי של נתונים מאתרים. הוא אמר שבטוויטר הפכה שיטת גירוד הדאטה ל"בזיזה" של ממש, וציין שהתופעה הורסת את חווית השירות למשתמשי הפלטפורמה. לדבריו, עת השיק את האקט, מדובר בפעולה זמנית בלבד.


בנוסף לדרישה להיות מחוברים למערכת על מנת לראות ציוצים, מאסק גם הודיע על מגבלת חשיפה לציוצים, במכסה קבועה שאחרי התמקחות מסוימת עם משתמשים זועמים נקבעה כך: חשבונות מאומתים (משמע מי שרכשו חבילת מנוי וזכו בסימן ה-וי הכחול הנחשק) – יוכלו לקרוא עשרת אלפים ציוצים בכל יום; חשבונות לא מאומתים יוכלו לקרוא רק אלף פוסטים ביום; וחשבונות לא מאומתים חדשים יוגבלו עוד יותר ויוכלו להתענג רק על 500 ציוצים יומיים.

לא ברור בדיוק מה באמת עומד מאחורי מגבלת הצפייה בציוצים, אך הטענה שנשמעה נגד החברה היא שכוונתה במהלך היא לייצר יותר מעורבות (Engagement) של משתמשים בפלטפורמה וחשוב מכך –  לעודד רבים יותר להירשם לשירות ולרכוש את ה-Twitter Blue – מנוי שעלותו נעה בין 8 ל-15 דולר בחודש (תלוי באיזו מערכת הפעלה ומדינה מדובר), ושמקנה למשתמשים הטבות שונות, שהמובילה בהן היא אימות החשבון וזהות בעליו.

לביקורת של מי הוא הקשיב? אילון מאסק, הבעלים של טוויטר.

לביקורת של מי הוא הקשיב? אילון מאסק, הבעלים של טוויטר. צילום: ויקימדיה ו-BigStock (בהתאמה)

הדרישה בוטלה מהר – מדוע?

כאמור, דרישת הכניסה למערכת כדי לצפות בציוצים זכתה לביקורת נרחבת מהצייצנים, שאמרו כי היא מקשה על שיתוף תכניהם עם אחרים. חלק מהמשתמשים אמרו גם שהדרישה מהווה פגיעה בפרטיותם.

עקב כך, בפוסט שהעלתה לבלוג שלה, טוויטר חזרה בה והודיעה כי הסירה את דרישת הכניסה, מכיוון שהיא "לא השיגה את המטרה המיועדת של הפחתת ספאם ושימוש לרעה". מהחברה נמסר כי היא תמשיך לעבוד על דרכים אחרות למניעת גירוד נתונים.

הסרת דרישת ההתחברות, כמו גם העלאת מניין הציוצים שניתנים לצפייה מדי יום, הן לכאורה ניצחון עבור משתמשים שביקרו את הצעד. זה גם סימן, שוב לכאורה, שמאסק מוכן להקשיב למשוב מהצייצנים. אולם מאידך, ייתכן שדווקא מי שביקר את נושא חיוב הכניסה לטוויטר לשם צפייה בפרסומים בה היו בכלל עסקים ומפרסמים, המשתמשים בפלטפורמה המצייצת לצורך שיווק ושירות לקוחות. יתכן שמאסק והחברה שלו קיבלו מעסקים שכאלו מסר מתחת לפני השטח שהמהלך פוגע באפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם בשירות, ולכן – דרשו לסגת ממנו, ונענו בחיוב מהיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים