רוברט לוקסיו, מייסד לייבפרסון, פורש מתפקיד מנכ"ל החברה

לוקסיו, שהיה בין מקימי החברה ומכהן כמנכ"ל מאז הקמתה לפני כשלושה עשורים, אולץ להתפטר עקב דרישת קרן סטארבורד, שהיא בעלת המניות הגדולה של לייבפרסון ● הוא יעזוב סופית ב-31 בדצמבר

רוברט לוקסיו, המנכ"ל הפורש של לייבפרסון.

רוברט לוקסיו, המנכ"ל הוותיק של לייבפרסון, פורש מתפקידו אחרי כ-30 שנה – כך הודיעה אתמול (ד') הנהלת החברה לנאסד"ק. על פי ההודעה, הפרישה של לוקסיו, ממקימי לייבפרסון, תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר, לאחר שהוא לא ביקש לחדש את חוזה ההעסקה שלו. לוקסיו מכהן כמנכ"ל שלה מאז הקמתה.

יש לציין שלוקסיו כיהן עד כה גם כיו"ר מועצת המנהלים של החברה. את מקומו בתפקיד כבר תפסה ג'יל לייפילד, הדירקטורית העצמאית המובילה בה. לוקסיו יעזוב את הבורד בד בבד עם פרישתו הסופית מתפקיד המנכ"ל.

המנכ"ל הפורש ציין בהודעה כי "אני מחויב לביצוע העברה חלקה של התפקיד, למען כל בעלי המניות, ונשאר ממוקד בהתעסקות במטרות הצמיחה שלנו. הייתה לי הזכות לעבוד עם קבוצה של עמיתים בעלי תשוקה".

לייבפרסון היא חברת תוכנה אמריקנית המפתחת פלטפורמות דיגיטליות לתקשורת בין לקוחות ומותגים. החברה מסייעת לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית למרכזי השירות שלהם באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הטכנולוגיה של לייבפרסון מבוססת באופן מלא על מחשוב ענן ותוכנה כשירות (SaaS).

שורה של טענות של קרן סטארבורד

החלטת הפרישה של לוקסיו היא לא יוזמתו – הוא בעצם אולץ להתפטר. היוזמה לכך באה מאחד מבעלי המניות האקטיביים בחברה, קרן סטארבורד, שהיא גם אחד מבעלי המניות הגדולים בה, ומחזיקה ב-9.7% מהן. מאז מרץ השנה הקרן מנהלת מאמץ מרוכז להביא לשינויים בהנהלת לייבפרסון, ובעיקר להחלפת המנכ"ל. בסטארבורד טוענים שהירידה החדה במניות החברה – של 43% מאז תחילת השנה ושל כ-70% ב-12 החודשים האחרונים – נובעת מניהול כושל ולא ממצב השוק. על פי הקרן, יש בלייבפרסון "תרבות ארגונית קלוקלת, היא לא יודעת לשמר עובדים ומתגמלת רק את אלה שנאמנים למייסד החברה".

עוד טוענים בסטארבורד שלהנהלת לייבפרסון אין אמון בחברה, שכן בזמן הגאות במניות הטכנולוגיות, בכיריה ניצלו את המצב כדי למכור כ-40% מהמניות שלה שהיו ברשותם.

ההחלפה הצפויה של המנכ"ל הביאה אתמול לעלייה של כ-19% במניות לייבפרסון בנאסד"ק, כאשר בשעות הבוקר, מיד לאחר פרסום ההודעה, הגידול אף עמד על כ-30%. בהמשך יום המסחר הוא התמתן. לעומת זאת, נכון לכתיבת שורות אלה, היום יורד שערה של מניית לייבפרסון בבורסה בתל אביב ביותר מ-10%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים