איך הפך שאול אמסטרדמסקי ל"רובו-שאול" ומדוע?

פרויקט ה-AI שהסתיים כעת, כארבעה חודשים אחרי שיצא לדרך והושק על ידי עיתונאי הפיננסים המוכר ומערכת ההסכת הכלכלי "חיות כיס", כיוון ליצירת פרק שלם של הפודקאסט בהגשת רובוט שמדבר בקולו של שאול

הגיש את הפודקרסט במקום המנחה האנושי. רובוט מבוסס קולו של שאול אמסטרדמסקי.

בסוף פברואר האחרון, השיקו שאול אמסטרדמסקי ומערכת ההסכת הכלכלי "חיות כיס" את תחרות רובו-שאול, שנועדה לייצר לראשונה רובוט קולי מבוסס בינה מלאכותית (AI), שמסוגל לייצר תוכן בעברית. בעולם פותחו אינספור מודלים וטכנולוגיות AI לסינתוז ושימוש בקול מלאכותי בחצי השנה האחרונה, אבל הטכנולוגיה בעברית נותרה מאחור. לשם כך, התגייסה מערכת חיות כיס והקימה אתר מיוחד ובו כ-30 שעות אודיו מתוך ההסכת שסווגו כך שמפתחים או מהנדסות שירצו להשתתף בתחרות יוכלו להוריד את הדאטה ולייצר לראשונה בישראל מערכת בינה מלאכותית של אודיו בעברית, באמצעות קולו של אמסטרדמסקי. המטרה הסופית: לייצר פרק שלם של חיות כיס בהגשת שאול הרובוט.


תוצרי הפיתוח הוגשו ב-1 במאי, וכמה שבועות לאחר מכן נערך מבחן האזנה עיוור לארבעת הרובוטים שהוגשו. הרובוטים הקוליים שהוגשו נבחנו לפי פרמטרים של בהירות והבנת הטקסט, אנושיות, אותנטיות ורמת העברית והמבטא.

במקום הראשון זכה מקסים מליכוב, בן ה-22, סטודנט למחשבים מחולון – שהרובוט שלו היה הכי קרוב לקולו של אמסטרדמסקי, מבחינת כל הפרמטרים הנדרשים.

במקום השני זכה מקסים לבוב, חוקר בתחום דיבור ושפה טבעית ומהנדס אלגוריתמים; במקום השלישי זכה גבי חבלבסקי בן ה-21, חייל משוחרר מצור הדסה; ובמקום הרביעי זכה אייל גרוס, דוקטור לפיזיקה ואמן דיגיטלי.

בסיום הפרק החגיגי, שסגר את העונה הנוכחית של ההסכת חיות כיס, וששודר אתמול (ד'), ניהל אמסטרדמסקי שיחה עם הרובוט שעתיד להחליף אותו. תוכלו להאזין לפודקאסט בשלמותו, או לדוגמאות האודיו המצורפת לכתבה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר

    הפודקסט של שאול הם משב רוח מרענן, גומע בשקיקה כל פודקסט שלו.

אירועים קרובים