אינטל נפרדת מתחום נוסף: מפסיקה לייצר את מחשבי ה-NUC שלה

מדובר כנראה בעוד צעד הכרחי מבחינת אינטל למימוש סטרטגיית ה-IDM 2.0 - מצד אחד תכנון מעבדים ומצד שני ייצור שבבים, ומעבר לכך לא הרבה יותר

רשמית: מותג מחשבי ה-NUC עובר לאסוס.

קצת פחות מ-11 שנים לאחר שהשיקה את משפחת מחשבי ה-NUC שלה, אינטל הודיעה כי היא מפסיקה את הייצור שלהם. כזכור, מדובר במיני מחשבים שלמים, בעיצוב מרובע בדרך כלל – להוציא דגמים ייעודיים לשוק הגיימרים שקיבלו עיצובים מעט שונים – ושהציעו ביצועים מפתיעים.

ההודעה הזו מגיעה מספר חודשים לאחר שאינטל בישרה כי היא מפסיקה לייצר שרתים, ולמעשה החברה נוטשת לחלוטין את התחום הזה, אולי כעוד צעד הכרחי מבחינתה לממש את אסטרטגיית ה-IDM 2.0 – מצד אחד תכנון מעבדים, מצד שני ייצור שבבים, ומעבר לכך לא הרבה יותר.

משנה את מיקוד עסקיה. אינטל.

משנה את מיקוד עסקיה. אינטל. צילום: Shutterstock

אינטל אולי כיוונה בהתחלה את המחשבים הזעירים הללו לשוק הביתי בעיקר. החברה הציעה מספר רמות של מעבדים בכל דור, כשהמשתמשים יכלו להחליף די בקלות את כונני האחסון, את הזיכרון וגם רכיבי תקשורת לעיתים. מחשבי ה-NUC הפכו לפופולריים למדי גם כפתרונות עסקיים, עם אפשרות להסתיר אותם מאחורי המסך, או על שולחנות עבודה צפופים, במקומות בהם לא צריך ביצועים יוצאי דופן.

מחשבי ה-NUC, כרעיון, לא אמורים להיעלם מהשוק. למעשה מהר מאוד לאחר שאינטל הציגה את ה-NUC שלה לא מעט יצרניות מחשבים הציגו פתרונות דומים משלהן והן אמורות להמשיך ליהנות מפיתוח הטכנולוגיות המתאימות בידי אינטל.

לקוחות שהזמינו לאחרונה מחשבי NUC מאינטל יזכו לקבל את ההזמנות שלהם והחברה התחייבה בנוסף להמשיך ולתמוך למשך זמן מה במוצרי ה-NUC שכבר נמכרו לאחרונה – אבל אין לצפות לעדכון עם מעבדי הדור הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים