Wing Cloud נחשפת עם גיוס סיד של 20 מיליון דולר

החברה פיתחה את Winglang - שפת תכנות בקוד פתוח, ייעודית לענן, שמאפשרת למפתחים האחדה בין תשתיות ענן וקוד אפליקציות במודל אחד

אלעד בן ישראל ושי בר, מייסדי Wing Cloud.

חברה חדשה נחשפת היום (ג'), לאחר סבב גיוס שביצעה. הכוונה היא ל-Wing Cloud, שפיתחה שפת תכנות ייעודית בקוד פתוח לפיתוח בענן, Winglang. החברה הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר בסבב סיד, בהובלת הקרנות באטרי ונצ'רס, גרוב ונצ'רס וסטייג' וואן ונצ'רס. בין האנג'לים שהצטרפו כמשקיעים לסבב נמנים עמית אגרוואל, נשיא דאטה לוג; ארמון דדגר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות בהאשיקורפ; בני שניידר, מייסד שותף של סלטו; וזאק קנטר, מייסד סטדי.

משרדי Wing Cloud ממוקמים בתל אביב והיא מונה 16 עובדים. החברה נוסדה על ידי אלעד בן ישראל (המנכ"ל שלה), לשעבר מהנדס בכיר בחטיבת הענן של אמזון, ושי בר (סמנכ"ל התפעול), בעברו מתכנת במיקרוסופט, וכן משקיע ויזם, שמכר את אניווייז ל-וריזון ב-2015.

Winglang נוצרה כדי לאפשר למפתחים לבנות באופן נוח ופשוט מערכות מבוזרות המשתמשות בתשתיות ענן. הקומפיילר של Winglang מייצר הגדרות תשתית (IaaS – Infrastructure as a Code) ל-Terraform, CloudFormation וכלים אחרים, ובנוסף קוד ג'אווה סקריפט, שמיועד לרוץ על פלטפורמות מחשוב כגון למבדה של AWS, קוברנטיס ופלטפורמות מחשוב קצה.

תהליך העבודה ב-Winglang, המוצר של Wing Cloud.

תהליך העבודה ב-Winglang, המוצר של Wing Cloud. צילום: צילום מסך

לפי סקר שערכו סנטרי וסלאש דאטה, האתגר הנפוץ ביותר של חברות שבונות מערכות ענן הוא טשטוש הגבולות בין מפתחי האפליקציה לאנשי התשתית (DevOps). על מנת להתמודד עם אתגר זה, Wing Cloud השיקה בנוסף גרסת בטא סגורה של Wing Cloud Console – פתרון ניהול ענן ויזואלי, שמאפשר למפתחים ולמפעילי התשתית לחלוק תצוגה בזמן אמת של ארכיטקטורת האפליקציה וזרימת הנתונים.

בן ישראל אמר כי "בשנים האחרונות הענן התפתח לכדי פלטפורמת מחשוב בעלת כוח עצום. עם זאת, המתכנתים נדרשים להתמודד עם כמות לא הגיונית של דרישות לא פונקציונליות, כגון אבטחת מידע, ניהול הרשאות גישה, תצורת הרשת, הטמעה והקצאת משאבים. Winglang מפשטת את הטיפול במשימות אלה ובאתגרים נוספים הקשורים בבניית אפליקציות על גבי תשתיות ענן, ומאפשרת למפתחים להתרכז בבניית האפליקציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים