סלקום TV הציגה שיאי מהירות עולמיים ומועמדת לזכייה בפרס יוקרתי

החברה מועמדת לפרס בכנס IBC העולמי, על שדרוג מהירות הצפייה וצמצום הדיליי לזמן מינימלי - מהנמוכים בעולם ● המועמדות לפרס הוענקה על פרויקט צמצום זמן הדיליי בשידורי מונדיאל 2022 ל-3 שניות בלבד, שיא עולמי

ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום.

הנהלת כנס ה-IBC העולמי – האירוע חשוב והמוביל מסוגו בתחום התוכן והטכנולוגיה, אשר בו לוקחות חלק מדי שנה החברות המובילות בשוק התקשורת – הכריזה כי סלקום TV מועמדת לפרס יוקרתי על פרויקט צמצום זמן השיהוי (דיליי) בשירותי הצפייה סביב אירועי מונדיאל 2022. סלקום TV מתמודדת על הפרס, בין היתר, מול הענקיות הבריטיות SKY ו-ITV. בין המתמודדות בתחרות ניתן למנות מגוון חברות מובילות בעולם, כמו למשל: BBC, Fox sports ועוד.

כנס IBC (ר"ת International Broadcasting Convention) הוא אירוע התוכן והטכנולוגיה מעורר ההשראה והחשוב בעולם, שנוסד בשנת 1967. הכנס מרכז את תעשיית המדיה, הבידור והטכנולוגיה העולמית מיותר מ-170 מדינות, ומציגים בו את כל החידושים הקשורים לתעשייה זו. הכנס נערך מדי שנה באמסטרדם, בהשתתפותם של עשרות אלפי נציגים מכל רחבי העולם. השנה ייערך הכנס בין ה-15 ל-18 בספטמבר.

כחלק מהכנס, נערכת תחרות שנתית לפתרונות בעולם הטלוויזיה.

פרסי IBC מציינים רוח של שיתוף פעולה בין חלקי התעשייה, חדשנות טכנולוגית, ופתרונות ללקוחות הקצה, ומוענקים לגוף השידור או חברת המדיה שהציגו נושא או דרישה המצריכים מענה ושהפגישו את השותפים הטכנולוגיים למציאת פתרון חדשני.

על הפרסים מתמודדים מאות פרויקטים מכל רחבי העולם, ורק בודדים זוכים להיכנס לרשימת התחרות. בין זוכי העבר ניתן למצוא שמות בולטים כמו יורוספורט, NBCUniversal, Fox Alternative Entertainment  ועוד.

שידרו אותו במינימום דיליי. המונדיאל, FIFA World Cup Qatar 2022.

שידרו אותו במינימום דיליי. המונדיאל, FIFA World Cup Qatar 2022. צילום: אילוסטרציה. BigStock

הפרויקט של סלקום TV- הסוף לדיליי בשידורי המונדיאל

בחודש ספטמבר 2022 לקחה סלקום TV חלק בכנס IBC באמסטרדם, במטרה לגייס שותפים טכנולוגים לפתרון שידור משחקי המונדיאל בדצמבר 2022 בדיליי מינימלי בשירות הטלוויזיה שלה. הדיליי נובע מהדרך שבה שידורי הטלוויזיה מבוצעים על גבי האינטרנט.

המטרה הייתה לאפשר לקוחות סלקום שברשותם ממיר תומך, לצפות במשחקים בזמן הקרוב ביותר לזמן האמת במגרשים, עם שאיפה להקדים את הפושים של אפליקציות הספורט למיניהן או לחילופין את צעקות השכנים. החברות Broadpeak ו-Viaccess Orca מצרפת הביעו עניין רב והתגייסו לפרויקט משותף, כדי לייצר פתרון חדשני ויצירתי מותאם לשירות סלקום TV, שיספק חוויית משתמש מושלמת בשיהוי סופר נמוך (super-low latency) – פיתוח חדשני שפרץ את הדרך והציג ביצועים משופרים ביחס לכל הפתרונות שהוצעו בעולם עד אז.

דפנה אגסי, סמנכ"לית השיווק של סלקום.

דפנה אגסי, סמנכ"לית השיווק של סלקום. צילום: סיון פרג'

לאחר עבודה מאומצת של חודשיים וחצי, הושק הפתרון המצליח שהביא לצמצום זמן הדיליי בממירי סלקום TV בצורה דרמטית – מ-35 שניות ל-3 שניות בלבד, זמן שיא והשיהוי הנמוך ביותר בשוק התקשורת בישראל ובין הנמוכים ביותר בעולם בשידורי OTT.

ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום: "אנו גאים ונרגשים לקחת חלק בתחרות החשובה והמובילה ביותר בעולם בתחום הטלוויזיה. ההצלחה בהורדת זמן הדיליי לשיא בשוק התקשורת הישראלי, ואחד מהנמוכים בעולם, היא פרי מאמצים אינטנסיביים שהובלנו במחלקת תשתיות וטכנולוגיות TV באגף מערכות מידע סלקום, ומדובר באתגר משמעותי שפוצח בשילוב זרועות עם שותפותינו האסטרטגיות. אנו מודים לשותפות שלנו למהלך החדשני ופורץ הדרך ולהנהלת IBC על הבחירה בסלקום כמועמדת בתחרות".

דפנה אגסי, סמנכ"לית השיווק של סלקום: "המהלך לצמצום הדיליי נולד מתוך השאיפה להמשיך לשדרג את חווית הסלקום TV עבור לקוחותינו, על מנת לאפשר להם להנות מהטלוויזיה הטובה ביותר, הן מבחינת איכות הצפייה והממשק הנוח והן מבחינת התוכן. אנו פועלים כל העת על מנת להעניק למנויי סלקום TV מוצר מנצח עם מחיר נוח ונגיש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים