כבר בירידה: מספר המשתמשים היומיים בת'רדס – חצי משהיה בשיאה

הרשת החברתית החדשה מבית מטא החלה את דרכה בסערה, עם כ-150 מיליון נרשמים בשבוע וחצי, אך נתונים חדשים מראים שלמרות הפתיחה הטובה, ששברה שיא במונחי רייטינג של אפליקציות, העתיד עלול להיות פחות מלבב

הצלחתה בטוחה? לא בהכרח. ת'רדס מבית אינסטגרם.

העולם עוקב בסקרנות אחרי קבלתה של ת'רדס (Threads) – הרשת החברתית בסגנון המיקרובלוגינג שהשיקה מטא לפני שבועיים בדיוק. כולם רוצים לגלות האם היא באמת תמשוך רבים ממשתמשי ונוטשי טוויטר אליה. מאחר ש-ת'רדס היא סוג של שיבוט לטוויטר, היו רבים שציפו כי הפלטפורמה המתחרה פשוט תגזול את הצייצנים מהקן של הציפור הכחולה – הישר לזרועות מארק צוקרברג, המנכ"ל, ותותיר את טוויטר של אילון מאסק עם עוד הרבה פחות משתמשים.

ובאמת, בתחילת הדרך זה מה שניתן היה לראות – ראשית, כעבור חמישה ימים ממועד השקתה, ת'רדס כבר צברה מאה מיליון הורדות ומשתמשים רשומים. בהמשך, כעבור כשבוע וחצי מיריית הזינוק, לת'רדס כבר היו 150 מיליון הורדות, שסימנו כחמישית מכלל משתמשי טוויטר. גם במובנים של פעילות המצב נראה מבטיח – ביום הטוב ביותר שלה, ה-7 ביולי שהגיע יומיים בלבד לאחר ההשקה, ת'רדס זינקה ליותר מ-49 מיליון משתמשים פעילים מדי יום (באנדרואיד) ברחבי העולם.

נתונים עדכניים על השימוש בת'רדס.

נתונים עדכניים על השימוש בת'רדס. צילום: Similarweb

שינוי מגמה מדאיג במיוחד עבור מטא

אלא שכעת, נתונים עדכניים שפרסמה חברת הניתוח SimilarWeb מצביעים על שינוי מגמה מדאיג במיוחד עבור מטא – שבוע בדיוק מאותה מדידה, ביום ו' האחרון מספר המשתמשים הפעילים מדי יום כבר ירד בכמעט חצי – ל-23.6 מיליון!

ת'רדס, כך ניתן ללמוד מהנתונים של SimilarWeb, לא מעניינת מספיק את המשתמשים הפעילים היומיים שלה (DAUs), ומספרם ירד בחצי בתוך שבוע אחד בלבד. ירידה זו בהיקף השימוש נובעת ככל הנראה מכמה גורמים – ראשית, לרשת המיקרובלוגינג המשובטת מבית אינסטגרם עדיין חסרות תכונות בסיסיות רבות שהמשתמשים מצפים מאפליקציית מדיה חברתית. שנית, ת'רדס עדיין לא זמינה בכל השווקים, מה שמגביל את טווח ההגעה שלה. ובנוסף, ייתכן שחלק מהמשתמשים פשוט נמשכו לת'רדס משום שהיא חדשה, ושכידוע היא ממש חיקתה את טוויטר ללא כל בושה, אך אחרי שבחנו אותה – הם איבדו בה עניין. נזכיר כי אחרי הורדת היישום, ההתחברות אליו מתרחשת דרך אינסטגרם ולפיכך היא קלה במיוחד, וכן מאפשרת למשוך ל-ת'רדס את כל פרטי החשבון של המשתמש באינסטגרם וכן את נעקביו ואנשי הקשר שלו בפלטפורמה האם. לפיכך, רבים במיוחד פשוט הורידו את האפליקציה והציצו בשירות החדש. הציצו, אך כנראה לא אהבו את שגילו נכון לעכשיו.

בחלוף שבועיים מההשקה - נתונים עדכניים על השימוש בת'רדס.

בחלוף שבועיים מההשקה – נתונים עדכניים על השימוש בת'רדס. צילום: Similarweb

נתוני SimilarWeb מספקים גם הבנה כי ת'רדס באמת פגעה בתחילת דרכה בטוויטר, כפי שסברו האנליסטים, משום שאכן בשני הימים המלאים הראשונים שהיא הייתה זמינה, ימי ה' ו-ו' שמיד לאחר השקתה, תעבורת האינטרנט ל-twitter.com ירדה ב-5% בהשוואה לאותם ימים בשבוע הקודם. עם זאת, בנוגע לזליגת המשתמשים בין שתי הרשתות החברתיות, למרות שהביקוש לשירותי הציפור הכחולה חזר, במשך שבעת הימים האחרונים שבהם נאספו הנתונים עדיין נצפתה ירדה של 11% משנה לשנה בהיקף השימוש ברש המצייצת.

למרות הירידה הזו בשימוש, ל-ת'רדס יש עדיין פוטנציאל להיות לאפליקציית מדיה חברתית מצליחה, בעיקר בגלל מספר היתרונות שיש לה על פני מתחרותיה, כמו יחסי הגומלין עם אינסטגרם שהזכרנו כעת, לצד ההיצע המוגבל בגזרת הפלטפורמות החברתיות מבוססות הטקסט, שנתפשות כיותר מבוגרות ורציניות מאלו מבוססות הויז'ואל כדוגמת טיקטוק, סנאפצ'ט או "אינסטה". רבים שמעוניינים ברשת חברתית טקסטואלית באופיה, כמו טוויטר, נרתעים מזו האחרונה מאז ש-מאסק הפך לבעלים שלה ומנהל אותה ביד רמה, ובלא מעט קפריזיות.

תכונות נוספות לגרסת ה-iOS

כעת יש מי שסבור שאם מטא תחזק את השירות שלה בתכונות נדרשות, היא תוכל להמשיך לצבור משתמשים ועשויה להפוך בכל זאת לשחקנית מרכזית בשוק המדיה החברתית.

ובאמת מטא כבר משדרגת את יכולות השירות החדש שלה – ראשית אחרי התחלה שכללה את היישום רק למשתמשי אנדרואיד, הוא זכה לבסוף גם לגרסת iOS וממש כעת קיבלו משתמשי מכשירי אפל את העדכון המשמעותי הראשון ל-ת'רדס מאז שהושקה מוקדם יותר החודש.

בפוסט שפורסם פירט קמרון רוט, מהנדס תוכנה באינסטגרם, שהשדרוג לאפליקציית ה-iOS מוסיף לשונית עוקבים (Follows) לפיד הפעילות, מה שמקל לראות מי בדיוק עקב אחרי מי, ומקל יותר "להחזיר עוקב" – עניין משמעותי בפעילות ברשתות החברתיות. העדכון מוסיף גם אפשרות לתרגום הטקסטים המופיעים בפוסט, כך שהוא אמור לספק תמריץ למשתמשים לעקוב גם אחרי מי שדוברים שפות שונות משפתם. בנוסף יש גם כמה שינויים בסיסיים בממשק, ובגדול האפליקציה אחרי שדרוג הגרסה אמורה להיראות "רזה" יותר ולפעול בצורה חלקה בהרבה, במיוחד בעת טעינה או גלילה בפיד.

כרגע דווקא גרסת האנדרואיד היא שנותרה מאחור ולא ידוע עדיין מתי זו תקבל עדכון שווה ערך, אבל יש להניח שהדבר יקרה בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים