שויד: "הדו"ח של מודי'ס מדאיג; המדינה צריכה לאפשר להיי-טק לצמוח"

"ההמלצות השליליות של מודי'ס עלולות להשפיע על כולנו", אמר מנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה מזהה זינוק של 125% במספר מתקפות הכופרה על ישראל ● היא פרסמה תוצאות עסקיות טובות

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"הדו"ח של מודי'ס צריך להדאיג אותנו. המשק הישראלי מאוד חשוב, וכשיש המלצות שליליות עליו – זה לא טוב ועלול להשפיע על כולנו", כך אמר היום (ד') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

שויד התייחס במסיבת העיתונאים הרבעונית של החברה לדו"ח של חברת הדירוג, שאותו היא הוציאה אתמול, ושלפיו החקיקה המשפטית של הממשלה תוביל להשלכות שליליות על הכלכלה הישראלית. החברה ציינה בדו"ח כי האזהרות שהיא פרסמה בעבר מפני השלכות החקיקה מתחילות להשתמש, והזהירה את המשקיעים – שרבים מהם משקיעים בהיי-טק – מפני השקעות במדינה.

עוד נכתב בדו"ח של מודי'ס שישראל מתחילה להתנתק מהמגמות העולמיות בתחומים טכנולוגיים מסוימים. לפי שויד, תחום הסייבר הוא ממש לא אחד מהם. "ישראל ממשיכה להיות מובילה בסייבר, היא מרכז הסייבר השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית, עם כמה עשרות אחוזים מהשוק העולמי – דבר שאין לו אח ורע בכל תעשייה אחרת", אמר.

"בחצי השנה האחרונה בהחלט יש ירידה בהשקעות בישראל יותר מאשר בעולם, והמדינה צריכה לאפשר סביבה שבה אנחנו, חברות ההיי-טק, נוכל לדאוג לעצמנו", הוסיף מנכ"ל צ'ק פוינט. בתשובה לשאלה האם, לו היה סטארט-אפ צעיר, הוא היה פותח כיום חברה בישראל, הוא השיב: "לא יודע".

שויד סירב להביע את דעתו על המצב ועל החקיקה עצמה, במסגרת המדיניות ארוכת השנים של צ'ק פוינט שלא להתערב בנושאים פוליטיים ושנויים במחלוקת. מה שכן, הוא אמר כי "האירועים האחרונים קשים לכולנו. אנחנו רואים את הקרע בחברה הישראלית – במקומות העבודה, במשפחות ובין חברים – וזה כואב לכולנו. אני עושה כדי שהקרע הזה לא יהיה בצ'ק פוינט. זה לא קל אבל זה מצליח, כי אנחנו משאירים את הפוליטיקה מחוץ לדלת".

זינוק של 125% במספר מתקפות הכופרה

לדברי שויד, הוא לא רואה עלייה במספר מתקפות הסייבר על ישראל בגלל המשבר במדינה. באשר לזהות התוקפים, "ההאקרים מגיעים בעיקר מגופי פשיעה שמנסים לסחוט כסף, אבל יש גם גורמים מדינתיים, ובמרכזם איראן. אנחנו במלחמת סייבר יומיומית עם גורמים איראניים, שחלקם תוקפים את ישראל על רקע אידיאולוגי וחלקם האחר משלבים פשעי סייבר, ובעיקר מתקפות כופרה".

ככלל, צ'ק פוינט מצביעה על זינוק של 125% במספר מתקפות הכופרה על ישראל בתקופה האחרונה. על פי החברה, אחד מכל 18 ארגונים כבר הותקף בסייבר, והקורבנות העיקריים שנמצאים על הכוונת של ההאקרים הם גופי ממשלה, מחקר וחינוך, צבא ותעשייה. בהתאם לכך, אחד הגופים שהותקפו ברבעון האחרון היה הטכניון. שויד ציין כי "אנחנו מונעים בכל שבוע 1,300 מתקפות לארגון".

מנכ"ל צ'ק פוינט התייחס גם לבינה המלאכותית ואמר כי "היא עלולה להוביל לגידול במספר מתקפות הסייבר ומהווה אתגר גדול עבורנו".

30 שנה של אבטחת מידע

צ'ק פוינט, שציינה במסיבת העיתונאים 30 שנים להיווסדה, סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם עליות הן בהכנסות והן ברווחים. ההכנסות של ענקית הסייבר הישראלית גדלו ברבעון ב-3% לעומת הרבעון השני של 2022 ועמדו על 589 מיליון דולר. בולטת במיוחד עלייה של 14% בסעיף ה-Subscriptions, שההכנסות ממנו עמדו על 239 מיליון דולר. הכנסות החברה מרישיונות וממוצרים גדלו ב-12% ועמדו על 117 מיליון.

הרווח הרבעוני רשם עלייה של 14% ועמד על 202 מיליון דולר. צ'ק פוינט רשמה עליות בולטות גם ברווח הנקי למניה: לפי חישוב GAAP הוא צמח ב-25% ל-1.7 דולר ושלא לפי חישוב זה – ב-22% לשני דולר. הרווח התפעולי לפי GAAP הגיע ל-221 מיליון דולר.

צ'ק פוינט יכולה לרשום "וי" גם על התוצאות המחצית הראשונה כולה: ההכנסות גדלו במהלכה ביותר מ-3.5% ל-1.2 מיליארד דולר, והרווח רשם עלייה גדולה יותר – של כ-12% – ועמד על 386 מיליון. הרווח למניה רשם עלייה בולטת – של כמעט 18% – ל-3.23 דולר.

שויד אמר כי "צ'ק פוינט הציגה ברבעון השני רווחיות איתנה. אנחנו מציגים הצלחה מתמשכת במימוש אסטרטגיית פלטפורמת האבטחה שלנו, כאשר ההכנסות של פתרון ה-Infinity שלנו מהוות יותר מ-10% מכלל ההכנסות". הוא נימק את הגידול בהכנסות בכך ש-"הלקוחות שלנו דחו חלק מהפעילות שלהם לריענון מוצרי האבטחה", וביצעו אותה ברבעון המדווח.

"כשאנחנו צועדים קדימה", הוסיף, "העדיפות שלנו ממשיכה להיות הנעה של הצמיחה בהכנסות על ידי גישה של מניעה תחילה, שמתמקדת במוצרים שעובדים יחדיו באופן מתוזמר, נגד רוב האיומים המתוחכמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים