גם טיקטוק במלחמת המיקרובלוגינג: מוסיפה הודעות טקסט ותתחרה ב-X
מאסק שינה את טוויטר - המיועדת בעיקר לתוכן קצרצר - ל-X ומנסה לשפץ ולשדרג את הנכס שרכש ב-2022 ב-44 מיליארד ד', אך ענקיות כמו מטא וטיקטוק בכלל מציעות שיבוט למקור בתקווה לאסוף אליהן את פליטי הציפור הכחולה
טיקטוק (TikTok) – פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית הידועה בסרטונים הקצרים והפופיים שלה – הוסיפה באחרונה תכונה חדשה, המאפשרת למשתמשים לפרסם בה תוכן טקסט בלבד. התכונה החדשה, הנקראת בפשטות "פוסטי טקסט" (Text Posts), נתפשת כדרכה של טיקטוק להתחרות ב-X (לשעבר טוויטר) שבבעלות אילון מאסק, שהייתה עד לא מזמן הפלטפורמה החברתית הבולטת ביותר המוקדשת בעיקר לפורמט של תוכן טקסטואלי.
בהכרזה על התכונה החדשה שהוציאה טיקטוק השבוע (ב'), נאמר כי פלטפורמת הזרמת הווידיאו תרחיב "אפשרויות ליוצרים לשתף את הרעיונות שלהם ולהביע את היצירתיות שלהם". לדברי החברה, "עם פוסטי טקסט, אנו מרחיבים את גבולות יצירת התוכן עבור כולם ב-טיקטוק ומעניקים ליצירתיות הכתובה שראינו בתגובות, בכתוביות ובסרטונים מקום ייעודי להפציע בו". החברה גם עדכנה כי המשתמשים יכולים כעת לשתף "סיפורים, שירים, מתכונים ותוכן כתוב אחר, אשר ניתן להתאים אישית, על ידי הוספת סאונד, מדבקות וצבעי רקע, בין היתר".
מיקרובלוגינג – קווים להתפתחותו
כזכור, טוויטר בראשית ימיה הגבילה את אורכם המקסימלי של הציוצים שפורסמו בה ל-140 תווים בלבד. ב-2017 היא הכפילה את מספרם של התווים ל-280 ואילו בשנה החברה, תחת שרביט הניהול של הבוס החדש שלה, מאסק, העלתה את מכסת התווים המותרים לציוץ ל-4,000. אבל הודעות הטקסט שטיקטוק מאפשרת מוגבלות להרבה פחות – ל-1,000 תווים, שזה אומר שהיא דווקא מנסה לקרוץ אולי לנוטשי הציפור הכחולה, שלא אוהבים את השינויים התכופים והמהפך שהרשת החברתית חווה מאז שמאסק הפך לבעליה באוקטובר 2022, אחרי שרכש אותה ב-44 מיליארד דולר. מאידך, על פי הדיווחים, ניתן יהיה לקשר את הפוסטים הטקסטואליים הקצרים יחסית בטיקטוק, אל סרטונים שמופיעים בה.
ההחלטה החדשה של טיקטוק, שנמצאת בבעלות חברת בייטדאנס הסינית כזכור, להוסיף פוסטי טקסט מגיעה בזמן שתחום המדיה החברתית הופך לתחרותי יותר ויותר, ובעיקר רותח בו אגף המיקרובלוגינג. בנוסף לחידוש האחרון מבית טיקטוק, נציין כי יש גם פלטפורמות שונות אחרות, ביניהן החברתית האמיתית של דונלד טראמפ או מאסטודון, שמנסות אף הן את כוחן בזירה.
אחד הדברים הבולטים בחזית זו עם זאת, הוא העובדה שבחודשים האחרונים מאז שמאסק מנהל אותה ביד רמה, עברה טוויטר מספר שינויים שהשפיעו על אופיה. הראשי שבהם הוא כמובן המיתוג מחדש כ-X שאירע השבוע, אבל קדמו לו שינויים אחרים כמו הוספת התווים שהזכרנו, הצעת מנוי חודשי לטובת קבלת אימות משתמש ו-וי כחול, הגבלת צפייה יומית בציוצים לצורך מאבק בספאם ובוטים, ועוד. השינויים הללו הובילו לספקולציות כי טוויטר מנסה לפנות לקהל רחב יותר, הנחה שאוששה גם בהכנסתה של הרשת החברתית המצייצת תחת מטריית X Corp – חברת גג שרשם מאסק באפריל האחרון, שעתידה להציע למשתמשיה גם רשת חברתית אבל גם שירותי תשלומים, ובכלל ששואפת להפוך, כך לפי מאסק, ל"פלטפורמה להכל". המהלכים של מאסק, במיוחד בהיותם ספונטאניים ודרמטיים למדי, הרחיקו מהרשת שבבעלותו משתמשים רבים, כולל מפרסמים.
התחרות לא איחרה לבוא, ובענק
מוקדם יותר החודש צצה למאסק צרה גדולה בדמות רשת חברתית מבוססת טקסט קצר שהשיקה מטא. במקרה זה הפלטפורמה מנהלת יחסים סימביוטיים עם הרשת החברתית מבוססת הוויז'ואל – התמונות, הסרטונים והסטוריז – אינסטגרם, מבית מטא. ת'רדס היא ממש מעין שיבוט של טוויטר, ומתחרה בה ללא הסתרת כוונותיה. ואולם ככזו, היא דווקא הידקה את מגבלת התווים בה ל-500 בלבד, משמע שלמשתמשי ת'רדס מותר לפרסם כיום את התוכן הטקסטואלי הקצר ביותר.
תוספת פוסטים מבוססי טקסט לטיקטוק – אשר לה בסיס משתמשים גדול ומעורב, ממש כמו לאינסטגרם – גם היא אמצעי שמפעילה פלטפורמת מדיה חברתית קיימת, כדי להצטרף למאבק על הובלת תחום המיקרובלוגינג, וכן כדי ללקט ולאסוף אליה את מי שנמלטו מהרפורמה בטוויטר, שבינתיים היא כבר X.
"אנחנו תמיד מחפשים דרכים לתת למשתמשים שלנו דרכים נוספות להביע את עצמם ולהתחבר לאחרים", אמר דובר טיקטוק לתקשורת. "פוסטים של טקסט הם דרך מצוינת למשתמשים לשתף את המחשבות והסיפורים שלהם בפורמט מסורתי יותר", הוסיף.
תגובות
(0)