מטא עקפה את התחזיות; הציגה עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווח
החברה הציגה ברבעון השני עלייה של 11% בהכנסות ושל 16.5% ברווחיות ● צוקרברג: "יש לנו את מפת הדרכים המרגשת ביותר שראיתי במטא"
מטא, החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר ובאחרונה גם של ת'רדס, פרסמה אמש (ד') את התוצאות העסקיות שלה לרבעון השני, ועקפה את התחזיות. החברה רשמה עליות דו ספרתיות הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה.
מספר המשתמשים החודשיים בכלל הפלטפורמות של מטא (ת'רדס הושקה בתחילת החודש, כלומר: ברבעון השלישי), הגיע ברבעון השני ל-3.88 מיליארד איש – עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסה פר משתמש חזרה לעלות ועמדה על 8.32 דולר, לאחר שירדה ל-7.59 דולר ברבעון הקודם.
ההוצאות הרבעוניות של החברה רשמו עלייה של 10.5% ל-22.6 מיליארד דולר ואילו ההכנסות גדלו ב-11% ל-32 מיליארד. הרווח הנקי צמח ב-16.5% ל-7.8 מיליארד דולר והרווח למניה – ב-21.1% לכמעט שלושה דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-14.5% לקרוב לשישה מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-1.1% ל-26 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 81.42%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-9.1% ל-16.66 מיליארד דולר והרווח התפעולי עלה ב-12.4% ועמד על 9.4 מיליארד.
לעומת התוצאות הטובות שמטא הציגה ברבעון השני, במחצית הראשונה של השנה היא רשמה נתונים מעורבים: בעוד שהכנסות החברה עלו במהלכה ב-6.9% ל-60.7 מיליארד, הרווח התפעולי שלה פחת ב-1.6% ל-16.6 מיליארד וזה הנקי – ב-4.6% ל-13.5 מיליארד. הסיבה לכך שהעלייה בהכנסות הייתה קטנה יותר מזו שנרשמה בהוצאות – שגדלו ב-10.5% ל-44 מיליארד דולר.
רווחיות לת'רדס? חכו…
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, אמר בתגובה לתוצאות כי "היה לנו רבעון טוב. אנחנו ממשיכים לראות מעורבות חזקה לאורך ולרוחב הפלטפורמות שלנו ויש לנו את מפת הדרכים המרגשת ביותר שראיתי במטא".
בשיחה עם משקיעים צוקרברג התייחס לת'רדס, הפלטפורמה החדשה מבית מטא, והמתחרה לטוויטר (או, בשמה הנוכחי, X). הוא אמר כי ת'רדס רשמה כניסה "חסרת תקדים" לשוק, אולם מטא מחכה לראות מה יהיה איתה בעתיד, בהיבט של יצירת רווחים ממנה. עם זאת, הוא אמר כי "אני אופטימי, ורואה יותר אנשים משצפיתי שמשתמשים בה מדי יום".
תגובות
(0)