יוזמה חדשה בארה"ב: להקים סוכנות רגולציה שתרסן את ענקיות הטק

הסנאטוריות האמריקניות אליזבט וורן (דמוקרטית) ולינדסי גרהאם (רפובליקנית) הודיעו על כוונתן לקדם הצעת חוק להקמת סוכנות פדרלית חדשה, שמטרתה להסדיר את פעילותן של הפלטפורמות המקוונות הגדולות

ממשיכה במאמציה להגביל את כוחן של חברות הטק הגדולות. הסנאטורית אליזבת' וורן..

הסנאטוריות האמריקניות אליזבת וורן (דמוקרטית) ולינדסי גרהאם (רפובליקנית) הודיעו על כוונתן לקדם הצעת חוק להקמת סוכנות פדרלית חדשה, שמטרתה להסדיר את פעילותן של הפלטפורמות המקוונות הגדולות. וורן פועלת רבות במהלך השנים האחרונות כדי להגביל את כוחן של חברות הטק הגדולות, שלטענתה כוחן, שהפך להיות גדול מדי, משפיע לרעה על ארצות הברית והעולם וחונק את התחרות בשוק.

הסוכנות החדשה תיקרא הנציבות להגנת הצרכן הדיגיטלי, שתהיה מוסמכת לעקוב אחר פעילות אנטי תחרותית וכזו שאינה מגינה על פרטיות הצרכנים של חברות הטק הענקיות.

"במשך שנים אני מנסה למצוא דרכים להעצים את הצרכנים נגד חברות הטק הענקיות", הודיעה גרהאם בהצהרה בסוף השבוע. "שמעתי יותר מדי סיפורים ממשפחות שמרגישות חסרות אונים מול הביג-טק. סיפורים על ילדים שמציקים להם עד כדי התאבדות. סחר בבני אדם. ניצול קטינים. כל זאת בזמן שפלטפורמות המדיה החברתיות מסתכלות לכיוון השני".

באופן ספציפי, הוועדה תאסור על חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר כמו אמזון, מטא וגוגל להעדיף את המוצרים שלהן בפלטפורמות שלהן על אלה של מתחרותיהן, המכונה גם "העדפה עצמית". יחד עם ועדת הסחר הפדרלית ומשרד המשפטים, היא תהיה רשאית גם לאשר הצעות מיזוג ולבחון הצעות קודמות רטרואקטיבית.

בחזית הפרטיות, הסוכנות תבטיח למשתמשים את הזכות לדעת מתי חברות אוספות את הנתונים שלהם. זה גם יגביל פרסום ממוקד, יגביל אותו לנתונים שנאספו מפעילות משתמשים רק בפלטפורמה שלהן ולא משירותים חיצוניים.

הצעת החוק מתמקדת גם בסיכוני ביטחון לאומי הנובעים מבעלות זרה על פלטפורמות טכנולוגיות, כמו טיק-טוק וחברת האם בייטדאנס  הסינית. אם תאושר, הסוכנות תדרוש מפלטפורמות כמו טיק-טוק למכור את החברות שלהן לבעלים אמריקנים או לפחות שתהיה לה חברה בת בארה"ב.

"במשך זמן רב מדי, חברות טכנולוגיה ענקיות ניצלו את הנתונים של צרכנים, פלשו לפרטיותם של האמריקנים, איימו על הביטחון הלאומי שלנו והדפו את התחרות בכלכלה שלנו", אמרה וורן בהצהרה בסוף השבוע. "הצעת החוק הדו-מפלגתית הזאת תיצור רגולטור טכנולוגי חדש, והיא מבהירה שהרסן על פלטפורמות של חברות הטק הגדולות הוא בראש סדר העדיפויות משני צדי המתרס".

יש לציין, כי בשלב זה, אין עדיין לסנאטוריות נותני חסות אחרים להצעת החוק, ולכן יצטרכו להשיג תמיכה ממחוקקים נוספים ולדחוף לשימוע לפני שתהיה לחוק הזדמנות לעבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים