סם בנקמן-פריד נשלח למעצר – בגלל הטרדת עדת מפתח

מייסד FTX ישהה במעצר עד תחילת משפטו באוקטובר, לאחר שעל פי החשד שלח לניו יורק טיימס התכתבות פרטית של בת זוגו לשעבר, שצפויה להעיד נגדו ● ההחלטה ביטלה את שחרורו בערבות של 250 מיליון דולר

סם בנקמן פריד, מייסד FTX, בצאתו מבית המשפט.

סם בנקמן-פריד, מייסד FTX והנאשם המרכזי בהונאת הקריפטו הגדולה, נכנס ביום ו' למעצר, לאחר שעל פי החשד, הטריד פעמיים עדה במשפטו הקרב ושיבש הליכי משפט. השופט דחה את בקשתו לדחות את כניסתו למעצר עד לדיון בערעור שהגיש, ואם הערעור לא יתקבל – הוא יהיה מאחורי סורג ובריח עד לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו ב-2 באוקטובר.

בהחלטתו כתב השופט כי "המסקנה שלי היא שיש סיבה טובה להאמין שהנאשם ניסה להטריד את העדה לפחות פעמיים". התביעה ביקשה לפני כשבועיים לבטל את הערבות שעל בסיסה הוא שוחרר בעבר ממעצר, על סך של 250 מיליון דולר, ולשלוח אותו שוב אל מאחורי סורג ובריח. זאת, לאחר שלטענתה, הוא הפר את תנאי השחרור שלו בכך ששלח לניו יורק טיימס התכתבויות פרטיות של אחת העדות המרכזיות בתיק – קרולין אליסון, בת זוגו לשעבר ומי שהייתה המנכ"לית של אחד מעסקיו – קרן הקריפטו אלבמה ריסרץ'.

עם קבלת ההחלטה, בנקמן-פריד נראה מוריד את הבלייזר, העניבה והנעליים שלו, ומרוקן את כיסיו. הוא הובל מבית המשפט היישר לבית המעצר, כשהוא אזוק בידיו. שני הוריו נכחו בבית המשפט ואימו ישבה במשך רוב זמן קריאת ההחלטה כשראשה כלפי מטה וידיה על פניה.

הפרשה החלה בקריסתה של בורסת FTX, שבנקמן-פריד ייסד, בתחילת נובמבר האחרון. על פי החשד, הקריסה אירעה כתוצאה ממעשה הונאה שהוא ביצע. כחודש לאחר מכן הוא נעצר באיי הבהאמה, לבקשת ארצות הברית, והוסגר אליה. בינואר האחרון הוא הובא בפני השופט לואיס קפלן בבית המשפט הפדרלי במנהטן, להקראת סעיפי האישום נגדו – וכפר בהם.

גנב מיליארדי דולרים ועלול להישלח לעד 115 שנות מאסר

בנקמן-פריד בן ה-31 מואשם בכך שהונה משקיעים, גנב סכומים שווי ערך למיליארדי דולרים ותרם עשרות מיליונים מהם למטרות פוליטיות. בין סעיפי האישום נגדו: הונאת רשת וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. אם יורשע, הוא עלול להישלח למאסר של עד 115 שנים. גם אליסון הואשמה בפרשה, ואף הודתה – הודאה שעלולה לשאת איתה עונש של עד 110 שנות מאסר. עם זאת, לאחר מכן היא הסכימה להעיד נגד בן הזוג שלה לשעבר – מה שעשוי להוביל לכך שהיא תקבל עונש מופחת.

יש לציין שבנקמן-פריד שוהה בכלא פוטמן בניו-יורק, שם יש לו גישה ללפטופ עם אינטרנט, לצורך הגנתו. התביעה תמכה בכך, אולם התנגדה לשלוח אותו לבית המעצר מטרופוליטן, הקרוב ביותר לבית המשפט, שם יש לעצורים גישה מוגבלת לאינטרנט.

בנקמן-פריד לא יכול להגיב על ההחלטה, משום שמוקדם יותר בהליכים המשפטיים נגדו הוציא השופט קפלן צו שאוסר עליו, ועל המעורבים האחרים בפרשה, להתייחס אליה התייחסות כלשהי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים