צפייה מהנה, או: הטכנולוגיה בשירות תעשיית החלומות של סרטי האנימציה
בלי הטכנולוגיה, דרימוורקס לא הייתה יכולה ליצור את הלהיטים שלה - כולל זה האחרון, רובי נגד הזרם, אומר סקוט מילר, אחד מבכירי מנהלי הטק בחברה ● הוא מספק בראיון הצצה אל מאחורי הקלעים של התעשייה המצליחה
דרימוורקס הוא בין אולפני הקולנוע המצליחים ביותר בהוליווד. מסרטי אנימציה כגון שובר הקופות האחרון שלהם, רובי נגד הזרם, תפוס ת'כריש, נסיך מצרים וסדרות להיט דוגמת שרק ובייבי בוס, ועד לסרטים לא מונפשים, בהם להציל את טוראי ראיין ואמריקן ביוטי, אנשי דרימוורקס עומדים מאחורי לא מעטים מהסרטים הגדולים שיצרה תעשיית הקולנוע בעשורים האחרונים. זה די מתבקש כשמדובר באולפנים שהקימו המנהל לשעבר של חטיבת האנימציה של דיסני, ג'פרי קצנברג, המפיק המוזיקלי האגדי דיוויד גפן וסטיבן שפילברג, שאותו אין צורך להציג, וכשהוא התחיל עם גב פיננסי של פול אלן, שיחד עם ביל גייטס ייסד את מיקרוסופט.
הצופה הממוצע באחד הלהיטים של דרימוורקס, ודאי מהשנים האחרונות, יבחין שהם משופעים בטכנולוגיה. שהיא זו שמאפשרת אותם, שמייצרת את הוויז'ואלים המרהיבים – בפרט בסרטים המצוירים. הטכנולוגיה מסייעת להביא לעולם את נפלאות סרטי האנימציה.
"אנחנו רואים את הטכנולוגיה כדבר שמאפשר לקהילת האומנים שלנו ליצור את האומנות שלהם, שמספר את הסיפור שלנו. אנחנו מנסים – ומצליחים – להסיר באמצעות הטכנולוגיה גבולות", אומר סקוט מילר, אחד מבכירי המנהלים הטכנולוגיים בדרימוורקס, בראיון לאנשים ומחשבים.
באמצעות איזו טכנולוגיה אתם עושים את זה?
"אנחנו משתמשים באפליקציות של צד שלישי, שלמשל יוצרות אפקטים, במעבד תמונות, בפרימו, שהוא כלי טכנולוגי עשיר מאוד שמיועד לאנימטורים, ובטכנולוגיות רבות של נט-אפ, כגון תחנות עבודה מקצועיות וה-Profile Services שלה, לתשתית. נט-אפ היא הספקית העיקרית של האחסון שלנו, ולנובו – של השרתים".
דרימוורקס לא מאמינה בענן כמקום האחסון הראשי של הדאטה שלה, אלא מוסיפה ללכת בדרך ה-"ישנה" של לשמור את הנתונים אצלה – האון-פרמיס. "הענן הוא בעבורנו משלים של האון-פרמיס", מציין מילר. הסיבות העיקריות לכך הן הביצועים המהירים יותר כשהמחשוב אצלם והאינטראקטיביות עם הקהילה האומנותית, שהענן מקשה עליה, לפחות לפי בן שיחי. "מאחר שהענן יוצר רשת שרחוקה ממשתמשי הקצה, לוקח למידע ולתקשורת בין חברי הקהילה להגיע זמן לזה (או, בקיצור, Latency – השהיה), מה שעושה את העבודה על הסרטים ליותר קשה ומסורבלת", לדבריו.
הזכרת את נט-אפ. באילו מוצרים שלה אתם משתמשים?
"אחד מהם הוא On Tap – מערכת הפעלה של שרתי קבצים, שרצה על החומרה של נט-אפ עצמה. אנחנו משתמשים בפתרון הזה בעיקר לכך ולאחסון אשכולות גדולים של מידע. בנוסף, אנחנו משתמשים בפתרון הגיבוי שלה, NSB, בפתרון האבטחה, בעיקר נגד כופרות, ובשירות ניטור שרתי הקבצים, כדי לוודא שהם רצים כמו שצריך".
איך אתם מוודאים שהמידע שלכם מאובטח כמו שצריך? שמידע על הסרטים החדשים שלכם וחלקים מהם לא דולפים למתחרים או למדיה?
"אנחנו מאבטחים את המערכות עם המוצרים הטובים ביותר בשוק, ו-וידוא שכל העובדים והמנהלים אצלנו ואצל שותפינו שומרים על המידע כמו שצריך. אנחנו מתמקדים בעיקר באבטחה של הדאטה בזמן הייצור, בהבטחה שהנתונים נגישים רק לאלה שעושים את הסרט. אנחנו עושים זאת באמצעות הצפנה".
על אילו פרויקטים אתם עובדים ביחד עם אנשי נט-אפ?
"יש כמה פרויקטי מפתח שאנחנו עובדים עליהם ביחד. אחד מהם הוא להעביר מחוות השרתים לענן מידע שאנחנו בכל זאת מוכנים להעביר אליו. בניגוד לפתרונות אחרים, הפתרון הזה מאפשר היטב לעובדים מרחוק שלנו ובקהילה האומנותית שלנו לעבוד על הקבצים. כמו כן, אנחנו עובדים ביחד על אבטחה של סביבות עבודה, ובמסגרת זו מנטרים בצוותא התנהגות נורמלית ולא נורמלית של משתמשים. אנחנו מאפיינים התנהגויות נורמליות כדי לגלות את אלה הלא נורמליות".
שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אומר בהקשר זה כי "הפתרונות והחידושים הטכנולוגיים שלנו תומכים בתהליכים הדיגיטליים שעושה דרימוורקס ושמביאים לצמיחת החברה. פתרונות ה-All Flash שלנו מהווים את הבסיס לאחסון ההיברידי הנדרש בכדי לענות על הדרישות המורכבות של הפקות אולפן, והם המסייעים לפשט את המודל הטכנולוגי".
"גם במישור המקומי", הוא מציין, "אנחנו משתפים פעולה עם ארגונים במטרה לנהל דרישות הולכות וגוברות בהתמודדות עם מורכבות ניהול ושמירה על הנתונים. בדומה לקשר עם דרימוורקס, הסניף הישראלי מחבר בין אנשי טכנולוגיה מובילים בתחומם, במטרה לפתור בעיות בזמן אמת ולהתמקד באופטימיזציה של עומסי עבודה בסביבה היברידית, שמשלבת את הענן עם האון-פרמיס, ובכך מפשטת מודלים טכנולוגיים מורכבים, ומבטיחה יעילות וגמישות".
איך היית מתאר את ההתפתחויות הטכנולוגיות שמשפיעות על סרטי האנימציה?
מילר: "הטכנולוגיה היא זו שמאפשרת את עשיית הסרטים – סרטי אנימציה וכאלה שאינם. כיום, אין כמעט סרט שלא משתמשים בהכנתו בתהליכים דיגיטליים. הטכנולוגיה מאפשרת ויז'ואלים איכותיים וטובים, ואפקטים לרוב. היא מאפשרת לנו, אולפני ויוצרי הסרטים, לעשות הרבה יותר ממה שיכולנו לעשות לפני 50 שנה, לדוגמה".
תן דוגמאות לאפקטים כאלה?
"קח, למשל, את הסרט רובי נגד הזרם. הדמות המרכזית בסרט היא רובי גילמן – נערה ביישנית בת 16, שמגלה שהיא בת לשושלת מלכותית אגדית של מפלצות ים. יש לה שיער שעשוי ממי האוקיינוס. קבוצת הוויז'ואל והקהילה האומנותית שלנו יצרו שיער שנראה כמו שיער אנושי רגיל, אבל נמצא במי האוקיינוס. הם גילו יצירתיות רבה".
כיצד אתה חושב שהבינה המלאכותית היוצרת תשפיע על עולם סרטי האנימציה?
"האמת היא שאני לא יודע. אנחנו לומדים את התחום הזה, שעדיין נמצא יחסית בחיתוליו, ולא הגענו לתובנות חד משמעיות.
באופן כללי, אנשים מסתכלים על האנימטורים כאנשים שמציירים על נייר, כמו שהיה פעם. יצירת סרטי האנימציה כבר מזמן לא נעשית כך. אנשים לא מבינים עד כמה קשה להכין את הסרטים האלה וכמה אנשים עובדים עליהם – זה נראה קל יותר ממה שזה באמת, ולא היינו יכולים לעשות את זה בלי טכנולוגיות מצוינות. הטכנולוגיה קריטית לתחום שלנו".
תגובות
(0)