מהו שיתוף הפעולה החדש בין גוגל קלאוד לאנבידיה?

החל מהחודש הבא, שירות Google Cloud A3 Supercomputer יהיה מבוסס על מעבדי ה-H100 של אנבידיה ● לפניכם עוד פרטים על ההכרזה הזאת והכרזות נוספות ב-Google Cloud Next

כנס Google Cloud Next.

הבינה המלאכותית, באופן ממש לא מפתיע, נמצאת במוקד של ועידת Google Cloud Next, שנערכת בעצם ימים אלה בסן פרנסיסקו. מדובר בוועידה הפיזית הראשונה של ספקית שירותי הענן מבית גוגל מאז 2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה. החברה מציגה בוועידה הזו עדכונים חדשים למרחב גדול מאוד של כלים, שמיועדים לעזור ללקוחות שלה לספק פתרונות בינה מלאכותית יוצרת – מתשתיות חומרה ועד לכלי תוכנה חדשים ומעודכנים.

לפי פיל מויר, סגן נשיא בקבוצת עסקי ופתרונות הבינה המלאכותית של גוגל קלאוד, השנה האחרונה הייתה מאוד מוצלחת מבחינת החברה. הוא ציין כי ברבעון השני של 2023, הכנסות פעילות הענן של החברה רשמו זינוק של 28% ל-32 מיליארד דולר. מויר הוסיף שהשירות Workspace נהנה מכמות משתמשים שכבר חצתה את קו ה-10 מיליון, ושהאקו-סיסטם של החברה מקיף יותר מ-100 אלף שותפות.

מבחינת תשתית החומרה, הכריזה החברה על עדכונים משמעותיים, ואחד מהם הוא הזמינות, החל מהחודש הבא, של Google Cloud A3 Supercomputer המבוסס על מעבדי ה-H100 של אנבידיה. לפי מארק לוהמאייר, סגן נשיא בחברה ומנכ"ל קבוצת תשתית המחשוב וה-ML, המכונה החדשה מציעה רוחב פס שגדול עד פי 10 לעומת הדור השני, עם יכולות אימון שמהירות עד פי שלושה בהשוואה למכונות ה-A2. גוגל תציע את המכונה החדשה עם אפשרות התאמת גודל לצרכים, ועם יכולת להגיע עד לעשות אלפי מעבדי H100 במכונה אחת.

"מדובר בתשתית ממוטבת לעומסי עבודה, ואנחנו בודקים כל עומס עבודה ורוצים לספק ביצועים, אמינות ואבטחה שמתאימים לצרכים של הלקוחות", אמר. "זה מביא ליד ביטוי את אחד הדברים שמבדל אותנו, והוא העבודה הפתוחה עם האקו-סיסטם שלנו, ובדוגמה הזו עם אנבידיה, שמאפשרת לנו לספק את ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית".

אחרי ההכרזה על שיתוף הפעולה: זינוק במניית אנבידיה

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הגיע בעצמו לוועידה כדי לדבר על ההכרזה הזו, שהביאה כמעט מיד לזינוק של 4.2% בשער המניה של החברה, שמובילה באופן בולט את שוק חומרת הבינה המלאכותית. הוא ציין בבלוג של אנבידיה כי "שיתוף הפעולה המורחב שלנו עם גוגל קלאוד יעזור למפתחים להאיץ את עבודתם עם תשתיות, תוכנות ושירותים שמגבירים את יעילות האנרגיה ומפחיתים עלויות".

אחד הכלים שיוצעו לבחירת המשתמשים עם Google Cloud A3 יהיה Vortex AI מורחב. ההרחבות של הכלי הזה מיועדות לעזור למפתחים להיכנס, לבנות ולנהל פתרונות שיספקו מידע בזמן אמת, שישלבו במהירות נתונים ארגוניים בלוחות בקרה ושיאפשרו לבצע פעולה בשם המשתמש.

"Vortex AI מאפשר דברים נהדרים מסביב לעבודה הארגונית – החל מסיכום מאמרים, דרך חתימת מסמכים, תפעול כזה או אחר בבק אנד, וכלה בשימושים נוספים. מרתק לראות כיצד האנשים לוקחים את החדשנות הזאת ועושים את החיים באמת לקלים וטובים יותר עבורם ועבור לקוחותיהם", ציין וורן בארקלי, מנהל בכיר בקבוצת הבינה המלאכותית של גוגל קלאוד. "אנחנו עושים את זה עם בנייה סביב פרטיות ואבטחה, וההרחבות הללו פותחות אינסוף אפשרויות חדשות עבור יישומי בינה מלאכותית יוצרת, כולל קישור לפלטפורמות צד שלישי, לרבות מערכת ה-CRM הארגונית".

"אנחנו שמים את Duet AI בחזית של מה שהארגונים עושים"

עוד הכרזה משמעותית מבחינת תשתית הייתה על מאיץ הבינה המלאכותית Cloud TPU v5e, שלפי גוגל קלאוד יכול לספק עד פי שניים ביצועים בתרחישים של אימון AI ועד פי 2.5 בתרחישים של הסקת מסקנות על פי נתונים ארגוניים, במונחים של ביצועים לכל דולר שמושקע במערכת. בנוסף, לפי לוהמאייר, באמצעות המעבד החדש ניתן יהיה להריץ את התרחישים הללו על כמות הרבה יותר גדולה של שבבים, עד לכמה עשרות אלפי מעבדים.

קריסטינה בהר, סגנית נשיא לניהול מוצרים ואפליקציות שיתוף פעולה ב-Workspace, הציגה את Duet AI – עוד ציון דרך משמעותי מבחינת גוגל קלאוד בכנס הנוכחי. מדובר במערך גדול מאוד של כלי AI שמוטמעים לעומק השימושיות ב-Workspace ובשירות של גוגל קלאוד עצמו.

"אנחנו שמים את Duet AI בחזית של כל מה שאתם עושים, ואנחנו נרגשים מכך שזה מזין את כל הארגונים בכל מקום בעולם, וכבר למעלה ממיליון משתמשים ב-Duet AI במקומות העבודה שעזרו לנו לבחון את הכלים השונים", סיפרה בהר.

Duet AI מכיל כלים כמו Codey, שלפי גוגל קלאוד מציע שיפור של עד 25%, עם תמיכה בשפות עיקריות לייצור קוד ולשיחות שיתוף פעולה מסביב ליצירת הקוד; Imagen, שהוא כלי שעוזר ליצור במהירות תמונות מטקסטים; שילוב ב-Meet, תוכנת שיחות הוועידה של גוגל, עם תכונות של יצירת הערות אוטומטיות, יצירת תקציר של מה שהתרחש במקרה של הצטרפות מאוחרת, ואפילו תרגום אוטומטי ל-300 שפות; ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים