אייבקס גייסה 55 מיליון דולר – לשימוש ב-AI לאבחון סרטן

הכסף ישמש את החברה הישראלית להעמקת ההשקעות בפיתוח ובהטמעה של הטכנולוגיה שלה, שמאפשרת לאבחן סרטן השד, הערמונית והקיבה ● בין המשתתפות בסבב: קרן ההון-סיכון 83North וקרן ההשקעות של דל

מייסדי אייבקס: מימין - ד"ר חיים לינהרט, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ויוסי מוסל, המנכ"ל.

הסטארט-אפ הישראלי אייבקס מדיקל אנליטיקס – או, בקיצור, אייבקס – הודיע היום (ד') כי השלים סבב גיוס C בהיקף של 55 מיליון דולר. הכסף ישמש את החברה להעמקת ההשקעות בפיתוח ובהטמעה של הטכנולוגיה שלה, שמסייעת לאבחן סרטן באמצעות בינה מלאכותית.

את הסבב הנוכחי הובילו קרנות ההון-סיכון 83North וסיינה ונצ'רס קפיטל, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של החברה, בהם אוקטופוס ונצ'רס, aMoon וקרן ההשקעות של דל טכנולוגיות. לאחר השלמת הסבב, היקף המימון הכולל של אייבקס עומד על 100 מיליון דולר, שהושקעו בה מאז הקמתה ב-2016.

בחברה אומרים שהפתרונות המבוססים על המערכת שהיא פיתחה, Galen, מאפשרים אבחון של סרטן השד, הערמונית והקיבה, ומספקים למעבדות שהם מוטמעים בהן פלטפורמה אחודה, שמסוגלת לזהות תת סוגי סרטן, להעריך את דרגת החומרה וכן לזהות מעל 100 מאפיינים קליניים שונים, שמסייעים בקביעת אופן הטיפול המתאים.

הפתרון של אייבקס בפעולה.

הפתרון של אייבקס בפעולה. צילום: יח"צ

המערכת מוטמעת במעבדות ברחבי העולם, לאחר שקיבלה את האישורים הרגולטוריים במדינות שונות. בשנה האחרונה הטמיעה החברה את הפתרון שלה לזיהוי סרטן הערמונית, Galen Prostate, ב-UPMC – מערכת הבריאות של אוניברסיטת פיטסבורג, שהיא אחת מספקיות שירותי הבריאות הגדולות בארצות הברית. בנוסף, שירותי הבריאות הציבוריים בבריטניה, NHS, פרסו את המערכת בכל המעבדות הפתולוגיות בוויילס. כמו כן, הפתרון מוטמע בבתי חולים בארצות הברית, אירופה, יפן ואוסטרליה.

אייבקס, יחד עם חברות הפארמה אסטרה זניקה (שמוכרת מהחיסונים שהיא פיתחה לקורונה) ודאיצ'י סנקיו, פיתחו באחרונה מוצר חדש בשם Galen Breast HER2, שמאפשר לזהות ולכמת באופן אוטומטי ומדויק ביו-מרקרים סרטניים (למשל HER2), ולסייע בזיהוי מדויק יותר של סרטן השד ובהתאמת הטיפול התרופתי.

יוסי מוסל, מייסד שותף ומנכ"ל אייבקס, אמר כי "המשימה שלנו היא להעניק לכל מטופל אבחון סרטן מהיר, מדויק ומותאם אישית, וסבב הגיוס הנוכחי מעניק לנו את הדחיפה הנדרשת לבצע את הצעדים על מנת להמשיך בתוכנית שלנו ולעמוד במטרות שהצבנו. צעדים אלה כוללים, בראש ובראשונה, את הרחבת היקף הפריסה שלנו במעבדות פתולוגיות ברחבי ארצות הברית, כמו גם מענה לביקוש ההולך וגדל לפתרונות אבחון מבוססי AI, ובמקביל, להמשיך ולפתח את סל הפתרונות שלנו, ולתמוך ברופאים ובמעבדות על ידי כלים דיגיטלים חדשניים. אנחנו צפויים להציג כבר בעתיד הקרוב יישומים חדשים של פתרונות אבחון מבוססי AI לסרטן, במטרה לייעל את תהליכי העבודה של צוותי המעבדות ולקצר את זמני האבחון, תוך מתן זיהוי מדויק יותר, שיביא, בסופו של דבר, לטיפול רפואי איכותי יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים