"בינה מלאכותית יוצרת תהיה חלק מהדיגיטל הלאומי"

בקרוב יתקיים במשרד הקליטה פיילוט לאימוץ פתרון ה-GenAI בענן של גוגל, אמר שי מור, מנהל פעילות למגזרים הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל, בכנס שערכה החברה בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי

שי מור, מנהל פעילות למגזר הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל.

"בחודשים האחרונים כולם מדברים על בינה מלאכותית יוצרת, GenAI. זו הולכת ומשנה את החיים שלנו בכל ממד – בעבודה ובחיי היום יום. כחלק מהעבודה שלנו עם מערך הדיגיטל הלאומי, אנחנו עובדים איתם בענן של גוגל בסביבה סגורה, לפיתוח תשתית עבור משרדי הממשלה. זה יאפשר לכל משרד ממשלתי שירצה בכך יוכל לקבל בינה מלאכותית יוצרת כחלק מהיצע השירותים שלו", כך אמר שי מור, מנהל פעילות למגזר הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל. משרד הקליטה יהיה המשרד הראשון שבו יתקיים הפיילוט לאימוץ פתרון ה-GenAI של גוגל קלאוד בממשלה.

מור דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי, שנושאו היה "מערך הדיגיטל הלאומי עולה לענן". הכנס נערך היום (א') בתל אביב, בהשתתפות עשרות אנשי IT ממשרדי הממשלה והמגזר הציבורי.

לדברי מור, "לפני כשנתיים הגדרנו את אופי העבודה שלנו מול ועם מערך הדיגיטל הלאומי בכלל, ובמה שקשור למכרז הענן הממשלתי, נימבוס – בפרט. שיתוף הפעולה הוכיח את עצמו והביא לצורת עבודה שונה וישירה עם הלקוחות".

אורן אריאל, מנהל הפעילות של Apigee בגוגל קלאוד ישראל.

אורן אריאל, מנהל הפעילות של Apigee בגוגל קלאוד ישראל. צילום: יח"צ

אורן אריאל, מנהל הפעילות של Apigee בגוגל קלאוד ישראל, אמר כי "אחד הנדבכים המשמעותיים בעולמות האינטגרציה בשנים האחרונות הוא ניהול API. זהו הסטנדרט המודרני חדש, שתחתיו מצויים תהליכים של פיקוח על ממשקים וחיבור בין אפליקציות בסביבה מאובטחת וניתנת להרחבה. כך, ארגונים יכולים להגיב במהירות לדרישות טכנולוגיות ועסקיות חדשות, ולפגוש בצורה הולמת את עולם הדיגיט, שהמשרת את העסקים באופנים רבים, ומאפשר להם להרחיב את הערוצים המסורתיים באופן משמעותי וחשוב – ובצורה מאובטחת".

"ניהול API", ציין, "מחבר בין פלטפורמות דיגיטליות שונות בארגונים, ומסייע לייצר שיתופי פעולה שמגדילים את מחזורי המכירה שלהם, בשל חשיפת השירותים שהם מציעים באמצעות API באתרים ובאפליקציות שונים".

אריאל הסביר כי "פלטפורמת Apigee היא פתרון ניהול API לעולם הדיגיטלי. הוא מאפשר לארגונים למנף את הערך העסקי של היישומים הדיגיטליים שלהם, ולייצר יוזמות עסקיות חדשות ומניבות. פתרון API Gateway של Apigee מאפשר לארגונים לחשוף מידע ושירותים רלוונטיים לצרכן בכמה ערוצים במקביל ועל גבי פלטפורמות שונות, לחשוף מידע שמגיע מכמה מקורות שונים, ולייצר שיתופי פעולה והכנסות נוספות במינימום תשומות תפעוליות".

כך, הוסיף, "Apigee היא פלטפורמת ניהול שמעניקה לארגונים את יכולות החיבור בין אפליקציות ונתונים פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים, תוך שקיפות ושליטה מלאה ב-APIs באופן מאובטח וגמיש, ותוך תמיכה בספקיות הענן השונות והלימה לרגולציות לתחום".

הוא ציין כי "Apigee ממנף את שירותי ה-IT הקיימים בארגון, ומאפשר לבנות ולספק אפליקציות במהירות, לייעל תהליכי פיתוח ו-DevOps, לחשוף מאגרי מידע, למנף פתרונות אנליטיקה ולימוד מכונה, וכן לשפר את חוויית המשתמשים".

"פלטפורמת Apigee מספקת לארגונים את היכולת להזריק חדשנות באופן חוצה ארגון. הפלטפורמה מסייעת 'לקצור' ערך מהנתונים ולספק חוויות משתמש חדשניות", סיכם אריאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים