"שחררו את ג'אווה": אבי שפת הפיתוח מחריף הקמפיין נגד אורקל – משיק קו של חולצות-טי לוחמניות

ג'יימס גוסלינג הסלים את מאבקו בחברת הענק וקורא כעת למשתמשי ג'אווה ללבוש חולצות עליהן כתובות סיסמאות דוגמת "שחררו את ג'אווה" ו-"אורקל, תתחילו לקיים הבטחות", בכנס אורקל השנתי שייערך בעוד כמה שבועות בסן פרנסיסקו

ג'יימס גוסלינג, אבי שפת הפיתוח ג'אווה (Java), מחריף את מאבקו באורקל (Oracle) בעקבות רכישתה את סאן (Sun). בסוף השבוע הוא פצח בשלב חדש בקמפיין שהוא מנהל תחת הכותרת "שחררו את ג'אווה", והשיק קו של חולצות-טי ומוצרים נוספים, הנושאים את המסרים בנושא המאבק.

בפוסט שפרסם בבלוג שלו, חשף גוסלינג את קו המוצרים, הכולל ספלי קפה, סיכות, כפתורים ומגנטי הצמדה. החולצות והפריטים הנוספים נושאים סיסמאות דוגמת "ג'אווה", "רק שחררו את ג'אווה" (משחק מילים באנגלית עם המילה IT) ו-"אורקל, תתחילו לקיים הבטחות". חלק ניכר מכעסיו של גוסלינג מופנה כלפי לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל, על שהפר הבטחות בתחום. כך, אחת החולצות נושאת את תמונת אליסון, ולצידה הכיתוב "עברנו מזמן את 1984". מחירי המוצרים נעים משלושה דולרים לכפתורים וסיכות ועד 25 דולרים לחולצה שיוצרה בייצור אורגני. ניתן לרכוש את המוצרים באינטרנט או בטלפון, וכן בחבילות של עשרה ומאה פריטים.

השנה ייערכו כנסי אורקל וסאן השנתיים, OpenWorld ו-JavaOne, במשותף בסן פרנסיסקו החל מה-19 באוקטובר. גוסלינג, שעומד בראש המאבק שתובע מאורקל לממש את הבטחתה להקים קרן ג'אווה חופשית – הבטחה שניתנה במסגרת המשא ומתן שנערך לרכישת סאן, פנה למשתתפי הכנסים, והפציר בהם ללבוש את החולצות, "על מנת שלארי יידע שאכפת לכם". הוא ביקש ללבוש את החולצות בכל המקומות בהם נערכים אירועי אורקל וסאן, כמו גם במהלך מפגשים עם אנשי מכירות של החברה.

גוסלינג היה סגן נשיא בכיר בסאן, ולאחר הרכישה שלה על ידי אורקל, שימש לזמן קצר כ-CTO בקבוצת התוכנה של אורקל. באפריל השנה הודיע בבלוג שלו, כי הוא עוזב את אורקל. הוא לא סיפק סיבות לעזיבתו, אלא רק ציין ש-"כל דבר הגון וראוי שאכתוב יגרום יותר נזק מאשר יעשה טוב". הוא אף כתב שאינו יודע לאן מועדות פניו, וכי בינתיים הוא ייצא לחופשה.

גוסלינג (55) החל לעבוד בסאן ב-1984 והיה מיוצרי שפת הפיתוח ג'אווה בשנות ה-90' המוקדמות. כשהאיחוד האירופי אישר את עסקת סאן-אורקל, כתב גוסלינג בבלוג שלו פוסט תחת הכותרת "היה שלום, חבר ותיק". הפוסט לא כלל מילים, אלא רק עיבוד מחשב ובו נראים שני פינגווינים, המסמלים את מערכת ההפעלה הפתוח לינוקס (Linux), עומדים ליד קברה של סאן. על הקבר נכתב "סאן. תנוח על משכבה בשלום. 1982-2010. הרשת היא…". כיתוב זה הוא פרפראזה אירונית על החזון של סאן לאורך השנים, שלפיו "הרשת היא המחשב". כמה ימים לאחר מכן כתב בבלוג: "מספיק להיות יבבניים. זה הזמן להסתכל קדימה ולהיערך לקראת השינוי, כי אנחנו חברה מאוחדת. מהחיבור של סאן ואורקל יוצא שנורקל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים