"נמל אשדוד עשוי להוות מודל חדשנות לנמלים אחרים"

שיחה עם אי לינג לים, דירקטורית בכירה בקרן ההון סיכון הגלובלית 500 גלובל, על השותפות עם נמל אשדוד בקידום סטארט-אפים ישראליים

אי לינג לים, דירקטורית בכירה ב-500 גלובל.

בשבוע שעבר קיימה חברת נמל אשדוד יחד עם 500 גלובל (500Global) את ה-Demo Day לחשיפת המחזור השני של האקסלרטור, אשר פועל בנמל אשדוד בניהול 500 גלובל ורועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות בנמל אשדוד. במסגרת האירוע נחשפו הסטארט-אפים הישראליים שנבחרו לקחת חלק באקסלרטור, שפועלים בתחומי התעשייה, הסייבר, ה-AI והביטחון במרחב הימי, במטרה לקדם את פעילות הנמל החדשנית ולאפשר צמיחה כלכלית למדינה.

"תוכנית זו היא יוזמה ייחודית באמת, הודות לחזון של הנמל השותף שלנו והאמונה כי הטכנולוגיה יכולה לשחק תפקיד מרכזי במודרניזציה של התעשייה הימית", אמרה אי לינג לים, דירקטורית בכירה ב-500 גלובל, "אשדוד עשויה להוות מודל לנמלים אחרים, ואנו מאמינים כי היא צוברת תאוצה כמרכז למייסדי סטארט-אפים בתחום הספנות והלוגיסטיקה בעלי פוטנציאל מלהיב. המחזור השני של הסטארט-אפים שלנו צבר בסיס איתן של שותפים תאגידיים על ידי עבודה עם נמל אשדוד, ואנחנו מאמינים שהם ערוכים לצמוח בישראל ומחוצה לה".

מדוע באת לקחת חלק ב-Demo Day של נמל אשדוד?

"באנו כי אנחנו שותפים של נמל אשדוד בתפעול האקסלרטור של הנמל, תוך תמיכה בחברות הזנק ישראליות במטרה לסייע להן להתפתח ולגדול. במסגרת שותפות זו מצאנו מספר רב של חברות הזנק ישראליות עם טכנולוגיות מדהימות במגוון תחומים, כמו תעשייה, לוגיסטיקה, סייבר ואבטחה ועוד. אני שמחה לראות שחברות הזנק אלו הצליחו לצמוח במסגרת האקסלרטור של נמל אשדוד".

שאלה: האם תוכלי לספר בבקשה על 500 גלובל?

"אנחנו קרן הון סיכון, המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים שונים, עם נכסים מנוהלים בסך 2.4 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני 2023. החברה משקיעה במייסדי סטארט-אפים שבונים חברות טכנולוגיה שצומחות במהירות. אנו מתמקדים בשווקים שבהם טכנולוגיה, חדשנות והון יכולים להשיג ערך לטווח ארוך ולהניע צמיחה כלכלית. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי עניין מרכזיים ומייעצים לממשלות כיצד לתמוך בצורה הטובה ביותר במערכות יזמיות כדי שסטארט-אפים יוכלו לשגשג. 500 גלובל תמכה ביותר מ-5,000 מייסדי סטארט-אפים, המייצגים יותר מ-2,800 חברות הפועלות ביותר מ-80 מדינות. השקענו ביותר מ-35 חברות בשווי של מעל מיליארד דולר וביותר מ-160 חברות בשווי של מעל 100 מיליון דולר (כולל חברות פרטיות, ציבוריות וחברות לאחר אקזיט). 190 חברי הצוות שלנו ממוקמים ביותר מ-25 מדינות ומביאים ניסיון כיזמים, משקיעים ומפעילים מכמה מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.

מה הקשר שלכם עם ענף ההיי-טק הישראלי בכלל ועם נמל אשדוד בפרט?

"אנחנו משקיעים בהיי-טק הישראלי מאז 2015 ונמצאים בשותפות עם נמל אשדוד מאז 2022. במסגרת זו כבר קידמנו קבוצה אחת של חברות הזנק במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם נמל אשדוד, ועכשיו אנחנו מתחילים לקדם קבוצה שנייה של חברות הזנק נוספות.

"לגבי שיתוף הפעולה שלנו עם הנמל, אנחנו מעודדים מהמסירות והמחויבות של נמל אשדוד באופן כללי, ובייחוד מהצוות הטכני שלהם".

כקרן הון סיכון, האם אתם משקיעים בכל חברה טכנולוגית שנראית לכם, או שיש לכם העדפות לגבי שלב ההתפתחות של החברה או סוג חברת ההזנק, כמו סייבר, תוכנה, ביוטכנולוגיה וכו'?

"יש לנו מדיניות מגוונת, ולפיכך אנחנו משקיעים בחברות בכל שלבי ההתפתחות – משלב ה-Pre seed, בשלב הצמיחה הראשוני ומעבר לכך, ובחברות שכבר משווקות את הפיתוחים שלהן בהצלחה.

"אנחנו גם מגוונים את ההשקעות שלנו בסוג החברה וגם באזורים גיאוגרפיים. יש לנו 80 נציגים בכל רחבי העולם וזה מעניק לנו מידע רחב על צורכי השוק. במזרח הרחוק אנחנו שמים דגש על השקעה בחברות עם פיתוחים בבינה מלאכותית, שעוסקות, בין השאר, בטכנולוגיות שמקדמות את הקשר בין האדם למכונה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    לפי הביצועים של נמל אשדוד בפריקה ותקינות הציוד כפי שקוראים בזמן האחרון בתקשורת לא נראה שנמל אשדוד הוא בחירה חכמה....

אירועים קרובים