מיקרוסופט מפיחה חיים חדשים בתוכנת "צייר" הוותיקה

מדובר בעדכונים מהותיים, המספקים אפשרות להימנע משימוש בתוכנות חיצוניות וכבדות יותר, בהן תמיכה בשקיפות ועבודה בשכבות

בקרוב: עבודה בשכבות בתוכנת "צייר" של מיקרוסופט.

החיים, גם בתחום המחשבים, מלאים בהפתעות. הפתעה שכזו סיפקה השבוע מיקרוסופט, כשהודיעה בבלוג הרשמי שלה כי היא מפיחה סוג של חיים חדשים ב-"צייר" אחת התוכנות הכי ותיקות שמגיעות על Windows – למעשה מאז הגירסה הראשונה של מערכת ההפעלה הזאת.

"צייר" עברה מספר שינויים בשנתיים האחרונות, למרות שכבר הייתה הרגשה שמיקרוסופט בדרך להיפרד ממנה אחרי ההשקה של גרסת התלת-ממד המתקדמת יותר. אבל השינויים היו בעיקר קוסמטיים: עבודה במצב כהה, תפריט מודרני ועשיר יותר וכדומה.

הפעם מדובר בעדכונים מהותיים, שכמובן אינם חדשניים, אלא מספקים אפשרות להימנע משימוש בתוכנות חיצוניות וכבדות יותר, לעיתים, ולשימושים מוגדרים. אחת התכונות הללו היא תמיכה בשקיפות. מעתה ניתן לשמור את היצירות ב-"צייר" גם כקובצי PNG. זה אומר שאם גוזרים, לדוגמה, את השטח מסביב לאלמנט אחד, הוא לא ייצבע בצבע לבן אטום באופן אוטומטי עם שמירת התמונה כ-JPG, אלא יישאר שקוף כך שניתן יהיה לראות מה נמצא מאחורי התמונה אם משלבים אותה מעל תמונה אחרת.

וזו בדיוק התכונה הנוספת: אפשרות לעבוד בשכבות כדי ליצור תמונות מתקדמות יותר. אפשר להוסיף, למחוק, להזיז, להסתיר ולהציג מחדש את השכבות כפי שניתן לעשות מזה שנים בכל תוכנת עיבוד תמונה – וניתן לשטח את כל השכבות בעת השמירה של היצירה.

מיקרוסופט כבר שחררה את הגרסה החדשה של "צייר" לבוחני הבטא שלה, ויש סיכוי טוב שהיא תוצע בקרוב מאוד גם לכל משתמשי Windows – לפחות 10 ומעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים