אופס! איך הגיעו שיחות עם Bard לתוצאות במנוע החיפוש של גוגל?

יועץ לקידום אתרים מאוסטרליה הבחין שמנוע החיפוש של גוגל מאנדקס גם קישורי שיחה של Bard ששותפו בתוך דפי תוצאות החיפוש שלו ● גוגל: "לא התכוונו שהשיחות האלה יאונדקסו במנוע החיפוש. אנו עובדים כעת על חסימן"

האם גוגל משתמשת במידע אישי של משתמשים, ללא רשות, כדי לאמן את בארד? בית המשפט בישראל יצטרך לקבוע.

Bard עושה בושות? גאגאן גוטרה, יועץ לקידום אתרים מאוסטרליה, הבחין שמנוע החיפוש של גוגל החל לאנדקס גם קישורי שיחה של Bard ששותפו בתוך דפי תוצאות החיפוש שלו, מה שעלול לחשוף מידע שהמשתמשים התכוונו לשמור פרטי או חסוי.

המשמעות היא, שאם אדם שאל את Bard שאלה כלשהי – אולי אפילו שאלה הקשורה לתוכן האימיילים הפרטיים שלו, ואחר כך שיתף את הקישור עם מישהו נוסף, למשל בן/בת הזוג, חבר או שותף עסקי – השיחה שנגישה בקישור הזה יכולה להופיע בפומבי, לכל העולם, בתוצאות החיפוש, לאחר שגורדה על ידי הסורק של מנוע החיפוש של גוגל.

גוטרה פרסם ב-X צילום מסך של עדויות למספר שיחות Bard, שנוספו לאינדקס על ידי מנוע החיפוש של גוגל.

מדען מחקר המוח של גוגל, פיטר ג'יי ליו, השיב לגוטרה ב-X וציין, שמנוע החיפוש מאנדקס רק שיחות שמשתמשים בחרו לשתף את הקישור שלהן, ולא כל שיחות Bard, וגוטרה השיב לו את מה שמתבקש: "רוב המשתמשים לא היו מודעים לעובדה ששיחה משותפת משמעה שהיא תתווסף לאינדקס על ידי גוגל ואז תופיע בתוצאות החיפוש, רוב האנשים, אפילו אני, חושבים על זה כעל תכונה לשיתוף שיחה עם איזה חבר או עמית ושזה גלוי רק לאנשים שיש להם את כתובת ה-URL של השיחה".

"פידבק טוב", משיב לו ג'יי ליו, "אני חושב שיש לך פה נקודה חשובה". ובהמשך, חוקר נוסף מגוגל כותב תשובה: "Bard מאפשר לאנשים לשתף את השיחות שלהם אם הם בוחרים לעשות זאת. אנחנו לא התכוונו שהשיחות האלה יאונדקסו במנוע החיפוש. אנו עובדים כעת על חסימתן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים