מנכ"לית X הודתה: הפלטפורמה של מאסק איבדה משתמשים פעילים יומיים

לינדה יאקרינו - שהזכירה בראיון שלה באירוע Code 2023 של The Verge כי נכנסה לתפקידה רק לפני 12 שבועות - נראתה לוחמנית בשיחה, וגוננה על X, אבל הותירה אחריה מידע שדווקא שיחק לטובת מבקרי הבוס האקצנטרי שלה

לינדה יאקרינו, המנכ"לית החדשה (יחסית) של טוויטר.

בראיון באירוע Code 2023 של The Verge, שהתקיים ביום ו', התייצבה לשם שינוי דמות שמאז שנכנסה לתפקידה נראה הייתה שהיא מקפידה ונשארת בצללים – לינדה יאקרינו, מנכ"לית X (טוויטר לשעבר). יאקרינו שוחחה באירוע בראיון עם ג'וליה בורסטין מ-CNBC ובמהלכו נגעו השתיים במגוון נושאים, חלקם טעונים במיוחד.

הראיון התאפיין בעיקר במאמצי הגנה נחרצים מצד יקארינו על X, שהייתה ידועה כאמור כטוויטר עד שמותגה מחדש על ידי הבעלים הנוכחי שלה אילון מאסק.

מאסק – האיש העשיר בתבל המוביל מספר ענקיות טק – ידוע מאז ומתמיד כפרובוקטור, אבל מיום שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר אף הפך לשנוי במחלוקת יותר. לפיכך, הבוס של יאקרינו היווה גם הוא מושא למגננה מטעמה, כשבין השאר המנכ"לית של הרשת החברתית המצייצת דחתה את החששות לגבי חוסר ההשקעה של הפלטפורמה במיתון תוכן, והפיכתה למקום שבו דיבור שנאה הולך וגובר, ובעיקר היא הדפה דאגה מסגנון המנהיגות של מאסק.

יקארינו נראתה מוטרדת בעליל מהביקורת שהוטחה על החברה שלה, במיוחד מצד מבקרים ידועים, עליהם נמנה גם מי שהתראיין באירוע זמן מה לפניה, יואל רוט. נזכיר כי רוט הוא בכיר לשעבר בטוויטר שאמר כבר בנובמבר 2022 כי "מאסק מנהל את החברה כדיקטטור". רוט השמיע ביקורת על מאסק והחברה גם בשיחה שניהל באירוע עם המראיינת קארה סווישר, והמנכ"לית של X נפנפה את שאמר, כמו גם טענות רבות כדוגמת שלו, בנימוק שהן מיושנות ואינן משקפות את המצב הנוכחי של X.

למרות החששות האחרונים לגבי עזיבת מפרסמים את הפלטפורמה, יאקרינו הבטיחה שרוב המותגים הגדולים חזרו או חוזרים לפרסם בשירות שהיא עמדת בראשו. היא גם הגנה על השיפורים שבוצעו בפלטפורמה למול דברי המבקרים המרים של השירות, כמו למשל הליגה נגד השמצה – שכזכור הפכה למעין אויבת של מאסק, לפחות בעיניו, משום שטענה כי הפלטפורמה הפכה לעשירה בביטויים אנטישמיים בעידן מאסק. יאקרינו אמרה בשיחה כי המבקרים האלו מתמקדים יותר מדי בשלילי ולא מספיק בהתקדמות שנעשתה ב-X. בכל מקרה, לאורך כל הראיון הדגישה יקארינו שהיא עובדת ב-X רק 12 שבועות, ונראה היה שהיא נשענת על טיעון זה ומשתמשת בו כתזכורת לכך ששינויים ושיפורים לוקחים זמן.

הראיון תואר במדיה העולמית כמתוח, פרוע ועתיר עימותים, שבהחלט ניתן היה לזהות גם בפוסטים שהעלה The Verge ממנו בטיקטוק.

@verge “There is no surrogate for X,” CEO Linda Yaccarino said in response to a question about Elon Musk’s X subscription plan. #lindayaccarino #elon #twitter #x #code2023 ♬ original sound – The Verge


מהו מדד הדקות שעליהם המשתמשים לא מתחרטים?

בנוסף, במהלך הראיון יאקרינו השמיעה כמה אמירות שלא בטוח שמאסק אהב. למעשה היא סיפקה אפילו כמה נתונים סטטיסטיים שלא היו ידועים בעבר, ושאינם מציירים תמונה כל כך ורודה עבור החברה, כשאמרה ש-X מאבדת משתמשים פעילים יומיים מאז שעברה להיות בבעלות מאסק.

כשנשאלה על הנתון ענתה יאקרינו כי ל-X יש בין 200 ל-250 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. אבל ניכר היה שהעיסוק בנושא אינו נוח לה, ומהר מאוד היא העבירה את הדיון לתכונת הקהילות של הפלטפורמה, שהן, כך הבהירה, התשובה של החברה לקבוצות פייסבוק של מטא. לדבריה, ל-X יש 50 אלף קהילות ונתוני המעורבות (engagement) וזמני השהות של המשתמשים בקהילות הללו – שניהם עלו מאז יוני האחרון.

אבל קשה להתעלם מהנתון שסיפקה המנכ"לית בראיון, שמשמעותו היא כי מספר המשתמשים היומי ברשת החברתית של מאסק ירד בכ-3.7 אחוזים לעומת מניין המשתמשים הפעילים היומיים הידוע מהתקופה שלפני שיזם הטק השתלט על החברה. מעניין לציין עם זאת כי מאסק, בניסיון לטשטש את מספר המשתמשים הפעילים כיום ב-X, המציא לפני כמה חודשים "מדד חדש", שמסייע לו להתחמק מהצורך לדייק במספרי המשתמשים הפעילים היומיים או החודשיים. לדבריו, המדד הנכון הוא "דקות שעליהם המשתמשים לא מתחרטים" (Unregretted user minutes). בזמנו, ונכון למרץ 2023, אמר מאסק כי נפח השימוש הגיע לכמות מדהימה של 8 מיליארד דקות משתמש ללא חרטה פר יום. עם זאת, חשוב לציין כי ההגדרה המדויקת ושיטת החישוב של "דקות משתמש שלא התחרטו עליהן" נותרו לא ממש ברורות.

בנוסף, בראיון שלה מול בורסטין מ-CNBC, נראה כי יאקרינו לא יודעת דבר על תוכניתו של מאסק להטיל תשלום חובה על כל מי שמבקש לעשות שימוש בפלטפורמה, תוכנית שאותה ציין הבעלים של X לראשונה בשיחתו עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, החודש. מטרת התוכנית, אז אמר מאסק, היא להילחם בבוטים ובחשבונות המזויפים, שמהווים כבר שנים בעיה אמיתית בפלטפורמה. מאידך, אם אכן מדובר בתוכנית גורפת לשיקום השירות, נותר לתהות איך קורה שהמנכ"לית שלו לא יודעת עליה דבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים