אל נצור המלך: אתר משפחת המלוכה הבריטית נפגע בסייבר

האתר הרשמי של משפחת המלוכה הבריטית חווה אתמול (א') מתקפת סייבר מסוג מתקפת DDoS ● לפי הדיווח, לא מדובר בפריצה ולא הושגה גישה למערכות או לתוכן של האתר

אופס... מי תקף את אתר של משפחת המלוכה הבריטית?

האתר הרשמי של משפחת המלוכה הבריטית פועל באופן לא מקוון, לאחר שחווה אתמול (א') מתקפת סייבר. מקור בבית המלוכה מסר כי אין מדובר בפריצה.

האתר המלכותי נפגע ממתקפת סייבר, כך מסר גורם מלכותי ל-Sky News. המתקפה הייתה מסוג מתקפת מניעת שירות מבוזרת, DDoS, שבה עודף של תעבורה מופנה לאתר האינטרנט, מציף את השרת שלו ומשבש את יכולתו לתפקד.

כאשר האתר המלכותי פעל לעיתים באופן מקוון אתמול, נראה היה כי הוא מבצע בדיקות אבטחה נוספות על משתמשים – לפני שהוא מאפשר להם להיכנס לאתר. מוקדם יותר באותו יום, אתר Royal.uk הראה הודעת שגיאה ולא נתן לאנשים לגשת לאתר.

לא ידוע מי אחראי למתקפה, אמר המקור, והוסיף כי לא מדובר בפריצה וכי לא הושגה גישה למערכות או לתוכן של האתר.

קבוצת ההאקרים הרוסית Killnet נטלה אחריות על המתקפה ופרסמה אודותיה בערוץ הטלגרם שלה – אולם מומחי אבטחה לא הצליחו לאשר כי חברי הקבוצה הם העומדים מאחורי המתקפה.

מוקדם יותר השנה, אוליבר דאודן, סגן ראש הממשלה הבריטי, הזהיר עסקים בממלכת האי כי קבוצות סייבר התקפי, הקשורות לרוסיה, "רוצות להרוס את בריטניה". לפי דאודן, "המטרה העיקרית של הקבוצות הללו היא לשבש או להרוס. הן נוטות פחות לגלות אותה רמת איפוק כמו שחקנים לאום אחרים – מה שהופך את המצב למדאיג במיוחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים