דו"ח פיבר: עסקים מכל התחומים מקדמים פרויקטים של AI
לבד מבינה מלאכותית, ניכרת גם מגמה של היערכות החברות הקמעונאיות לתקופת הקניות הקרובה, ומגמה של הגברת נוכחות דיגיטלית מצד מגזר השירותים
הבינה המלאכותית שנכנסה לחיינו בסערה בשנה האחרונה היא אחד הנושאים ה"חמים" בקרב עסקים מכל התחומים שמעוניינים לקדם פרויקטים בתחום, לצד מגמה של היערכות החברות הקמעונאיות לתקופת הקניות הקרובה ומגמה ניכרת של הגברת נוכחות דיגיטלית מצד מגזר השירותים – אלה הממצאים הבולטים שעולים מדו"ח הטרנדים העסקיים החדש, השמיני במספר שלה, שפרסמה פיבר (Fiverr). הדו"ח המנתח מהן מגמות החיפוש בקרב משתמשי האתר, שמשמש כזירת סחר לשירותים דיגיטליים של פרילנסרים.
בתחום הבינה המלאכותית, למשל, עם העלייה בשימוש ב-AI, גבר הביקוש למומחי בינה מלאכותית שמסוגלים לבנות כלים מיוחדים שמשרתים יעדים עסקיים. למרות שהטכנולוגיה רק נכנסה לשימוש נרחב, מבול החיפושים אחר מומחים בתחום הובילה להשקת קטגוריה חדשה לגמרי בפיבר, של פרילנסרים שמתמחים בהנדסת פרומפטים, מפתחי אפליקציות AI ויוצרי צ'טבוטים שמציעים פתרונות לעסקים שמעוניינים לצעוד לעבר העתיד. למשל, חיפוש פרילנסרים בתחום עריכת תוכן מבוסס AI זינק ביותר מ-10,490%, חיפוש מהנדסי פרומפטים קפץ ביותר מ-7,345% וחיפוש יוצרי וידיאו ב-AI רשם קפיצה של יותר מ-3,746%.
כמדי שנה, חודשי הסתיו נחשבים לתקופת השיא של אתרי השופינג – על רקע החזרה ללימודים ועונת הסיילים של החגים. החיפושים בפלטפורמת פיבר חושפים, שלקראת עונת החגים הקמעונאים מחפשים פרילנסרים מומחים, שיסייעו להם בכל מטלה, מעדכון תיאור המוצרים דרך שיפור אתרי הסחר ועד ליצירת הדמיות למוצרים חדשים. העליות הבולטות בתחום הזה הן בחיפושים אחר מפתחי אתרי איקומרס – עלייה של 3,333%, מומחי אמזון – זינוק של 12,256%, ומומחים להקמת אתרי אופנה – קפיצה של 525%.
מגמה נוספת בולטת היא של ביקוש לפרילנסרים שמתמחים בפתרונות לעסקים למגזר השירותים, כגון חברות לוגיסטיקה, ניהול משלוחים חברות שיפוצים ובנייה, שיוכלו לסייע להם לשפר את ביצועיהם ברשת. רבים מהם מגייסים מפתחים שייבנו עבורם אתרים שישפרו את חוויית הלקוח. עליות בולטות בתחום הזה הן בחיפוש אחר פרילנסרים שמתמחים בבניית אתרי הובלות, שעלה ב-3,442%, חיפוש אחר פרילנסרים המתמחים בהקמת אתרים עבור שיפוצניקים, שעלה ב-1,398%, וחיפוש אחר פרילנסרים שמתמחים באתרים לניהול נכסים, שעלה ב-1,397%.
לפי הדו"ח, שממפה את מונחי החיפוש הצומחים ביותר במדינות שונות, בישראל קפץ החיפוש אחר מומחי פיתוח אתרים בוורדפרס ב-9,000%, בתחום של וידיאו AI – זינוק של 5,367%, ובתחום של אנימציית תלת ממד בווידיאו – עלייה של 117%.
הילה קליין, סמנכ"לית התפעול של פיבר ציינה עם פרסום הדו"ח, כי "העסקים מנצלים את הכלים החדשים הזמינים להם כדי לממש את פוטנציאל הצמיחה. המידע שנאסף מהפלטפורמה שלנו מצביע על כך שמגוון רחב של עסקים – מחברות טכנולוגיה ועד חנויות קמעונאות ושירותי משלוחים – צועדים בנתיבי צמיחה חדשים ומשתמשים בפרילנסרים מומחים כדי להפוך את חזונם העסקי הייחודי למציאות. עם התרחבות אימוץ כלי הבינה המלאכותית וסימנים המעידים על התעוררות הכלכלה – ששת החודשים האחרונים יצרו תחושת מומנטום. טאלנטים פרילנסרים משחקים תפקיד מרכזי בסיוע לעסקים להתפתח כדי לעמוד בקצב החדשנות, למקסם רווחים ולמצוא דרכים חדשניות להשתפר".
תגובות
(0)