מיקרוסופט בצרות? ה-IRS תובע ממנה תשלום פערי מס של 29 מיליארד ד'

הענקית מקופרטינו קיבלה, אחרי ביקורת של רשויות המס בארה"ב לשנים 2004-2013, דרישה לתשלום של סכום עתק שהמדינה סבורה כי היא חייבת לה ● החברה ודניאל גוֹף, סגן נשיא התאגיד למיסוי ומכס עולמי, סבורים אחרת

חייבת למס ההכנסה האמריקני (IRS) כסף. מיקרוסופט.

שירות מס ההכנסה של ארה"ב, ה-IRS, ערך ביקורת למיקרוסופט וקבע כי עליה לשלם 29 מיליארד דולר, כמס שהחברה לא העבירה למדינה בין השנים 2004-2013. מיקרוסופט מיהרה והגיבה והצהירה כי היא מתנגדת לדרישה זו.

דניאל גוֹף, סגן נשיא התאגיד האמון על מיסוי ומכס עולמי, מיקרוסופט.

דניאל גוֹף, סגן נשיא התאגיד האמון על מיסוי ומכס עולמי, מיקרוסופט. צילום: לכידת מסך מלינקדאין

בפוסט שהועלה לבלוג של מיקרוסופט, עליו חתום דניאל גוֹף, סגן נשיא התאגיד האמון על מיסוי ומכס עולמי, הסביר גוף מטעם החברה שביקורת ה-IRS מתמקדת באופן שבו מיקרוסופט הקצתה הכנסות והוצאות שלה בשנות המס האמורות, אך כתב שהחברה מעוניינת לספק עדכון לגבי הקביעה של ה-IRS, כולל רקע והקשר לדברים.

תחת כותרת המשנה "רקע על ביקורת מס הכנסה" ציין גוף כי "במשך כמעט עשור, כפי שגילינו בעבר בדו"חות הכספיים שלנו, מיקרוסופט עובדת עם מס הכנסה כדי לטפל בשאלות לגבי האופן שבו הקצנו את ההכנסות וההוצאות שלנו לשנות מס החל מ-2004. שינינו את המבנה הארגוני והנהלים שלנו מאז השנים שהביקורת מתייחסת אליהן, וכתוצאה מכך, הסוגיות שהועלו על ידי מס הכנסה רלוונטיות לעבר, אך לא לשיטות העבודה הנוכחיות שלנו".

"ההתאמות המוצעות של מס הכנסה אינן מייצגות קביעה סופית"

עוד לדבריו, "מס הכנסה שלח לנו לאחרונה סדרה של הודעות על התאמה מוצעת (Notices of Proposed Adjustment – NOPAs), ושיתף אותנו לראשונה במידע מפורט והסברים בהקשר לדעותיו לגבי הנושאים המדוברים. זה מסמן את סופה של הביקורת המקיפה את השנים 2004 עד 2013, ואת תחילתו של תהליך חדש לפתרון בעיות אלה, בנות עשרות השנים. מס הכנסה אומר שמיקרוסופט חייבת 28.9 מיליארד דולר נוספים במס עבור 2004 עד 2013, בתוספת קנסות וריבית. ההתאמות המוצעות של מס הכנסה אינן מייצגות קביעה סופית. לא משתקפים בהתאמות המוצעות המסים ששולמו על ידי מיקרוסופט במסגרת חוק הפחתת מסים ועבודות (TCJA), אשר יכולים להפחית את המס הסופי ש(אנו – ג"פ) חייבים במסגרת הביקורת בעד 10 מיליארד דולר".

גוף הבהיר כי "מיקרוסופט לא מסכימה עם ההתאמות המוצעות הללו ותגיש ערעור ל-IRS, תהליך שצפוי להימשך מספר שנים. אנו מאמינים שתמיד פעלנו על פי הכללים של מס הכנסה ושילמנו את המסים שאנו חייבים בארה"ב וברחבי העולם. מיקרוסופט הייתה היסטורית אחת משלמי המסים המובילים בארה"ב. מאז 2004, שילמנו יותר מ-67 מיליארד דולר במיסים לארה"ב".

בנוסף, מדברי גוף ניתן היה ללמוד כי, נכון ל-30 בספטמבר 2023, היא מאמינה שההפרשות הכוללות שלה למס ההכנסה האמריקני נאותות ומדויקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים