גוגל תרמה שמונה מיליון דולר לסיוע לישראל ולעזה

החברה ועובדיה תרמו, או התחייבו לתרום, כספים לארגוני חירום והצלה - הן בישראל והן ברצועה, ומתכננת "להעניק סיוע נוסף בשבועות הקרובים, ככל שהמשבר יתפתח"

האמנם, Gemini הוא עידן חדש לגוגל?

גוגל הודיעה היום (ג') כי היא ועובדיה תרמו שמונה מיליון דולר לארגונים ללא כוונות רווח שמסייעים לאזרחים שהושפעו מהמלחמה בישראל ובעזה. מדובר הן בתרומות כספיות והן בשווה כסף. עם פתיחת המלחמה, גוגל גינתה בחריפות את הטבח שביצע החמאס בדרום, אולם נראה שעכשיו היא נוקטת בקו יותר "מאוזן".

בפוסט שפורסם בבלוג שלה ציטטה גוגל מייל שהמנכ"ל, סונדאר פיצ'אי, שלח לעובדים, ובו נכתב כי העובדים תרמו מיליון דולר למטרות אלה, והחברה הכפילה את הסכום. כמו כן, היא תרמה שטחי פרסום בשווי של מיליון דולר לארגונים ללא כוונות רווח שמסייעים לאזרחים באזורי הלחימה. לדבריו, מטרת הסיוע היא "לאפשר להם לתקשר עם אנשים שזקוקים לעזרה ולספק מידע לאלה שמחפשים אותה".

פיצ'אי ציין כי עובדים בגוגל תרמו כספים לארגונים כגון מגן דוד אדום וער"ן, וכי החברה התחייבה לתרום שלושה מיליון דולר לטובת ארגוני חירום בישראל, ולכאלה שמספקים סיוע רגשי ונפשי לנפגעים.

עוד הוא מסר כי עובדים בגוגל תרמו לארגונים שמסייעים לאזרחים בעזה, כגון יוניצ"ף ו-Palestine Red Crescent Society. בנוסף, החברה התחייבה לתרום שלושה מיליון דולר לארגונים שמספקים סיוע לעזה, בהם Save the Children, שנותן לילדים ברצועה מזון, מקלט ועזרה פסיכולוגית.

פיצ'אי הוסיף כי "אנחנו מתכננים להעניק סיוע נוסף בשבועות הקרובים, ככל שהמשבר יתפתח".

גוגל: אנחנו עושים מאמצים למלחמה בפייק ניוז

בגוגל טענו כי הם מבצעים בימים אלה מאמצים להילחם בפייק ניוז, שיח שנאה, תוכן שמעודד טרור ותכנים גרפיים – או, במילים אחרות, סרטוני ותמונות זוועה, במטרה להסיר אותם מהפלטפורמות שלה. כמו כן, החברה חתמה באחרונה על אמנה למלחמה באנטישמיות של הליגה נגד השמצה.

יש לציין כי פיצ'אי הוא בין בכירי ההיי-טק שפרסמו הודעות זעזוע מהטבח שביצע החמאס בדרום ושפתח את המלחמה בין ארגון הטרור לבין ישראל. בהודעה שפרסם עם פרוץ המלחמה, הוא כתב כי "אני נעצב מאוד ממתקפות הטרור בישראל בסוף השבוע, ומההסלמה שנוצרה עקב כך. לגוגל יש שני משרדים ומעל 2,000 עובדים בישראל. מה שהם עוברים הוא דבר שלא ניתן לדמיין. הפוקוס המיידי שלנו מאז שבת הוא בביטחון שלהם. יצרנו קשר עם כולם, ונמשיך לתמוך בהם. אנחנו עובדים בנוסף על מנת לספק מידע אמין ומדויק דרך הפלטפורמות שלנו, ולשתף מידע על פעילות הסייבר שאנשינו מזהים. נתמוך בארגונים הומניטריים ובארגוני רווחה שנמצאים שם. המחשבות שלנו הן עם הקורבנות ובני משפחותיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים