יוטיוב מתחדשת במראה ובתכונות: מה כולל העדכון המשמעותי?

החברה שבבעלות גוגל בישרה על עשרות שינויים ושדרוגים המגיעים לשירות הזרמות הווידיאו, ביניהם למשל ווליום יציב, נעילת מסך בזמן צפייה בקליפים, מהירות הזרמה כפולה בלחיצה ועוד ● גם העיצוב התחדש

חסמה בארה"ב אלפי להיטים למספר ימים. יוטיוב.

יוטיוב (YouTube) השיקה אתמול (ג') סט חדש של תכונות ועדכוני עיצוב, שעתידים לשדרג את חוויית הצפייה בשירות הזרמת הסרטונים הפופולרי.

לפי פוסט שפורסם בבלוג החברה, ושעליו חתום מתיו דרבי, שהוא מנהל מוצר בכיר לחוויית הצפייה ביוטיוב בחברה האם גוגל, אחרי שהעדכון הקודם המשמעותי לפלטפורמה אירע בשנה שעברה, כעת הפלטפורמה מוסיפה שלושה תריסרים של חידושים שונים, שישדרגו עוד יותר את הנאת המשתמשים ואת יכולותיהם לצפות בתכנים ללא הפרעה ובנוחות מירבית.

אחד השינויים הבולטים ביותר הוא הכרטיסייה החדשה ששמה 'You'. כרטיסייה זו משלבת את כרטיסיית הספרייה ודף החשבון יחד, כך שתוכלו למצוא בקלות את כל הסרטונים השמורים שלכם, כמו גם את רשימות ההשמעה, ההורדות והרכישות שלכם וכן הגדרות הקשורות לחשבון ופרטי הערוץ שאתם מתחזקים בשירות, אם יש לכן אחד כזה.

מהמהמים לפלטפורמה ומוצאים אוצר

תכונה חדשה נוספת היא היכולת לחפש סרטונים באמצעות המהום או שירה בקולכם. מי שמכיר את אפליקציית SoundHound הוותיקה והטובה, יודע כמה נוח יהיה שתכונה דומה תשולב מעתה ביוטיוב עצמה. הפיצ'ר מושלם במצבים שבהם שיר מוכר מתנגן בראש ואיננו יכולים לזכור את שמו, או כשקשה לנו לאתר על סמך מנגינה שאנחנו זוכרים, באיזה מבצעים או שיר מדובר. התכונה העדכנית תאפשר לכם לזמזם או להמהמם הישר למיקרופון שבאפליקציית יוטיוב ולאתר באפליקציה סרטונים קשורים. כדי להשתמש בתכונה, פשוט מקישים על סמל המיקרופון בסרגל החיפוש ומתחילים לפזם או ממש לשיר.

בנוסף מחדשת יוטיוב את השליטה על האופן שבו אתם צופים בסרטונים, ראשית באמצעות תכונת הווליום היציב החדשה, שמאזנת אוטומטית הבדלים צורמים בעוצמת הקול בין קליפ לקליפ – תופעה שכולנו מכירים ושונאים. באמצעות הפעלתה הסאונד היציב תוכלו ליהנות מהסרטונים שלכם ללא הפתעות בדמות סרטון צעקני שיקפיץ אתכם ממקומכם. יוטיוב מסבירה עם זאת שכדי לעשות שימוש בתכונה זו עליכם שלא להפעיל חוסמי מודעות על היישום שלה. עוד תכונה חדשה שנועדה לסייע לצופים היא אפשרות להפעלת סרטון במהירות כפולה בלחיצה אחת. בנוסף, אם אתם צופים בסרטון בטלפון או בטאבלט, כעת תוכלו לנעול את המסך, כדי למנוע הפרעות מקריות בזמן שהסרטון מתנגן.

ומה מתחדש בעיצוב?

מלבד התכונות החדשות הללו, החברה שבבעלות גוגל גם מבצעת כמה עדכוני עיצוב בשירות, לטענתה, במטרה להפוך את חווית המשתמש ליעילה ומודרנית יותר.

לפי דרבי, "רצינו להכניס יותר חיים לחוויית הצפייה בסרטון, אז עכשיו כשאתה צופה באינטרנט או בנייד, הדף עשוי להגיב למה שהיוצר הכתיב". דרבי הסביר כי כעת, כאשר יוצרים מבקשים מהצופים לעשות לייק או להירשם לערוצם כמנויים, אות ויזואלי המכוון לכפתורים הללו יופיע בסנכרון עם הסרטון, וברגע שהצופים ילחצו על הכפתור המסוים, כפי שהתבקשו על ידי היוצר, "פיצוץ עדין של נצנצים שובבים יתגמל אותם".

בנוסף, בכל הקשור להעלאות סרטונים, החברה הוסיפה אנימציה חדשה שמעדכנת את ספירת הצפיות וספירת הלייקים בזמן אמת במשך 24 השעות הראשונות ממועד ההעלאה, כדי להראות לצופים עד כמה המשתמשים האחרים התעניינו (או לא) בתוכן המסוים.

בנוסף לכל אלו התווסף כעת תפריט אנכי חדש ביישום יוטיוב בטלוויזיות חכמות, המעניק לצופים גישה מהירה יותר לתכונות כגון תיאור הסרטון, התגובות אליו, כפתור ההרשמה לערוץ, ועוד. שיפורים דומים מתפרסמים גם לגרסאות הווב והניידים של יוטיוב.

החברה סיפרה כי כל התכונות החדשות ועדכוני העיצוב מבוססים על משוב מהצופים והיוצרים שלה, ואילו גוגל הבהירה כי היא מחויבת להפוך את יוטיוב לפלטפורמה הטובה ביותר לצפייה ויצירת סרטונים, כשהשינויים הללו הם צעד גדול בכיוון זה.

שימו לב כי רוב התכונות החדשות יושקו בהדרגה למשתמשים ברחבי העולם במהלך השבועות הקרובים, ולא נדרשת פעולה ספציפית שמשתמשים צריכים לעשות כדי להפיק מהחידושים תועלת. עם זאת, כדי להשתמש בתכונת החיפוש הקולי החדשה, כן נדרשת התקנת עדכון לאפליקציה במכשירי אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים