הדו"חות מראים: ביטול שיתוף הסיסמאות בנטפליקס מוכיח את עצמו
מספר המנויים של החברה גדל ברבעון ב-8.8 מיליון לעומת צפי לעלייה של 5.5 מיליון ● תוצאות יפות - גם בהכנסות וברווח הנקי ● החברה הודיעה כי תעלה את מחיר המנוי ב-20%
נטפליקס פרסמה אמש (ד') דו"חות חיוביים במיוחד לרבעון השלישי של השנה, עם עליות יפות בהכנסות, ברווח הנקי ובפרט במספר המנויים. התוצאות הטובות מגיעות במידה רבה על רקע המהלך של נטפליקס לביטול, או יותר נכון לצמצום, שיתוף הסיסמאות בין מנויים שונים. המשקיעים הגיבו בחיוב לתוצאות, ובמסחר שלאחר סגירת שערי וול סטריט אמש זינק שער המניה שלה ב-13%.
מהצד השלילי, לפחות למנויים, החברה הודיעה כי היא תעלה את מחיר המנוי ב-20%. עדיין לא פורסם האם תהיה לצעד זה השפעה על מחירי המנויים בישראל. בארצות הברית, התוכנית הבסיסית תעלה ללקוח 9.99 דולר לחודש במקום 11.99 דולר עד עתה, והמחיר של מנוי הפרמיום יגדל מ-19.99 דולר ל-22.99 דולר לחודש. עם זאת, שתי תוכניות יישארו ללא שינוי: המנוי הסטדנרטי יוסיף לעלות 15.49 דולר לחודש והמנוי עם פרסומות – 6.99 דולר.
מספר המנויים של נטפליקס גדל ברבעון השלישי ב-11%, או 8.76 מיליון – הרבה מעבר לתחזיות, שצפו שהוא יגדל ב-5.5 מיליון. מספר המנויים שלה עמד בסוף הרבעון על 247.15 מיליון. ההכנסות הרבעוניות רשמו עלייה של 7.77% ל-8.5 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-20% ל-1.7 מיליארד.
נתונים נוספים מראים שההוצאות הרבעוניות של ענקית הסטרימינג גדלו ב-3.6% ל-6.6 מיליארד דולר (כמעט שני מיליארד דולר פחות מההכנסות), ההוצאות הגולמיות עלו ב-2.5% ל-4.9 מיליארד, הרווח הגולמי גדל ב-15.1% והרווח הגולמי השולי עמד על 42.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-7.4% לשלושה מיליארד דולר והרווח זינק ב-25% ל-1.9 מיליארד. הרווח הנקי למניה רשם עלייה של 20.33% ל-3.73 דולר.
התוצאות בתשעת החודשים הראשונים: טובות, אבל פחות
התוצאות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה היו פחות טובות: ההוצאות של נטפליקס גדלו בתקופה זו ב-4% ל-19.4 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-4.7% ל-24.9 מיליארד, הרווח התפעולי גדל ב-7.4% ל-5.5 מיליארד והרווח הנקי גדל ב-0.75% לקצת מתחת ל-4.5 מיליארד.
נטפליקס הייתה בין החברות שסבלו בחודשים האחרונים מהשביתות של התסריטאים והשחקנים, ששתיהן הסתיימו לא מכבר. אלה שבתו בדרישה להעלאת שכרם ועקב החשש שהבינה המלאכותית תחליף אותם. עם פרסום התוצאות הוציאה נטפליקס אגרת לבעלי המניות שלה, שבה היא כתבה, בין השאר: "הצלחנו להגיע להסכמים עם איגודי הכותבים ואיגודי השחקנים, ואנחנו ממשיכים להציע תוכן איכותי לא רק באנגלית, אלא גם בשפות אחרות".
תגובות
(0)