דרושים: מקצוענים לפיתוח אפליקציה לסיוע נפשי לאזרחים וחיילים
יפתח בן צבי, מוותיקי ענף ההיי-טק, מריץ בימים אלה מיזם של פיתוח אפליקציה שתספק מענה נפשי לאזרחים וחיילים שזקוקים לו עקב המלחמה ● הוא מזמין מנהלים בכירים בתעשייה ואנשי מקצוע להירתם ליוזמה החשובה
רוח ההתנדבות ששטפה את הציבור מאז פרוץ המלחמה הביאה עימה לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל שלל תרומות חומריות, ובעיקר צמוד ואוכל. הרבה אוכל. אלא שלצד הצרכים הפיזיים, יש צורך חשוב לא פחות, שהמענה שניתן לו עד כה הוא חלקי ביותר: הצורך הנפשי.
יפתח בן צבי, מוותיקי ענף ההיי-טק בישראל (עם יותר מ-60 שנות ניסיון), החל מיד לאחר פרוץ המלחמה להרים מיזם לפיתוח אפליקציה שתיתן סיוע נפשי ראשוני לאזרחים ולחיילים. זאת, על רקע הצורך העצום בסיוע נפשי והמחסור במטפלים.
בן צבי היה בין מקימי מרכז המחשבים בטכניון וחברת דעת מערכות לפיתוח תוכנה ושירותי מחשב, שפעלה במשך כשני עשורים. כמו כן, הוא עבד בשע"מ – זרוע המחשוב של רשות המיסים, וביבמ. כיום הוא מסייע ליזמים בגיוס הון ממשקיעים.
הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "כבר ביום הראשון של המלחמה התעורר צורך דחוף לסייע לאוכלוסיות גדולות שנמצאו במצוקה נפשית קשה, עם מערבולות של כעס, אכזבה, חרדה, אובדן אמון, טלטלה קשה בין אבל לתקווה, עצב וצער עמוק, ודאגה גדולה. מדובר באזרחים רבים מאוד – הן בקווי העימות והן אלה שחיים בצל האזעקות, וכן בחיילים שלוחמים, משפחות, בני נוער, קשישים ומפונים מבתיהם. יש לזכור שמלחמה ממושכת עוד לפנינו. הציבור ניזון מרשתות חברתיות ונתון בוויכוחים אין סופיים – מה שמוסיף ללחץ הנפשי".
"מאז תחילת המלחמה מתפרסמות חדשות לבקרים כתבות באמצעי התקשורת על מחסור חמור במטפלים. בפרקטיקה הרגילה, המטפלים מורגלים בסדרות של טיפולים, מועד ומיקום הטיפול נקבע מראש, והתהליך מתבצע בצורה מעמיקה וסדורה. במצב חירום, גם אנשים בריאים בנפשם סובלים ממצוקות נפשיות ברמות שונות: חרדה, טראומה משתקת, בדידות, מצוקות שנובעות ממכאובים פיזיים ועוד. במקרים רבים נדרש סיוע נפשי דחוף, מעכשיו לעכשיו, נוכח אירוע יוצא דופן, בין אם אלה ריצה לממ"ד, פיצוץ קרוב, חייל.ת שעבר.ה טבילת אש ראשונה, בדידות של קשיש.ה או מצוקה של נער.ה", אמר.
"בימים האחרונים", ציין בן צבי, "התחלתי בפעילות אינטנסיבית לאפיון והקמת אפליקציה למתן סיוע נפשי מיידי מרחוק בעזרת צ'ט, כולל טקסט, קול ו-וידיאו. ביקרתי בכמה עיריות ואשכולות, וכולם הביעו צורך דחוף בכלי שכזה. רבים מהם אף הוסיפו שימושים אפשריים, כמו אזעקה מיידית של כיתת כוננות, עזרה לתלמידים מושבתים בהכנת שיעורי בית, שיחה עם קשישים בודדים, קשר לבעלי מלאכה שמתנדבים במצב חירום ועוד".
"ככל שההירתמות תהיה גדולה יותר – כך האפליקציה תפותח מהר יותר"
בן צבי מעוניין לפתח את האפליקציה במהירות האפשרית, וקורא למנכ"לים ובכירים נוספים בחברות היי-טק ואחרות, כמו גם לאנשי מקצוע, להירתם למשימה. "ככל שההירתמות תהיה גדולה יותר, כך ניתן יהיה לזרז את הפיתוח וההטמעה של האפליקציה ברשויות, במוסדות, במרכזי חוסן, בארגונים ועוד", ציין.
לשם כך, הוא מחפש בעלי ניסיון בעיצוב UI/UX ובניית אפליקציות דינמיות, ובעלי אינטגרציה לכלי שיחה כמו טוויליו. עוד הוא מחפש אנשים שיש להם קשרים שיווקיים לרשויות מקומיות, אשכולות ישובים, ארגונים גדולים ומוסדות בריאות, על מנת שיפרסמו וינגשו את הטכנולוגיה לקהילה. כמו כן, הוא מעוניין באנשים שיקשרו את היוזמה להסתדרות הפסיכולוגים או למטפלים אלטרנטיביים לסוגיהם.
"אכן, תידרש התארגנות פורמלית להמשך פעילות והגדרת זכויות במיזם, שיכול להתפתח לכיוונים רבים ונוספים בארץ ובחו"ל. הנושא פתוח לדיון", אמר.
לסיכום ציין בן צבי: "אשמח לראות חברות ואנשי מקצוע נוספים מצטרפים למיזם החשוב הזה, על מנת להחזיר את החוסן הנפשי של העם, כי אתגרים רבים נוספים עדיין לפנינו".
על מנת לקחת חלק במיזם ניתן ליצור קשר עם בן צבי בטלפון 052-2798065 או במייל.
תגובות
(0)