עקב התבטאות חמורה: חברות ישראליות יחרימו את כנס Black Hat

אחרי שבכיר באירוע צייץ והכחיש חטיפת ילדים בעוטף - סנטינל וואן, פנטרה, Dazz ואקסוניוס הודיעו שלא ישתתפו בכנס, שעתיד להתקיים בחודש הבא ● האם החרם יצליח עד כדי נטישת ענקיות טק, כמו במקרה של Web Summit?

חרם ישראלי הולך ומתגבש על האירוע. כנס Black Hat.

מספר חברות טק ישראליות הודיעו היום (א') כי יחרימו את כנס Black Hat – אחד הכנסים הגדולים בעולם בתחום אבטחת המידע, שעתיד להתקיים בחודש הבא במזרח התיכון.

מכחיש חטיפת ילדים מהעוטף. מוחמד אלדוב, בכיר בכנס Black Hat.

מכחיש חטיפת ילדים מהעוטף. מוחמד אלדוב, בכיר בכנס Black Hat. צילום: פרופיל X של מוחמד אלדוב.

ההחרמה באה בעקבות התבטאות של מוחמד אלדוב, מנהל בכיר באירוע, שבה הוא הכחיש ללא היסוס את חטיפת הילדים מעוטף עזה, שאותה ביצע ארגון חמאס ב-7 אוקטובר האחרון, באירועי הדמים הלא נתפשים באכזריותם שאותם ביצע. כזכור, לישראל יש חטופים רבים המוחזקים ברצועה, בהם יש יותר מ-30 ילדים שחלקם תינוקות, כמו גם אזרחים – גברים, נשים, זקנים וזקנות, וכן שבויים שהם חיילים. 

אלדוב פרסם בחשבון ה-X (טוויטר) שלו פוסט בו טען כי אין שום עדות לחטיפת ילדים בעוטף עזה, והטיח ב"ציונים", להגדרתו, האשמה שמדובר בשקר ומניפולציה.

הוא כתב: "לציונים אין בושה כשזה מגיע להמציא שקרים בוטים כדי להונות אוכלוסיות מערביות ולגנוב את כספי המיסים שלהם. ומשלמי המסים זוללים את השקרים כמו ממתק".

בעקבות הפוסט, מספר חברות טק ישראליות כבר הודיעו כי יחרימו את כנס Black Hat. בין החברות שבישרו כי לא יתייצבו באירוע נמצאות סנטינל וואן, פנטרה אקסוניוס ו-דאזז.

חברת הסייבר הישראלית אמריקנית צייצה בתגובה והודיעה: "עקב הערות מסיתות שפורסמו לאחרונה ברשתות החברתיות מטעם חבר ב-Black Hat Training Board, ובהיעדר כל תגובה רשמית של ארגון Black Hat, סנטינל וואן משהה את כל החסויות והשייכות לארגון Black Hat. סנטינל וואן לא תסבול או תהיה סובלנית לדברי שטנה, ולא תהיה מזוהה עם אף ארגון שעושה זאת".


מקרה קוסגרייב ו-Web Summit בהילוך חוזר?

החרמת כנס Black Hat היא מעין פעולת המשך לחרם מוקדם יותר שיזמו והוציאו על הפועל חברות ויזמי טק מקומיים בנוגע לכנס Web Summit, שיתקיים בפורטוגל בנובמבר בקרוב. חרם שאליו הצטרפו ענקיות טכנולוגיה עולמיות רבות.

החרמה זו הגיעה, כזוכר, בעקבות דברי המנכ"ל של החברה, פאדי קוסגרייב, שלא הוקיע (בתחילה) את הזוועות שהחמאס ביצע בעוטף עזה, אלא בחר לגנות במקום דווקא את ישראל, וטען שהיא מבצעת פשעי מלחמה.

צייץ שישראל מבצעת פשעי מלחמה, התנצל אבל נאלץ להתפטר. פאדי קוסגרייב, מייסד ומנכ"ל Web Summit.

צייץ שישראל מבצעת פשעי מלחמה וכעת התנצל. פאדי קוסגרייב, מייסד ומנכ"ל Web Summit. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: ShutterStock ולכידת מסך מ-X (בהתאמה)

בהמשך, בניסיון ברור להנמיך את הלהבות הרוחשות מתחת לעצם קיומו של הכנס בליסבון, בחר המנכ"ל לבסוף להתנצל. אלא שההתנצלות, המסויגת משהו, לא התקבלה. בעקבות הצהרותיו של קוסגרייב הצטרפו עוד חברות טכנולוגיה, המציגות ומשתתפות באירוע מדי שנה, ונקטו עמדה נחרצת כשבישרו שאינן מוכנות לסלוח. חברות טכנולוגיה רבות המשיכו והודיעו על כך שביטלו את השתתפותן באירוע השנתי הקרוב של Web Summit, מה שאותת על אי הסכמתן להתבטאויות המנכ"ל. בין החברות הבולטות שביטלו את השתתפותן בכנס הענק נכללו גוגל, אינטל, מטא, סיילספורס, אורקל וסימנס. גם חברות טכנולוגיה ישראליות, כמו וויקס ומובילאיי, הודיעו על כך שיעדרו השנה מהאירוע. עקב הפרשה נאלץ לבסוף קוסגרייב להתפטר מתפקידו, אלא שעדיין לא ידוע אם Web Summit יתקיים בכלל ובאיזו מתכונת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    הגיע הזמן שנפסיק להיות ה"נוצרים הטובים" ולאחר שחוטפים סטירה, מגישים לעולם את הלחי השניה... יפה לראות שחברות ישראליות "גידלו בייצים" והבינו שמי שמוחל על כבודו העצמי והלאומי, סופו שיורקים עליו

אירועים קרובים