בקרוב בשמי סין: מוניות אוויריות חשמליות אוטונומיות

איהנג הסינית - הראשונה בעולם שקיבלה אישור רשמי ממינהל התעופה האזרחית של סין לספק שירות מסחרי של מוניות אוויריות אוטונומיות

מוניות אוויריות בשמי סין

דמיינו את עצמכם טסים מעל העיר במטוס חשמלי ללא טייס, שיכול לקחת אתכם מנקודה A לנקודה B תוך דקות ספורות ללא פקקים ורמזורים…

התסריט הדמיוני הזה יהפוך בקרוב למציאות בסין, כשחברת איהנג (EHang) הסינית היא הראשונה בעולם שקיבלה אישור רשמי ממינהל התעופה האזרחית של סין לשירות אוויר מסחרי לכלי התעופה שלה EH216-S, המכונה מל"ט נושא נוסעים, שהוא בעצם מונית אווירית חשמלית אוטונומית.

ה-EH216-S הוא כלי תעופה דמוי מסוק, שממריא ונוחת בצורה אנכית ויכול לשאת שני נוסעים או כ-270 ק"ג של מטען. הוא מונע באמצעות 16 רוטורים חשמליים ויכול לטוס במהירות של 128 קמ"ש למרחק של עד 29 ק"מ. המוניות האוויריות אינן דורשות תשתית מסורתית כמו שדות תעופה או מסלולי המראה. הם יכולים להמריא ולנחות אנכית מכל משטח שטוח, כגון גג, מגרש חניה או פארק. הנוסעים יכולים פשוט לבחור את יעדם על מסך מגע בתוך תא הנוסעים וליהנות מהנסיעה מבלי לדאוג להטסת המטוס.

בעקבות קבלת האישור, הודיע המייסר, היו"ר ומנכ"ל איהאנג, חואצ'י חו, כי "נשיק פעילות מסחרית של מל"טי EH216-S הלא מאוישים, תוך מתן עדיפות לבטיחות מעל הכל… זה יאפשר לנו להתקדם בהתמדה לעבר היעד האסטרטגי שלנו להיות מפעיל פלטפורמת ניידות אווירית עירונית (UAM), ולהתחייב למשימה שלנו לאפשר ניידות אווירית בטוחה, אוטונומית וידידותית לסביבה הנגישה לכולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים