אינטל רשמה ירידה בהכנסות – אז למה המשקיעים מרוצים?

התשובה: ההכנסות הרבעוניות עקפו את תחזיות האנליסטים והנתון שאינטל צופה בסעיף זה ברבעון הרביעי גדול מההערכות בשוק

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

אינטל פרסמה בסוף השבוע את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של השנה, עם ירידות בכל הפרמטרים – בהוצאות, אבל גם בהכנסות וברווחיות. עם זאת, המשקיעים הביעו שביעות רצון מהתוצאות, מאחר שהן עקפו את תחזיות האנליסטים, ושער המניה שלה עלה ב-7% בשעות שלאחר סגירת המסחר ביום ה' וביותר מ-9% ביום ו'.

החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 8.7% בהוצאות ל-14.2 מיליארד דולר וקיטון של 7.7% בהכנסות – גם במקרה זה ל-14.2 מיליארד. מדובר ב-700 מיליון דולר יותר מתחזיות האנליסטים, שחזו שהכנסות החברה יגיעו ל-13.5 מיליארד.

חלוקת ההכנסות לחטיבות השונות (העיקריות) של החברה מעלה כי מכירות הקליינט קומפיוטינג, כולל משלוחי המעבדים ללפטופים ולמחשבים אישיים, ירדו ב-3% ל-7.9 מיליארד דולר. מחלקת הדאטה סנטרים והבינה המלאכותית, שמציעה שבבים לשרתים, חוותה ירידה של 10% בהכנסותיה ל-3.8 מיליארד, עקב הגברת התחרות בשוק. לעומת זאת, ההכנסות של מובילאיי צמחו ב-18% ל-530 מיליון דולר.

הרווח הנקי של אינטל צנח ב-70.9% ל-297 מיליון דולר והרווח למניה לפי GAAP ב-72% לשבעה סנט. הרווח למניה Non-GAAP היה גדול ב-19 סנט מהתחזיות והגיע ל-41 סנט.

תוצאות נוספות מראות כי ההוצאות הגולמיות ירדו ב-7.5% ל-8.1 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-7.9% לשישה מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 42.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-10.2% לשישה מיליארד דולר וההפסד התפעולי צנח ב-95.4% לשמונה מיליון.

מהן התחזיות לרבעון הרביעי?

שביעות הרצון של המשקיעים נבעה גם מהתחזיות של אינטל לרבעון האחרון של השנה, בעיקר בסעיף ההכנסות, שהיא צופה שינועו בתקופה זו בין 14.6 מיליארד ל-15.6 מיליארד דולר. מדובר בלפחות 290 מיליון דולר יותר מהתחזית הממוצעת של האנליסטים, שהעמידו את הערכתם לגבי ההכנסות של אינטל ברבעון האחרון של השנה על 14.31 מיליארד דולר. עם זאת, החברה חוזה שהרווח הנקי למניה Non-GAAP יגיע ל-23 סנט – 18 סנט פחות מהנתון שהיא הציגה ברבעון השלישי.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר כי בסיכום השנה, החברה תקצץ את ההוצאות שלה בשלושה מיליארד דולר. הוא הוסיף כי "הצגנו רבעון בולט, משום שאנחנו מקדמים את תוכניות הפיתוח שלנו, משלבים בינה מלאכותית בפעילויותינו וחתמנו על הסכמים חדשים עם יצרנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים