דיסני תרכוש מקומקאסט את יתרת מניות הולו – ב-8.6 מיליארד ד'
ענקית הבידור הודיעה שתרכוש את שליש מניות הולו שנותר בידי קומקאסט, אך לא סיפקה מידע האם תמזג את שירות הסטרימיג המתחרה בשירותיה שלה או תמשיך להציע אותו בנפרד
ענקית הבידור דיסני (Disney) הודיעה אתמול (ד') כי תרכוש את יתרת המניות של הולו (Hulu) שבידי קומקאסט (Comcast) – שהחזיקה ב-33% מהללו – תמורת 8.6 מיליארד דולר. עסקה זו צפויה להיסגר בתחילת 2024 ותעניק לדיסני שליטה מלאה בשירות הסטרימינג.
העסקה בין דיסני לקומקאסט הוכרזה לראשונה ב-2019, והעניקה לדיסני שווי של לפחות 27.5 מיליארד דולר. על פי תנאי ההסכם, לקומקאסט הייתה הזכות למכור את יתרת חלקה ב-הולו לדיסני בכל עת לאחר נובמבר 2022, תמורת שווי שוק הוגן. תג המחיר הסופי של 8.6 מיליארד דולר נקבע באמצעות תהליך הערכת שווי בלתי תלוי. דיסני אמרה כי המחיר מייצג "ערך הוגן" עבור הולו, וכי היא בטוחה שהעסקה תהיה מועילה הן לחברות והן לבעלי המניות שלהן.
הרכישה של הולו תעניק לדיסני שליטה מלאה על אסטרטגיית הסטרימינג שלה. דיסני כבר מחזיקה ומפעילה את דיסני+, ESPN+ והוטסטאר, והמיזוג המלא עם הולו יעניק לה היצע סטרימינג מקיף יותר.
באביב המנכ"ל איגר דיבר על מיזוג הולו ב-דיסני+
ענקית הבידור האמריקנית עדיין לא הודיעה כעת על תוכניות ספציפיות שלה עבור הולו בעתיד לבוא, אבל במאי האחרון היא נשמעה מאוד נחרצת ודיברה על מיזוג השירות לתוך דיסני+.
כפי שדיווחנו באביב, מנכ"ל דיסני, בוב איגר, בישר אז בשיחת הרווחים של החברה כי שירותי הזרמת התכנים של דיסני+ וזה של הולו ישולבו יחד לכדי אפליקציה אחת בהמשך 2023. משמעות הדבר היא למעשה ש-הולו תשולב באפליקציית Disney+ עד סוף השנה הנוכחית ותוצע למנויים של שני שירותי הסטרימינג במתכונת המאוחדת. לפי הדיווחים אז, שירותי הולו ודיסני+ ימשיכו להיות זמינים גם כאפשרויות נפרדות ועצמאיות, למעוניינים בכך.
"למרות שנמשיך להציע את דיסני+, הולו ו-ESPN+ כאפשרויות עצמאיות, זוהי התקדמות הגיונית של ההצעות שלנו, שתספק הזדמנויות גדולות יותר למפרסמים, תוך מתן גישה למנויי החבילות לתוכן חזק ויעיל יותר", הצהיר איגר. לדבריו, "כתוצאה מכך צפויה מעורבות רבה יותר של הקהל ובסופו של דבר זה יוביל לחוויית סטרימינג מאוחדת יותר".
נכון לעכשיו, ולפי הערכות הנוכחיות, ייתכן שדיסני תבחר למזג את הולו עם דיסני+, או שתעדיף דווקא לשמור על הולו כשירות סטרימינג נפרד, עם מיקוד שונה. משום שדיסני ידועה בהתמקדות שלה בתוכן ידידותי לכל המשפחה, ייתכן שהחברה תבחר להותיר ב-הולו בעיקר תוכן בוגר יותר.
מאשר שדיסני לא סיפקה פרטים אקטואליים על תוכניותיה, עדיין מוקדם לומר מה משמעות רכישת הולו עבור הצרכנים. עם זאת כבר יש מי שמתנבאים כי דיסני תרצה להעלות את המחיר של הולו, או שלמשל תפחית את כמות התוכן המקורי שמופק עבור השירות, כדי לחזק את תכני דיסני+ שלה.
תגובות
(0)