אפל סיכמה שנה: תוצאות לא מלהיבות בדמות ירידה בהכנסות
התוצאות העסקיות - לשנה הכספית 2023 ולרבעון השלישי של השנה הקלנדרית - מעידות על ירידה בהכנסות בשתי התקופות ● המנכ"ל קוק: "לקראת עונת החגים, חג המולד וראש השנה יש לנו את מבחר המוצרים החזק ביותר מאי פעם"
אפל פרסמה את התוצאות העסקיות לכל שנתה הכספית 2023 ולרבעון האחרון של שנה כספית זו. לא היו אלו תוצאות טובות ונרשמה ירידה בהכנסות בשתי התקופות לצד ירידה שנתית ברווח הנקי אך עלייה ברווח הנקי הרבעוני.
במהלך השנה כולה ההוצאות הכלליות ירדו ב-2.12%, ל-268.98 מיליארד ד' – ירידה של 5.91 מיליארד. ההכנסות ירדו ב-11.04 מיליארד ד', ל-383.29 מיליארד – ירידה של 2.8%. הרווח התפעולי ירד ב-4.3%, ל-114.3 מיליארד דולר, והרווח הנקי ירד ב-2.81%, ל-97.0 מיליארד ד'.
במהלך הרבעון ההוצאות הכלליות ירדו ב-4.67%, ל-62.53 מיליארד – ירידה של 2.73 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו ב-648 מיליון, ל-89.5 מיליארד דולר – ירידה של 0.72%. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת מוצרים ירדן ב-5.32%, ל-67.18 מיליארד דולר, כנגד ההכנסות ממכירת שירותים, שגדלו ב-16.3%, ל-22.31 מיליארד.
במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות ירדו ב-5.73%, ל-49.07 מיליארד דולר. הרווח הגולמי גדל ב-6.12%, ל-40.42 מיליארד – רווח גולמי שולי של 45.17%, לעומת 42.26% ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך אותם שלושה חודשים, ההוצאות התפעוליות גדלו ב-1.95%, ל-13.46 מיליארד דולר והרווח התפעולי גדל ב-8.33%, ל-26.97 מיליארד. חבות המס גדלה ב-2.69%, ל-4.04 מיליארד. הרווח הנקי גדל ב-10.79%, ל-22.96 מיליארד – רווח נקי למניה מדולל של 1.46% – עלייה של 13.18%.
טים קוק, מנכ"ל החברה, אמר בתגובה בין השאר: "אני אופטימי לגבי העתיד. לקראת עונת החגים, חג המולד וראש השנה, יש לנו את מבחר המוצרים החזק ביותר מאי פעם. אנחנו גם מתקדמים ליעד להבטיח שכל מוצרי החברה יהיו נקיים לסביבה עד לשנת 2030".
אני רוצה לראות סרטונים של 18+