טיקטוק הבהירה: פעלנו לניקיון הפלטפורמה מתכני שנאה ואנטישמיות
מפרוץ המלחמה הוסרו יותר מ-925 אלף סרטונים מהאזור, שהפרו את כללי הקהילה, כולל תוכן תומך חמאס ● החברה הסירה ברחבי העולם מיליוני תכנים נוספים, יותר מ-24 מ' חשבונות מזויפים ויותר מחצי מ' תגובות מבוטים
טיקטוק – פלטפורמה שבה פעילים יותר ממיליארד בני אדם, כך לטענת החברה – מסרה באחרונה כי פעלה מאז מלחמת ישראל-חמאס, כדי שכל המשתמשים יוכלו להביע את עצמם בחופשיות בה. לדברי החברה: "אנו אוכפים מדיניות מקיפה, במטרה לעזור לאנשים להרגיש בטוחים ליצור ולשתף בפלטפורמה שלנו".
החברה הוסיפה וציינה בהודעתה לתקשורת כי "למרבה הצער, כמה פרשנים בעלי מידע מוטעה אפיינו באופן שגוי את עבודתנו למניעת הפצת דברי שנאה ומידע שגוי בפלטפורמה שלנו, סביב המשבר בישראל ובעזה, במיוחד בכל הנוגע לאנטישמיות. אנחנו מייחסים משמעות מרבית לנושאים הללו, וחשוב לנו להציג עובדות כדי להעמיד דברים על דיוקם".
בהמשך פירטה טיקטוק כי "כמו מיליונים בקהילה שלנו, נחרדנו מהעלייה האחרונה בהפגנת שנאה ברחבי העולם. בשבועות האחרונים דיווחו כלי התקשורת על זינוק עצום של 388% בתקריות אנטישמיות, בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנה.
בתגובה למגמה מדאיגה זו, הגברנו את מאמצינו להגן על הקהילה הגלובלית שלנו. אידיאולוגיות שנאה, כמו אנטישמיות, אינן מורשות ומעולם לא הורשו בפלטפורמה שלנו. נקטנו צעדים משמעותיים כדי להגן על הקהילה הגלובלית שלנו, ואנחנו ממשיכים לפעול כדי למנוע את התפשטות השנאה".
באילו צעדים נקטה טיקטוק מפרוץ המלחמה?
החברה הרחיבה כי הסירה מאז פרוץ המלחמה תוכן שמפר את המדיניות שלה ופירטה כי הסירה יותר מ-925,000 סרטונים באזור ישראל, הגדה ועזה, בגין הפרת כללי הקהילה שלה. התכנים שהוסרו כללו אלימות, דברי שטנה, מידע מוטעה וטרור, כולל תוכן המקדם את חמאס. בנוסף, מתחילת המלחמה הסירה החברה ברחבי העולם, לדבריה, מיליוני תכנים כחלק מאכיפת כללי הקהילה והמדיניות שלה.
עוד מסרה טיקטוק כי השקיעה ביכולות אכיפת התוכן שלה, ובין היתר קיימה הכשרה קבועה לצוותים שלה כדי למנוע צורות חדשות של הפצת דברי שטנה והתנהגות דומה.
החברה המשיכה והבהירה: "הקשבנו לקהילה שלנו ושיתפנו פעולה עם מומחים כמו הליגה נגד השמצה (ADL). אנו מבינים עד כמה נושאים אלה קריטיים, ואנחנו פועלים ללא לאות כדי לשמור על ביטחונם של אנשים בזמנים חסרי-תקדים אלה".
"אנחנו מחויבים לכך שטיקטוק תישאר פלטפורמה בטוחה ששומרת על חופש ביטוי ומייצגת את הדעות האותנטיות של המשתמשים שמפרסמים בה מדי יום", הצהירה החברה. "בעוד שתוכן שמוצג בטיקטוק מומלץ בהתבסס על תחומי העניין האישיים של המשתמשים, פיד ה'פור-יו' מאפשר לאנשים לגלות מגוון תכנים, יוצרים ונושאים.
standwithisrael# – פי 1.5 יותר צפיות מ-standwithpalestine#
עוד לדברי החברה: "בארה"ב, הענקנו לספקית הטכנולוגיה המהימנה שלנו, אורקל (Oracle), גישה לקוד שמניע את התוכן שרואים בפיד ה'פור-יו', ואנחנו בדרך לאפשר לצד שלישי כמות חסרת תקדים של גישה לקוד המקור והמערכות שלנו, דבר שאף חברה עמיתה אחרת לא עשתה".
טיקטוק הדגישה כי "במהלך הימים האחרונים, היה ניתוח לא מבוסס של נתוני האשטאגים בטיקטוק סביב המשבר, מה שגרם לחלק מהפרשנים לרמוז באופן שקרי ש-טיקטוק דוחפת תוכן פרו-פלסטיני על פני תוכן פרו-ישראלי למשתמשים אמריקנים. זה פשוט לא נכון. למעשה, מאז ה-7 באוקטובר בארה"ב, ההאשטאג standwithisrael# צבר פי 1.5 יותר צפיות מאשר standwithpalestine# (לצורך ההשוואה – 46.3 מיליון לעומת 29.4 מיליון)". בחברה טענו עוד כי בטיקטוק מעודדים כתבים ואנליסטים שבוחנים את הנושאים הללו לבדוק היטב את הנתונים ולדבר עם החברה "לפני שהם קופצים למסקנות שגויות".
טיקטוק סיכמה והרחיבה: "ככל שזיהינו עלייה חדה של מעורבות משתמשים בתכנים מזויפים בעקבות המשבר, האצנו את מאמצינו להסיר פעילות מזויפת. מאז ה-7 באוקטובר הסרנו יותר מ-24 מיליון חשבונות מזויפים ברחבי העולם ויותר מחצי מיליון תגובות בוטים על תוכן תחת האשטאגים הקשורים למשבר.
בחיפוש אחר מילות מפתח מסוימות בעברית, ערבית ואנגלית הקפצנו התרעות כדי לעודד את הקהילה שלנו להיות מודעת למידע שגוי פוטנציאלי ולהתייעץ עם מקורות מוסמכים בנידון".
בטיקטוק המליצו למשתמשים, בכל עת, לרענן את פיד ה'פור-יו' שלהם, כדי להתחיל לקבל הצעות תוכן חדשות, ואמרה שהיא מקדמת בברכה, בכל התחומים הללו, דיאלוג כן ופתוח, תוך שהיא שואפת כל הזמן להשתפר.
תגובות
(0)