יוטיוב בוחנת להציב כפתור שיאפשר להציג סרטונים באופן אקראי

כפתור Shuffle חדש, שהופיע בימים האחרונים בקרב מספר מועט של משתמשים, מאפשר להם לראות Shorts רנדומליים, על פי ההעדפות שלהם ● עקב כמות המשתמשים הקטנה, נראה שלא מדובר בניסוי "רשמי" של החברה

אפשר לצפות בלי פרסומות, אבל רק בתשלום על מנוי יו-טיוב פרימיום.

יוטיוב בוחנת בימים אלה כפתור חדש, שמאפשר להציג סרטוני וידיאו קצרים (Shorts) באופן אקראי. הבחינה נעשית ללא פרסום כלשהו, בקרב מספר מצומצם של משתמשים, שמוצג להם כפתור Shuffle חדש במקום נגיש במיוחד – בפינה הימנית בתחתית המסך.

מי שחשף את הניסוי הוא זכארי קו-דניס, שכותב בסוכנות הידיעות AP ובאתר אנדרואיד פוליס, ומתואר כמשתמש יוטיוב כבד. באתר מציינים כי לחיצה על הכפתור מציגה סרטונים קצרים, בהתבסס על ההעדפות של המשתמש. הניסוי מבוצע הן בגרסת המובייל והן בגרסת הדפדפן של השירות. נראה שמאחר שמספר המשתתפים בניסוי קטן, לא מדובר בניסוי "רשמי" של יוטיוב, כך שלחיצה על Try new features באתר לא תאפשר למי שעושה זאת להתנסות בכפתור המדובר.

יוטיוב ניסתה אפשרות דומה בחודש מאי האחרון, אולם אז זה היה באמצעות באנר שהוצג באמצע המסך ולחיצה עליו הובילה להצגת אותם סרטונים קצרים. כעת, כאמור, מדובר בכפתור בתחתית המסך. כמו כן, אפשר להציג סרטונים ביוטיוב באופן אקראי כבר כיום, אבל רק כשמדובר בתוספים ובאתרים של צדדים שלישיים – בדרך כלל כאלה שמציגים בצורה רנדומלית יצירות של אותו אמן.

יש לציין שגם נטפליקס ביצעה בעבר ניסוי בכפתור להקרנה רנדומלית של תכנים, אבל החליטה לוותר עליו, בגלל שימוש נמוך.

הניסוי החדש מתקיים בתקופה שבה יוטיוב נתונה תחת ביקורת על ההחלטה שלה להילחם בחוסמי הפרסומות, שרבים משתמשים בהם כדי להימנע מסרטוני הפרסומת שנראים בתחילת הסרטון, ואם הוא מעבר לאורך מסוים מופיעים גם באמצע שלו – מה שמעצבן לא מעט אנשים. החברה פיתחה כלי שלא מאפשר למשתמש לראות סרטונים אם יש לו חוסם פרסומות, והוא מוכרח להסיר אותו כדי לצפות בהם – או לרכוש מנוי, ואז לראות את הסרטונים בלעדיהם. אלא שיוטיוב החליטה בחודשים האחרונים החלטה נוספת – להעלות את מחיר המנוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים