יש לכם חשבון לא פעיל בגוגל? ב-1 בדצמבר הוא יימחק

חשבון לא פעיל מבחינת גוגל הוא כזה שהמשתמש לא נכנס אליו לפחות שנתיים

תחל למחוק חשבונות לא פעילים על כל תוכנם. גוגל

החל מ-1 בדצמבר תחל גוגל למחוק חשבונות לא פעילים – צעד שעליו החלה להתריע עוד ביולי השנה, כששלחה לכל החשבונות האלה אימיילים שבהם ציינה כי מחיקת החשבונות תחל ב-1 בדצמבר, וכל חשבון שייחשב כלא פעיל יקבל כמה תזכורות בדוא"ל לפני כל פעולה שתבוצע. ההודעות האלה נשלחו גם לכל כתובת דוא"ל לשחזור החשבון שהמשתמש הזין.

החשבונות הראשונים שיימחקו הם כאלה שנוצרו אך מעולם לא השתמשו בהם מאז.

מחיקת החשבונות תכלול את כל התכנים הקשורים לחשבונות כמו הודעות Gmail, תמונות, פגישות, ארכיוני מסמכים וכו'.

בעלי חשבונות פעילים לא צריכים לדאוג, שכן גוגל ציינה כי המחיקה תחול רק על חשבונות לא פעילים, וליתר דיוק חשבונות שהמשתמש לא נכנס אליהם לפחות שנתיים. אם בעל החשבון קרא או שלח מייל, אחסן משהו ב-Drive, הוסיף תמונה ל-Photos, או אפילו ביצע חיפוש כשהוא מחובר לחשבון – החשבון הזה מוגן ולא יימחק. חשבונות עסקיים לא יושפעו מהמהלך.

רות קריצ'לי, סגנית נשיא לניהול מוצר בגוגל, הסבירה בחודש מאי את עדכון מדיניות החשבון הלא פעיל וכתבה, כי "אם לא נעשה שימוש בחשבון במשך תקופה ממושכת, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ייפגע". לדבריה, מחיקת החשבונות נובעת מסיבות של אבטחה, שכן "הניתוח הפנימי שלנו מראה, שלחשבונות עזובים יש סבירות נמוכה פי 10 לפחות מחשבונות פעילים להגדיר אימות דו-שלבי, ומכיוון שמבחינה סטטיסטית חשבונות רדומים אלה פגיעים יותר מאחרים, הסיכון לניצול שהלם גדל. חשבון גוגל שנפרץ הוא כמו זכייה בלוטו מבחינת גורמי איומים, ומאפשר גישה להודעות דואר אלקטרוני ומסמכים שניתן לנצלם כדי לאפס סיסמאות לחשבון, לגנוב זהויות ולשמש כבסיס לפעילות זדונית באופן כללי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים