צ'טבוט ה-AI בארד מתחיל לשרת גם בני נוער

כל מי שיכול לפתוח חשבון בגוגל - העומדת מאחורי בארד - יוכל להשתמש בכלי ● בישראל הוא ישרת מעתה בעלי חשבון גוגל מגיל 13 ואילך ● בני הנוער יוכלו ללמוד מהצ'טבוט, למשל, את הדרך הנכונה לפתירת בעיה מתמטית

האם גוגל משתמשת במידע אישי של משתמשים, ללא רשות, כדי לאמן את בארד? בית המשפט בישראל יצטרך לקבוע.

גוגל החליטה לפתוח את השימוש בבארד (Bard), מנוע הבינה המלאכותית שלה, גם לבני נוער. עד עתה השימוש בו היה מוגבל לבני 18 ומעלה, אבל המחסום הזה, כאמור – הוסר. כל מי שיכול לפתוח חשבון בגוגל, וברוב מדינות העולם, יוכל להשתמש בבארד – בישראל מדובר בגיל 13.

לפי מנהל המוצר, טולסי דושי, גוגל אף הוסיפה תכונות חדשות לבארד, שיכולות לעזור אפילו מאוד לבני נוער, גם בזכות אימון עמוק יותר ממה שהוצע עד עכשיו. כך לדוגמה ניתן מעתה להציג לבארד בעיה מתמטית כזו או אחרת, ומעבר לתשובה הסופית תוצג גם הדרך הנכונה לפתירת הבעיה. דוגמה אחרת היא יצירת תרשימים מנתונים שמספקים למנוע ה-AI יוצר התוכן של גוגל, גם בצורת טבלאות.

 

ומה עם הצורך למנוע חשיפה של בני נוער צעירים מאוד לתכנים לא ראויים? לפי גוגל היא בחנה את ההיבטים השונים עם גופי שונים שאחראים לבטיחות השימוש באינטרנט עבור בני נוער' כדי לקבוע את גבולות הגזרה וכן את מדיניות השימוש. בני נוער גם יוכלו ליצור קשר ישירות עם גוגל כדי לדווח על בעיות – אבל הדבר העיקרי שאמור לעזור בכך זה המנוע בעצמו: הוא עבר אימון מיוחד כדי לזהות את התחומים שאסור למשתמשים צעירים לגשת אליהם וזאת כדי למנוע הופעת תוכן שאינו מורשה בתשובות או בקישורים שמסופקים.

אמצעי בטיחות נוספים ששולבו הם הצגת משאבים שמסבירים את המותר והאסור בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת תוכן, כולל הצגת סרטון מיוחד שמספק סקירה על חלק מהבעיות, בכללן ה-'הזיות' המפורסמות של ה-AI. בנוסף, בעת שבן או בת נוער יבקשו לראשונה משהו שקשור לעובדה כזו או אחרת, יופעל מאחורי הקלעים מנוע שיבצע בדיקות נוספות לתוכן במנוע החיפוש גוגל עצמו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    מה עם תמיכה בעברית לבארד גוגל אסיסטנט, דווח בחודש יוני שבקרוב מאוד יגיע עדכון גדול שיכלול תמיכה, האם יש משהו חדש לגבי זה?

אירועים קרובים