ימים של מלחמה: מילואימניקים מההיי-טק מדווחים מהשטח

אנשי מילואים מההיי-טק, שגויסו למלחמה בצו 8, מספרים לאנשים ומחשבים על השירות שלהם למען ישראל בימים קשים אלה, חוויית השירות - ויש להם גם מסר מעודד למדינה ולציבור

כ-360 אלף איש התגייסו לשירות מילואים מאז פתיחת המלחמה לפני כחודש. כולם עזבו את הבית ואת העבודה, והלכו לשרת את המדינה – ואותנו. בהם יש גם לא מעט אנשי היי-טק. למעשה, לפי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההיי-טק והפיננסים הם המגזרים עם השיעור הכי גדול של עובדים ומנהלים שמשרתים כעת במילואים – כחמישית מהם נמצאים בצו 8.

מוקדם יותר החודש, כמה מאותם מילואימניקים שיתפו אותנו ואתכם בחוויית השירות שהם חווים, במוטיבציה, שלא לומר "רעל", שלהם, ובמסרים שהם מביאים מהשטח. מאז פרסום הכתבה פנו אלינו עוד כמה מהם – ולפניכם מה שהם מבקשים לשתף.

סרן (מיל') לירי גבולי

תפקיד ב-"אזרחות": "מנהלת אופרציה באלעד מערכות. אני מחברת בין אנשים, פעילויות ומערכות, כדי שהפרויקטים שלנו יצליחו טוב יותר".

סרן (מיל') לירי גבולי.

סרן (מיל') לירי גבולי. צילום: פרטי

מה את עושה במילואים?
"קמש"ח ב׳ בחטיבה 5, חטיבת חי"ר. ובעברית – קצינת שלישות בקו האחורי לגדודים ומסייעת בתפעול האירועים שקורים בשטח בהיבטי כוח אדם, ניהול מערך נפגעים, סיוע באספקת ציוד הפגתי כמו שק"ם וכביסה, וכדומה".

סכמי את החוויה שלך משירות המילואים מתחילת המלחמה ועד עכשיו.
"החוויה שלי מהמלחמה עדיין נמצאת בעיבוד, אבל כבר עכשיו אני יכולה לומר שהיא שיפרה אותי כבן אדם, שהכול קיבל פרופורציה. בהיבט המקצועי, בשני המקרים – גם בשירות במילואים וגם ב-'אזרחות', הפרסונה היא שבאה לידי ביטוי, אז אני עושה דברים דומים, רק שבצבא הקצב מהיר ב-200 קמ"ש. החשיבות של סגירת מעגל של משימה מקבלת כאן תוקף אחר, כי זה לא עוד מייל או פגישה שקבענו לעוד כמה שבועות, כשכולם פנויים. זה חשוב וצריך להיסגר עכשיו, ומקצה לקצה".

מהו המסר שלך לציבור ולמדינה בימים אלה?
"המסר שלי לציבור הוא שתקשורת בין אנשים היא מפתח להכול. אין משהו שלא נשיג, אם נדע איך לבקש אותו. דו שיח, גם בנוגע לדעות מכל הסוגים, עושה פלאים. בצבא, אני, התל אביבית, יכולה לשבת עם הרב של החטיבה ערב שלם בלי שנרגיש את ההבדלים".

יוסי דיין

תפקיד ב-"אזרחות": "מנהל מוצר בכיר במורפיסק – חברה שמפתחת פתרון הגנה לזיהוי ומניעת איומי סייבר. בתפקידי אני מגדיר ומוביל את הפיתוח של מוצר הלינוקס של החברה, בהסתכלות רחבה על צרכי הלקוחות ובהובלת צוותי הפיתוח".

מה אתה עושה במילואים?
"אני משרת ביחידה מסווגת באגף התקשוב".

יוסי דיין.

יוסי דיין. צילום: פרטי

סכם את החוויה שלך משירות המילואים מתחילת המלחמה ועד עכשיו.
"נחשפתי ואני זוכה לקחת חלק בעשייה משמעותית, לצד שיתופי פעולה מדהימים והבנה עמוקה של כולם שכוחנו באחדותנו. אני מציין לחיוב גם את נתינת הכתף של המשק, ושל מורפיסק בפרט. החברה נותנת לי גיבוי מלא, שמאפשר להתרכז במשימה במילואים".

מהו המסר שלך לציבור ולמדינה בימים אלה?
"שצה"ל ערוך ומוכן לכל משימה עד הניצחון, וזו לא רק סיסמה".

רן נאור

תפקיד ב-"אזרחות": "אני מנכ"ל אורטק מערכות מיגון".

מה אתה עושה במילואים?
"אני חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כרמיה ומשמש במילואים כיועץ בפרויקט צבאי מסווג".

רן נאור.

רן נאור. צילום: פרטי

סכם את החוויה שלך משירות המילואים מתחילת המלחמה ועד עכשיו.
"בגלל ההתעסקות הספציפית בפרויקט, החוויה היא מיוחדת. תחושה של שליחות, משימה ממעלה ראשונה, ועם כל העומס והמשמעויות של מה שזה עושה לעסק, שאני צריך לנהל ולדאוג לו, יש כאן הרגשה של גודל השעה וחשיבות רבה".

מהו המסר שלך לציבור ולמדינה?
"נקרתה בדרכנו הזדמנות היסטורית, חד פעמית, לעשות סדר במזרח התיכון ובכלל, ולכן על כולנו לרכז מאמץ ולהיות סובלניים. לתת למערכות לעבוד, לתמוך בהן – ונמצא זמן לסדר את הדברים, על מנת להשאיר תשתית טובה יותר לדורות הבאים. יש הרבה מאוד קלקולים במערכות המדינית והצבאית שלנו, שכולנו חווינו בכאוס המטורף שהיה ב-7 באוקטובר, והרבה פעמים, מהשבר בא התיקון הגדול. מקריסה טוטאלית, נגזרת של שבר עצום, נעשה את מה שאנחנו יודעים וצריכים לעשות, ובהמשך נסדר את המערכות מחדש, נאייש אותן מחדש ונבנה קונספט שיאפשר לילדים שלנו לחיות בבטחה וטוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים